Egy zselés és egy savas akkumulátornak mekkora a kimenő árama?
Ha van két akku mindkettő 6V-os, az egyik zselés a másik savas, akkor mekkora áramot ad le ugyanakkora fogyasztóra.
Ezt nem látom rájuk írva.
"akkor mekkora áramot ad le ugyanakkora fogyasztóra."
Ha az akku kapacitása megfelelő és a töltöttsége is, akkor ugyanannyit.
A fogyasztó dönti el mennyit fogyaszt.
Te is annyit eszel amennyi a jóllakáshoz kell. Akkor is ha pont annyi van előtted, meg akor is ha 41
Savas akkumulátorra a szokás azt mondja, hogy az amperórában kifejezett kapacitás osztva 10-el, és azt amperben értve, azzal ajánlatos max tölteni.
Azonban ez csak az egyik fele a dolgoknak. Ugyanis a töltés vége felé már erősödik a vízbontás, és akkor meg nagyon nem kéne ekkora áram. Ezzel az a baj, hogy a mikor? kérdésre nincs egyszerű válasz. Feszültségemelkedéshez lehetne kötni, ha az meg ugyanolyan lenne, de az meg nem. Egy ideje használatban levő akkumulátornál a töltést befejezik cellánként 2,4 V körül, mert növelve a töltőáramot, nem nagyon megy feljebb a feszültség, viszont nagy bugyborékokban jön (jött régen, amíg az ember belelátott a cellákba) a durranógáz. De új akkunál meg fel tud menni 2,7 V-ig a cellafeszültség. Így hát kompromisszumként a világ ezt a 2,4 V-ot veszi irányadónak.
Ez természetesen így van.
Hasonló kapacitású és kondíciójú akkuk között ez a különbség szerintem nem túl jelentős.
Sajnos a kérdésből nem derült ki sok részlet, nem tudni mi indokolta ezt a kérdést.
Egyrészt az érdekelne hogy egy 6V-os zselés akku, ami tele van töltve mennyire melegít fel egy 2cm hosszú rugót? Nem akarom hogy kigyulladjon valami az autóban.
A másik, hogy egy bármilyen technológiájú(savas, zselés) akkut hogyan kell feltölteni egy állítható feszültségű adapterrel, hogy semmi sem károsodjon. Egyszer megmértem az adapter feszültségét és mindig többet mutatott a műszer, mint amennyit beállítottam. Az adapteren a következő értékekek vannak: 3v, 4,5v, 6v, 8v, 12v Kimenő áramerősség 800mA
Ezek gagyi adapterek lehettek, csak a trafó szekunderét kapcsolgattad, és volt rajta egy egyenirányító meg egy pufferkondi, a feszültség meg a terheléstől függött.
Zseléakkut kétféleképpen tölthetsz.
Állandó üzem (jellemzően "standby"-ként van ráírva az akkura: 6 voltos akkunál a töltőfeszültség 6,8-6,9V, és a töltőáram korlátozva van, hogy lemerült akkuba se folyhasson bele az előírtnál nagyobb áram, ami természetesen NEM C/10, hanem magasabb érték.
Példaként itt egy adatlap:
Standby módban a kapacitás 15%-a a töltőáram.
Ez lassú, a töltésvége felé egyre kevesebb áram folyik.
Jellemzően állandó hálózati áramforrással rendelkező készülékekben használják ezt a módszert, pl. riasztórendszer. Az akku folyamatosan rajta lehet a töltőn.
Ciklikus használat: A töltési végfeszültség 7,25-7,45V, az induló áram a kapacitás max. 40%-a, viszont a töltés végén le kell venni a töltőről / a töltőnek át kell kapcsolni csepptöltésre (C/100). Előnye hogy kb 3 óra alatt majdnem fel van töltve az akku, cserébe jobban igénybe veszi.
A kivehető áram a belső ellenállás függvénye, az adatlapok tartalmazzák milliohmban megadva.
Azt azért nem árt tudni, hogy minél nagyobb a kisütő áram, annál kisebb részét adja le a kapacitásának.
A példabeli zselés akku, amelyik 20 óra alatt kisütve leadja a 7,2 Ah-t (0,36A); 4,9A terhelőáramnál már csak 4,9 Ah-t ad le. A legnagyobb terhelőáramot az akku melegedése határolja be, általában 1,5-2C tartósan.
Szakszerű töltés nem probléma, Kínából olcsón rendelhetsz különféle CV/CC modulokat, azaz két potméterrel be tudod pontosan a végfeszültséget és az áramkorlátot.
Szakszerű elnevezés probléma, komolyabb emberek ma már nem ejtenek ki olyat, hogy zselés akku, mindennek tetejébe a zselés is savas, úgyhogy vicc az egész.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!