Elektromos kerékpár akkumulátornak mennyi az átlag élettartama? A többi lent.
Az a kérdésem,hogy ha új akkumulátor van a kerékpárban és a töltésére is figyelve van,napi használatban,normál körülmények között mennyi ideig lehet számítani az élettartamára?A jelenlegi akkuk 1 évet bírtak és beadták a kulcsot,ez reális vagy ahól vettem átvertek mint azt a bizonyost a palánkon?Az egy év az reális?Szerintem nem de azért kérdezek,hogy legalább ne hülyén haljak meg.
Minden jó válaszért megy a zöld pacsi köszönetem jeléül.
Még annyi,nem lett túl töltve az aksi,nem púpos,külsőre olyan mint új korában..
"és a töltésére is figyelve van"
Mit értesz ezen?
Ezeket nem tudod túltölteni, részben a külső töltésszabályzó, részben a belső védelem miatt.
A benne található 18650 cellák nem deformálódnak, mert a pozitív végén egy biztonsági szelep van beépítve, ami túlnyomás esetén kifújna.
Probléma esetén célszerű mérni a cellákat és csak a hibás darabokat cserélni, ami olcsóbb megoldás, viszont szakmai hozzáértést igényel.
Kihagytam, hogy egyébként sem "nyomáshibája" szokott lenni (amit külső vagy belső zárlat okoz), hanem a laptopakkukhoz hasonlóan, az elhasználódás, öregedés során egyszerűen csak megnő a cellák (vagy csak néhány cella) belső ellenállása, emiatt nem bírja már a terhelést.
Meg a töltést is nehezebben veszi fel, hiszen a soros belső ellenállás annak is útjában áll, emiatt hamarabb felszalad a kapocsfeszültség és a védelem letilt, holott még alig ment beletöltés.
Viszont a soros csomagban elég egy hibás paralel tag, hogy meghiúsítsa a többi használatát is.
Mi az a "töltésére is figyelve van"? Mert sok marhaság kering a neten. Ha többször hagyod lemerülni, akkor a szulfátosodás jelensége miatt hamarabb megmurdel.
(első: a nálunk látható elektromos kétkerekűeken zömében 12V-os zárt ólomakkuk vannak)
Válasz.A töltésre figyelés annyit jelent,hogy idő kapcsoló van beépítve.Mert bár azt mutatja a töltő,hogy a feltöltés befejezödött és ezt a zöld leddel jelzi is,viszont a töltés tovább folytatodik bár nem akkora impedanciával.A felpuposodása az akkunak attól is van,hogy túl van töltve és a felgyülemlő gáz nem tud távozni.Ez teljesen zárt rendszerű,nincs túlfolyó vagy gáz elvezető mint más savas akkuknál,lásd,motor és autó akkuk.
Viszont a kérdésemre nem kaptam választ ez idáig,meddig kellene bírnia átlagban az akkuknak.
Majdnem elfelejtettem.Ha használva van,ami napi 20 km kb,utánna rögtön a töltőre van kapcsolva,tehát nincs teljesen lemerítve.Nem olcsó mulatság az akkuk ára,ezért különösen figyelek rájuk,amit tudok és lehet azt kivédem.Persze mint az ábra is mutatja azért nem mindent tudok kiküszöbölni.De az kiverte nálam a biztosítékot,hogy egy alig egy éves akku kifekszik,bár az elözö garnitúra sem bírt ki többet.Vajon én hibázok vagy tényleg ennyire gagyi az egész?Látok más elektromos kerékpárt és van aki azt állítja , nem feltétlenül mondhat igazat , hogy már harmadik éve nyüstöli.Akkor most mi van?
Ment a zöld pacsi.
" a feltöltés befejezödött és ezt a zöld leddel jelzi is,viszont a töltés tovább folytatodik bár nem akkora impedanciával."
Az nem impedancia (váltakozóáramú ellenállás), hanem tartófeszültség egyébként.
Az első két hozzászólásban Li-ion akkut tételeztem fel, de akkor nézzük a savast:
Először áramgenerátoros módban (CC)történik a töltés, lehetőleg a kapacitás tizedrészének megfelelő árammal (C/10).
Tehát előbb az áramot korlátozza a töltő, majd 12 V névleges feszültségre vonatkoztatva 14,4 V elérésekor (nagyobbnál ennek megfelelő többszörös értéken) a feszültséget korlátozza, vagyis nem megy feljebb (CV-mód). Ezen a ponton az áram elkezd csökkenni, ahogy az akku töltődik, egyre kevesebb áramot vesz fel. Szintén ezen a ponton kezd színt váltani a LED, ami lényegében az áramot figyeli, vagyis a CC/CV-mód átbillenéséről tájékoztat.
CV-módban viszont még addig kell folytatni a töltést, míg az akku által felvett áram kb. tizedrészére esik vissza, akkor van "tele" az akku.
Ezután a feszültséget egy jó töltő visszaejti 13,6 V-ra (tartófeszültség), szintén 12 V-ra vonatkoztatva. De nem mindegyik töltő ilyen.
Problémát az okozhat az is, hogy a gyári töltők, a gyorsabb töltés érdekében alkalmazhatnak a C/10 értéknél nagyobb áramot is, ami az akku erősebb melegedésével jár.
Mivel alapvetően kontrollált töltésről beszélünk, van lehetőség gyorstöltésre, de ha nem sürgős, az akku kímélése érdekében célszerűbb kisebb áramot használni.
Hogy meddig tart az akku, azt majd megírja, aki tapasztalta, én nem.
Az valószínű, ha én használnék ilyen kerékpárt, inkább labortápegységgel tölteném, illetve a töltőt szétszedve az áramát levenném kisebb értékre, ez megoldható az áramfigyelő ellenállás értékének növelésével.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!