Tudok-e átlag 40 km/h-s sebességgel menni országúti kerékpárral?
Ha van hozzá bringád meg erőd akkor persze, hogy tudsz.
Csak kérdés meddig :)
Előbb vagy utóbb ripityára töröd magad.
40km/h-s sebesség egy bringának már nagyon nagyon sok, és itt nem a tour de france van, hogy biztosított utakon mész.
Az autósok nincsenek hozzászokva ahhoz, hogy egy bringás ilyen gyorsan közlekedik.
Meglát téged közeledni egy kereszteződésben ahol neked van elsőbbséged de simán kimegy eléd mert még messze vagy, csak, hogy Te 40km/h-val mész és egy virsligumis bringával nem állsz meg ekkora sebességről ilyen hamar :)
Amúgy meg 15km táv megtétele 45 perc alatt az 20km/h átlagnak felel meg :D
Akkor tudsz.
Csak vegyél egy 700e forintos full carbon bringát és eddzél ezerrel.
Kerékpárúton 30 km/h a sebességhatár, vagyis ne akarj ott ennél jóval gyorsabban haladni.
Egyébként ha jó az erőnléted és a kerékpár is megfelelő, szélcsendben sík úton lehet tartani ezt a tempót.
#5 A 700 ezer Ft-os bringa nem fog csodát tenni, az ár nem egyenesen arányos a sebességgel. :D
Az általad írtak alapján nem túl valószínű hogy neked ez menni akárcsak 15 km-en keresztül, a versenyzők mennek általában 40 feletti átlagokat, tereptől függően persze, de egymás szélárnyékában váltogatva. De ahelyett hogy itt kérdeznéd, próbáld ki, meg fogsz lepődni.
1. a kerékpár képes rá, te talán. A montis 28-as átlagodból egyáltalán nem biztos még. A gördülési ellenállás kisebb az országútin, de a sebességgel a légellenállásod hatványozottan nő, tehát nem fogsz annyival gyorsabb lenni, amennyivel jobban gördül.
De természetesen megfelelő edzettséggel elérhető ez a tempó is.
2. a kerékpárúton, ha nincs gyalogos, más lassú kerékpáros a közeledben, menjél nyugodtan ennyivel, ha tudsz. De bukó legyen rajtad, egy ilyen tempójú hempergésnél elkopik a koponyád, ha fejjel fékezel, be sem kell, hogy törjön egy halálos buktához.
3. Forgalomban haladva (tehát nem a kerékpárúton) kisebb problémát okozol az autóforgalomnak, mint lassan tekerve, így ők is neked. Természetesen a megfelelő féktávval számolni kell, meg a feljebb említett, nagyobb tempódra nem számító egyéb közlekedőkkel is (amúgy ez tipikus mo.-i probléma, hogy kerékpáros, az nem számít, kijövök elé, sokkal szigorúbban kéne büntetni MINDEN kerékpárost hátrányba szorító, veszélyeztető autós magatartást, nyugaton ennek már megvan a kultúrája).
4. "egy virsligumis bringával nem állsz meg ekkora sebességről ilyen hamar"
Mihez képest?
Megfelelő minőségű, jól beállított fékekkel, vészfékezéshez rutinosan megfelelő testhelyzetet felvéve a "virsligumissal" semmivel nem nehezebb lelassítani, mint bármilyen más bringával. Elavult, elhasználódott, xarul beállított fékkel meg bármilyen bringa nehezen áll meg.
Az mondjuk tény, hogy hülye tud a féktávodon belül eléd kanyarodni. Autó elé nem kanyarodna, mert ott az UGYANÚGY nem tudna megállni.
Mindegy, csupán arra akarok utalni, hogy az "országútival nem lehet normálisan fékezni" jellegű sztereotípiákat felejtsük el, mert TALÁN 30 éve volt utoljára részben igaz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!