Miért baj, hogy én küzdök valamiért, sokat teszek érte?
Maximalizmust neveltek belém a tanulást illetően. De én is fontosnak tartom a jó jegyeket, mert most ez a dolgom, jól kell végezzem. (magamért tanulok és fontosnak tartom!)
Ráadásul lassabb, nehézkesebb a felfogásom, mint az átlagnak. Órán pl. talán ha 20% rám ragad...
Mindig tanulok, és igyekszem elosztani.
Alapelvem, hogy ne rinyáljak a rossz jegyért, elégedjek meg vele, ha úgy adódik. Másik alapelvem, hogy nem azért tanulok, mert úgy érzem, elvárás, és nem stresszelek végig, amíg ülök a könyv felett, mert a magam sikerélményéért tanulok.
Csodálkoznak, hogy miért tanulok hétköznap délután, miért annyit, miért mondok le néha összejöveteleket (egyszer-egyszer, és nem mindig!!), miért tanulok hétvégén mindkét nap, miért tanulok vasárnap is, miért nem hagyom utcsó napra, stb...
Állítólag túl sokat tanulok, túl stresszes leszek, be fogok savanyodni, nincs életem stb.
Namármost...
Tény, hogy többet tanulok az átlagnál, de nehezebben megy belém, és nem akarok megelégedni azzal, ha nem teszek meg minden tőlem telhetőt.
Én is pihenek. Vannak hobbijaim, eljárok, és mozogni is szoktam. Ha azt nem, akkor általában lustaságból nem.
Azért tanulok hétvégén mindkét nap, mert ha választhatok, hogy egyik nap 8-10 óra, másik nap semmi, vagy mindkét nap 4-5 óra, utóbbira voksolok. Így egyik nap se hajtom túl magam, mindkét nap tudok lazítani, ha elhívnak, akkor el tudok menni velük.
Miért tanulok hétvégén ennyit? Mert előre akarok tanulni vagy lemaradást bepótolni. Így megnyugtatom magam, plusz hétköznap hazakísérhetek valakit, beülhetünk valahova, este lazíthatok.
Miért nem utolsó pillanatban tanulok? Azért, mert nem akarok hótstresszes rohamtanulást. Inkább beosztom, így egyik nap se kell halálra hajtanom magam, nem fogok stresszelni, és jobban megmarad, nemcsak a vizsgáig/zh-ig/tz-ig mindegy..
És miért igyekszek mindenre, legalábbis a fontosabbakra tanulni? MERT EZ A DOLGOM!!! Tudom, manapság gáz, ha valaki a dolgát elvégzi, nemcsak összecsapja...
Szóval kívülről egy túl sokat tanuló, stresszes valaki vagyok, de én meg úgy látom, csak komolyan veszem, de beosztom, és a tény, hogy beosztom, meg is nyugtat, így pont, hogy a tanulás miatt nem stresszelek.
Igazam van?
A szakot hagyjuk...
Nem, nem 2-4 órát szánok rá, hanem 3-5-öt is, és nem akarok szakbarbár lenni, hanem művelt is, így az irodalom, töri, nyelvtan is benne van a 3-5-ben.
Ami a gimit illeti.
Ja, és 3-5 óra tanulás nem sok délután, legalábbis marad másra is idő.
Ha úgy vesszük, hogy valaki 3-kor végez. Legyen 4, akkor biztosan nem kell utazással számolni.
Még mindig van ideje egy órával később hazamenni, vagy egy órát hobbizni, olvasni, kockulni. Este tízig. Öt órával számolva. (4+5=9, evett és mosakodott, így 10)
Ha négy órát tanul, akkor két órát barátozik, vagy kockul, vagy hobbizik.
Kevés? Szerintem nem!
A tanulás nem monoton, nem lélekölő.
És addig örülj, amíg nem az van, hogy hatra hazaesel a munkából, akkor gyerekek ellátása, napi mosogatás, esetleg főzőcskézés, viráglocsolás meg tudom is én mi, és utána hótfáradtan a párod mellé esel a TV mellé.
Vagy... régen tanultak 3-4 órát a gyerekek suli után, csakhogy ők látták el a kisebb gyerekeket és/vagy pénzért dolgoztak valahol.
És tavalyig akkor mi volt?
Most meg ezt minél hamarabb el kellene végezni, hogy túl legyek rajta és tanulhassak értelmeset.
Köszönöm a válaszod. A tanulást illető kérdés megvitatását ez esetben nem szeretném folytatni, mivel egyértelművé vált hogy teljesen eltérő nézetet vallunk ebben a kérdésben. Én nem abban hiszek, hogy az embereknek "szakbarbárnak" kéne lenniük, de abban sem, hogy fel kell ülniük a közoktatás futószalagjára, és mindenkinek letűnt korok irodalmi műveit és történelmi események dátum pontos ismeretét kéne tudnia négyes, ötös szinten, csak azért, mert valaki szerint ez a "műveltség". Hát szerintem nem ez, de tiszteletben tartom a Te véleményedet is.
Ahogy tiszteletben tartom azt is, hogy a "szakodról" nem szeretnél beszélni, ugyanakkor ebben az esetben úgy gondolom, hogy a beszélgetést nem tudjuk folytatni. (Lehet, hogy már így is túlbeszéltük, bár a magam részéről nem bánom, szerintem a válaszokból nagyon jól meg lehet ismerni egy kényszeres tanuló lelki világát. Persze ez még mindig csak a felszín.)
Remélem, megtalálod amit keresel, és az nem ez: "És addig örülj, amíg nem az van, hogy hatra hazaesel a munkából, akkor gyerekek ellátása, napi mosogatás, esetleg főzőcskézés, viráglocsolás meg tudom is én mi, és utána hótfáradtan a párod mellé esel a TV mellé." Ugyanis ez nem túl szép jövőkép.
Végezetül annyit mondanék még, hogy az ember akkor boldog, ha a jó úton van. Ha Te nem vagy az, akkor sanszos, hogy rossz úton jársz.
Nagyon köszönöm minden kitűnő és jó tanuló nevében a kényszeres tanuló elnevezést.
Amúgy ha nem tanulok ennyit, akkor maradok a tanulni nem tudó, pocsék logikájú, összefüggések meglátására képtelen, nulla nyelvérzékű valaki.
Többet tanultam, mint az átlag, de nem a legtöbbet.
Volt és van életem, hobbijaim, szabadidőm, barátaim, sport; az iskolán kívül is számomra fontos dolgok, és foglalkoztam velük.
Sokat változtam, és úgy érzem, a javamra.
És mára tudok tanulni, mert rájöttem, mely módszerek jók, könnyebben megjegyzem, átlátom az összefüggéseket, mert egyszerűen megedződött az agyam.
Lehet ha ezzel a tapasztalattal hirtelen 9.-be ugranék, ugyanennyit hajtanék, viszont esetleg tényleg lesz*rnám a humán tárgyakat, a reálokra mind ráhajtanék meg az idegen nyelvre, és mennék egy pöpec mérnöki szakra.
És nem itt tartanék, hogy itt vagyok ezen a sz*r büfé félmérnökin. Lehet, hogy akkor több értelmét látnám annak, hogy tanultam, mert kemény szakon lennék, és ez a kérdés se biztos, hogy megszületett volna.
De szerintem nincs értelme a múlton sírni, hanem folytatni a jelent, amennyi tőlem telik.
Mellesleg, hogy képzeled el, hányra ér haza egy átlagember a munkából? Utána nincs család és nincs házimunka?
Mit képzelsz te az életről?
Jó lusta lehetsz...
Hobbid van legalább, sport, zene, bármi? Bármi, amiért legalább hozol áldozatot?
Mert ne haragudj, de bulikban és kocsmában lógósnak képzellek el...
A múltat le kell zárni, és a jövőbe nézni. Pontosan! Csak te nem ezt teszed. Felteszel itt egy kérdést hogy miért baj hogy maximalizmusra törekszel a tanulásban, mikor a végére csak kiderül, hogy pontosan tudod hogy miért baj, hiszen ezért nem jutottál be egy normális szakra.
A kérdéseidre pedig legszívesebben nem is reagálnék, mert átmentél olcsó és átlátszó személyeskedésbe. Még ezen rövid ismeretség alapján is azt mondom, tőled ennél azért többet vártam.
Hogy egy "átlagember" hányra ér haza a munkájából, pontosan nem tudom neked megmondani, mert nem tudom mit értesz "átlagember" alatt és amúgy sem rendelkezem erre vonatkozó statisztikai adatokkal. Más szempontból pedig teljesen irreleváns is. Mellesleg, akinek "hazaesni" kell a munkájából, az már rég rossz, függetlenül attól, hogy az mikor van.
Hogy utána van-e család, az már megint sok mindentől függ, kapásból, hogy van-e az illetőnek. Ismét irreleváns, valamint akinek a családja csak egy letudandó nyűg, szintén régen rossz. Házimunka természetesen adódhat, de az már neked is adódik, hacsak nem mással végezteted.
Hogy mit képzelek az életről, arra most nem adnék választ, mert egyrészt provokatív, másrészt sok közöd sincs hozzá, harmadrész meg lekopnának az ujjaim, mire leírnám. További kérdéseid is a személyeskedés, rosszindulat és fantázia témakörébe tartoznak, így ezeket is válasz nélkül hagyom. Ha neked úgy könnyebb, akkor gondold úgy, hogy egy lusta kocsmatöltelék vagyok.
Még így is úgy látom, hogy azt figyelembe véve, hogy ezek a kérdések válaszra sem érdemesek, elég kimerítő választ adtam rájuk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!