Ebayen, augusztus 20. -án kellett volna megérkeznie egy terméknek, de nem kaptam meg. Hány napot kell ilyenkor várni, mielőtt pénz visszatérítést kérek? ( ha kell várni egyáltalán).
eBay-en általában egy tól-ig időintervallumot kapsz kézbesíésre, nem egy adott napot. Nincs olyan, hogy augusztus 20-án kellett volna megkapnod. Olyan van, hogy aug. 20 - aug 31 között, vagy aug. 1 - aug. 20 között.
Mikor a megadott időintervallum letelik, utána nyitsz egy panaszt, ekkor azt fogják válaszolni, hogy várj még n napot, és utána lehet a következő lépést megtenni, ami vagy az, hoyg az eladó újból elküldi a terméket, vagy visszatéríti a vételárat (plusz szállítási költséget).
20-i érkezés már csak azért sem lehet, mert ünnepnapon nem szállít egyik futárcég sem.
Esetleg ez volt az időintervallum utolsó napja? Az utolsó fázis általában kívül esik már a szállító befolyásoló lehetőségein. A gyors feladást szokták vállalni, de az érkezést tág határok között lehet csak megadni. Nem ők ilyen lazák, hanem a rajta kívül eső feltételekből következik.
Pl. nekem volt olyan termékem, amit a rendelés másnapján feladott, de a behajózása a dolognak csak két hétre rá történt meg. S a végén még két hetet pihegett magyar raktárban.
"20-i érkezés már csak azért sem lehet, mert ünnepnapon nem szállít egyik futárcég sem."
Ezt a külföldi eladó pont leszarja.
"Pl. nekem volt olyan termékem, amit a rendelés másnapján feladott, de a behajózása a dolognak csak két hétre rá történt meg. S a végén még két hetet pihegett magyar raktárban."
Ezt az eladó beleszámolja a várható érkezésbe. És ezért válaszolja az eBay panasz esetén, hogy várjál még n (pl. 10) napot. Utána viszont jogos a kérésed, hogy küldjék újra vagy vissza a pénzt - és ha mégis megkapod, a gerinceden múlik, felveszed-e a kapcsolatot az eladóval, hogy kifizetnéd mégegyszer.
"A becsült idő továbbá azt sem jelenti hogy addig köteles vagy megkapni a terméket. Ezek csak tájékoztató időintervallumok a globális visszajelzésekből."
Nem, tévedés. A határidő az határidő, utána van egy türelmi idő, majd lépnie kell az eladónak. Nincs olyan, hogy sztrájkolnak a matrózok, úgyhogy nem kapom meg a terméket, amit kifizettem. Ez az eladó kockázata, ha időben nem ér ide a termék, újra kell küldenie vagy pénzvissza.
Ezért van sok eladónál, hogy egy adott ár fölött már csak nyomkövetett postázást vállalnak.
20.-a volt az utolsó napja a behatárolt időnek amit az eladó feltüntetett.
Július 31.-én vettem meg a terméket, akkor azonnal adott kommentet is, meg bejelölte hogy feladta, de még semmi.
Eddig minden megérkezett időre, csak ez az egy dolog nem.
Az e-bay még azt írta, hogy várjak pár napot.
Ha Ázsiából jön a termék, akkor még ez nem is hosszú várakozási idő. Tényleg várj még kicsit.
Ha mondjuk szerdán sem lesz itt, vedd fel az eladóval a kapcsolatot.
Kár nem érhet, legfeljebb csak bosszúság. Visszakérheted a pénzt. Van, aki azonnal utal, van aki még próbál türelemre inteni. Ha gondolod, ragaszkodj a visszautaláshoz.
Ilyenkor illik újra elküldeni az összeget, ha mégis megjön.
Disputát akkor nyiss, ha elakad a folyamat az eladő hibájából. (szerintem).
Biztos? Sok európai eladó van, aki Ázsiából rendeli meg a cuccot, s soha nem is kerül hozzá.
Pl. ő Lipcsében üldögél, te Nyékládházán, az áru meg Szöulban. Te megrendeled a némettől, ő a koreaitól, aki a te címedre adja fel.
Ilyenkor szoktak előfordulni a vámos meglepetések is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!