Szerintetek forduljak fogyasztóvédelemhez?
Csere esetén a fogyasztó ugyanolyan (fajtájú, típusú, méretű, színű, stb.) terméket jogosult kapni, mint amilyen az eredeti volt. Ha a kereskedő ehelyett egy másik (nem ugyanolyan) terméket ajánl fel, a fogyasztó elfogadhatja, de erre a jogszabályok alapján nem köteles. Tehát más típusú készüléket nem köteles elfogadni.
Ha a kereskedő sem a javításnak, sem a cserének nem tud eleget tenni, (mint jelen esetben), úgy megilleti Önt az a jog is, hogy elálljon a szerződéstől. Ez esetben a kereskedőnek vissza kell fizetnie a vételár egészét. Azt, hogy Ön ebbõl a pénzből megvesz-e a kereskedő kínálatából választva egy másik készüléket, saját maga döntheti el.
Amennyiben a szavatossági jogok gyakorlásában nem tudnak megegyezésre jutni, úgy békéltető testületek előtti eljárásban van mód a vita rendezésére. Erről bővebben itt olvashat: www.bekeltet.hu
Javasoljuk, hogy szólítsa fel még egyszer a kereskedőt a csere teljesítésére, mivel törekednie kell arra, hogy az Ön kifogását 15 napon belül rendezze, ha ez idő alatt sem javítani, sem cserélni nem tud, akkor csak a vételár visszafizetésével tudja az ügyet megoldani.
Tájékoztatjuk azonban, hogy ez 15 nap nem jogvesztő határidő, ha a kereskedő bebizonyítja, hogy úgy járt el, ahogy az adott helyzetben elvárható, tehát mindent megtett a kifogás elintézése érdekében, úgy a szavatossági kérelem rendezése indokoltan elhúzódhat.
Üdvözlettel: NFH Fórum admin1
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!