Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Egy biztosítás-elmaradás...

Egy biztosítás-elmaradás miatt forgalomból kivont autót megvenni mennyire rizikós?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Adott egy kocsi, ami után nem fizetett biztosítást az előző tulaj. Ezért tartozása keletkezett, így kivonatta a forgalomból.

DE! A rendőrségről a kivonásról szóló iratot nem küldték meg a NAV felé, a volt tulaj pedig azt hitte ez automatice megtörténik.

Így már háromszoros kb a tartozása, hiába várja, hogy a rendőrség igazolja a NAV felé, hogy tény, akkor és ott az illető kivonatta a kocsit.

Több mint félmilliós a tartozás...

Kérdés.

Ha én papíron tulajdonosa leszek a kocsinak, de üzembentartója lesz a volt tulaj, vagy csak megbízással vezeti (régi barátom, kérte, hogy így segítsek), akkor a tartozást rám verhetik-e?


Köszi a válaszokat, előre is...

Ötletem sincs, hol kérdezzek efelől...?!


2019. okt. 6. 08:50
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

1.) A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás megkötése, és fizetéssel való fenntartása; továbbá a gépjárműadó fizetése, az üzembentartó kötelezettsége. (Magánjárművek többségénél a tulajdonos az üzembentartó is; ez csak akkor van másképp, ha a tulajdonos az üzembentartói jogot – a másik fél beleegyezésével, megfelelő okirat kitöltésével – okmányirodában, vagy kormányablakban történő ügyintézéssel, átadja.)


2.) A megfizetések elmaradása miatti tartozás személyhez kötött, nem terheli sem az új üzembentartót, sem az új tulajdonost.


Ha megveszed a gépkocsit, és te leszel az új tulajdonos, akkor – hacsak nem egyenesági rokonod az eladó: szülő, nagyszülő, dédszülő stb., illetve gyerek, unoka, dédunoka stb.), akkor kell eredetiségvizsgálat, tulajdonszerzési illetéket kell fizetned, és meg kell fizetni az új forgalmi és törzskönyv illetékét. Az átíráshoz nevedre megkötött gépjármű-felelősségbiztosítás is szükséges.

Tulajdonosként megbízhatod őt üzembentartóként, de annak újabb díja van.

Egyrészt, a tartozásai maradnak, másrészt, ahhoz, hogy üzembentartó legyen, kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötnie, fenntartania. A tiéd, érdekmúlással, az ő üzembentartói bejegyzésével megszűnik, ha túlfizetésed van, visszatérítik. Neki viszont, az új biztosítás kötésekor, az első esedékes díjjal együtt meg kell fizetnie a felhalmozott fedezetlenségi díjat, amit, ha nem köt öt évig új biztosítást, akkor csak nyilvántartanak, de nem kell megfizetnie.


Egyébként, számomra érthetetlen az egész.

Nem értem, hogy jön ide a rendőrség, pláne a NAV.

Ha biztosítás nélkül közlekedett, akkor az ellenőrzést végző rendőr emiatt szabálysértési bírságot szabhatott ki, egyben értesíthette a kormányablakot, okmányirodát, hogy hivatalból vonják ki a forgalomból az autót.

De, ha nem rendőrség derítette ki, és volt biztosítási szerződése, akkor díjfizetés elmaradása miatt, 60 nap türelmi idő után a biztosító díjnemfizetés miatt felmondta a biztosítást, erről értesítette a központi nyilvántartó szervet. Negyedévente összevetik a nyilvántartó szerv és a forgalomban levő járművek adatait, így kibukik a biztosítás nélküli, forgalomban levő jármű, ők is a kormányablakkal, okmányirodával végeztetik a hivatalból történő forgalomból kivonást.

Ha ő vonatta ki a forgalomból – ezt egy alkalommal legfeljebb hat hónapra teheti, de ismételhető -, akkor a kivonás napjától szünetel a biztosítás fizetési kötelezettsége, és a következő hónap első napjától szünetel az adófizetés is. Egy év forgalomból kivonás után a biztosító megszünteti a szerződést.

Ha nem is volt biztosítási szerződése - nem csak nem fizette a díjat -, akkor is ugyanezek történhettek vele; csak hosszabb idő miatt, több fedezetlenségi díja keletkezett.

Ezekben nem vesz részt sem a rendőrség, sem a NAV.

2019. okt. 6. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a választ!


Ami miatt az ő elmondása szerint a rendőrségre kellett mennie: hogy nem foglalkozott ezzel, nem fizetett, nem vonatta ki, nem csinált semmit, és már rendőrségi ügy lett belőle.

Nagyon zavaros, én nem is értem.

A NAV-nak meg átadták behajtásra az adó miatt? Ezt sem tudom pontosan.

Én csak annyit tennék, hogy papíron tulaj lennék, de mindent az a bizonyos személy fizetne a kocsi után. Hogy milyen formában, nem tudom, de ha borul a bili, övé minden felelősség.

Bár nem rokon, ebben ígérete szerint nekem nem származhat hátrányom. Átmeneti megoldás, mert max fél év amíg rendezi a tartozást, és utána visszakapja a kocsit.

Papíron.

Én látni sem akarom az autó. Pusztán szívesség-bartell......

2019. okt. 6. 12:22
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Én a helyedben nem mennék ebbe bele, ha eddig nem fizette a biztosítást meg az adót mi a biztosíték rá, hogy ez után fizetni fogja? Na meg hogy ki tudja majd fizetni az átírással járó költségeket.
2019. okt. 6. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Csupán a tulajdonosváltás az égvilágon semmit sem jelent, azon kívül, hogy többletköltséggel jár.

Az eredetiségvizsgálat hatósági díja a legolcsóbb kategóriában (1400 cm³-es motorig) 17-ezer Ft.

Egy 8 év feletti, mindössze 50 kW-os motorú gépkocsi vagyonszerzési illetéke 22 500 Ft. Akár fiatalabb, akár nagyobb teljesítményű, akkor többe kerül, akár majdnem kétszeresébe is kerülhet.

A forgalmi engedély és a törzskönyv illetéke is 6-ezer Ft.

Egy ilyen olcsó átírás is 51 500 Ft. És ezt legfeljebb félév alatt kétszer kifizeti?


Az adás-vételi szerződésen dátum és óra, perc adattal kell megadni az eladás időpontját. A szerződésen 2 tanúnak kell bizonyságul, adataik megadásával aláírni, hogy előttük történt a szerződéskötés. Benne a tulajdonjog változásának időpontja óra, perc adattal; ugyanilyen pontossággal a járműhöz tartozó okmányok átadás-átvételének időpontja.

Az eladónak 8 napon belül, a vevőnek 15 napon belül kell bejelentenie a változást; a vevőnek nem elég bejelentenie, hanem be kell mutatnia a legfeljebb 60 napja készült, megfelelést bizonyító előzetes eredetiségvizsgálat papírt, a saját nevére kötött gépjármű-felelősségbiztosítás szerződést, de legalább szerződésajánlatot, és meg kell fizetni minden költséget. Ezzel a tulajdonos egyben üzembentartóvá is válik.


Ha egyikőtök sem jelenti be, akkor van egy 4 példányos, semmit érő papírotok. Annyi, mintha papírszalvétára kiscica fejeket rajzoltatok volna.

Ha csak az eladó jelenti be, akkor a 15 napos idő elteltével felszólítják a vevőt kötelessége tejesítésére (erre a szerződésben is kötelezettséget vállal), és értesítik a NAV-ot, hiszen állami bevétel, illeték marad el. Ők nemcsak behajtják, hanem bírságot is kiszabnak.

Ha csak te, a vevő jelented be, vagy mindketten, akkor átvezetik a tulajdon- és üzembentartói jogot a közhiteles nyilvántartásban. A szerződésbeli perctől kezdve – amíg, mint tulajdonos, érvényesen át nem adod az üzembentartói jogot, vagy el nem adod az autót -, minden kötelezettség, felelősség téged terhel, új üzembentartóként. Még az esetleges meg nem fizetett parkoló-, útdíj pótdíjazást, illetve a felvétel alapján küldött közlekedési bírságot is te kapnád. Ehhez persze közlekedni kell az autóval, de ha semmilyen ráhatásod, tudomásod nem lesz róla, hogy használva van-e; akár ki van vonva a forgalomból, akár nem?

Ha mindjárt át is tudod adni neki az üzembentartói jogot, akkor hogyan lélegzik fel legfeljebb félév alatt? Ugyanott van.

2019. okt. 6. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


Hátam közepére sem kívánom ezt most. A autó egy minimum 2000-res egyterű... Most tud fizetni, elméletileg mindent. Segítenem kell, nincs kiskapum. Szar ügy, ha a nyakamon marad, vagy ha nem fizet ezután sem semmit. :(

2019. okt. 6. 19:24

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!