Egy tanárnak milyen szerepe lehet az egészségre nevelésben?
Az én ötleteim:
-helyes táplálkozás
-szájhigiénia
-esetleg szexuális felvilágosítás
Beadandót kell leadnom, és szükségem lenne ötletekre. Tudnátok még írni ötleteket??
Példamutatás.
Attól függ, milyen tanár.
Osztályfőnök:
-az enyém majdhogynem pszichológus volt. Helyretette a csoportdinamika erővonalain oktalanul nyerészkedőket. Kisilabizálta a sérelmeket, okított bennünket, akárha egy irodalmárt olvasnál, pedig más területen mozgott. Azt hiszem, nagyon nehéz osztály voltunk, ő meg valami olyan ember, akit nem bírtam még összerakni pedig jó vagyok pszichós dolgokból. Mindig tátott szájjal lestem, amikor beszélt és igényeltem őt. Vezette az osztályt.
De nem volt vékony és sportos sem.
Szóval, lelkileg tud motiválni, és nem hagyja el a lelki dolgokat, egyfajta mentor, coach. Volt sok fájdalmas pillanatunk, lélekbe markolóan tudott beszélni, és olykor volt miről. Rengeteg sok élettapasztalata volt és tudta, mire van szüksége a fiatalnak, hogy odafigyeljen és fejlődjön. Most sem vagyok képes leírni őt pontosan, bocsi.
Mutasson példát, a saját szakterületével motiváljon, illetve a boldog házassága reményt adhat a nagyon fiataloknak, hogy nekik is sikerülhet. Közvetlenségével bátoríthat, és megnyílhatnak neki az emberek. Innen egy lépés a mentálhigiénia.
Meg amiket leírtál.
Hobbi és hivatástámogatás. Segíthet felismerni és kimondani az erősségeidet. Nekem ez hiányzott és kisiklott a karrierem emiatt, de már tudom. Ennyi.
Motivál a sportra pl a tesitanár.
Hacsak nem tanító, osztályfőnök, biosztanár vagy tesitanár, akkor abszolúte semmi. Nem fog a matektanár a szinusztétel és a koszinusz tétel között érintőlegesen kitérni a szájápolás fontosságára, és a töritanár sem fogja Nagy Sándor hadműveletei közben ecsetelni a biztonságos szex fontosságát. Nem is teheti, és ideje, meg lehetősége sincs rá. De ha megtenné, akkor sem érne el vele semmit.
Az osztályfőnök felhozhatja ezeket témának, sőt, ezek kötelező elemek az osztályfőnöki tantervben, de a tapasztalat azt mutatja, hogy sok hatása nincs. (Ez persze nem jelenti azt, hogy felesleges, csak a hatékonysága nem az igazi. Nézd meg, itt hány "lehetek-e terhes" kérdés van nap mint nap, pedig mindegyikük átesett már egy vagy több szexuális felvilágosító órán.)
A biológiatanár is kitérhet ezekre a kérdéskörökre a hozzájuk kapcsolódó tananyagoknál, továbbá a testnevelőtanár is kitérhet a helyes életmód és étrend fontosságára.
Felhívja a figyelmet az elegendő alvás fontosságára, a reggeli szükségességére, arra, hogy inkább hozzanak otthonról egészséges, változatos tízórait, mint a büfében naponta vásárolják a nulla tápértékű szénhidrátbombákat, cukros üdítőket. Mindezekről a szülőkkel is beszél szülői értekezleten. A napközis gondoskodik a napi levegőzésről, mozgásos játékokról, a tesitanár ugye magától értetődő. A biológiatanár megismerteti a test működését. Alsós gondoskodjon az étkezés előtti kézmosásról. A lelki egészséggel is kell a tanárnak foglalkoznia, főleg az osztályfőnöknek. Az iskola tarthat fenn biciklitárolót, hogy támogassa a biciklivel való iskolába járást. A nyári táborokban, osztálykirándulásokon is lehetnek sporttevékenységek. A tanárok figyeljenek oda, hogy megfelelően látnak-e a gyerekek, szükség esetén hívják fel a figyelmet a szemvizsgálat szükségességére. Ha betegen jön be egy gyerek, szólni, hogy másnap maradjon otthon.
A fogmosásra oktatás mondjuk nem a tanár dolga, azt kihagynám.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!