Kezdőoldal » Egészség » Egészségügyi ellátások » Szerintetek mi lesz az orvosok...

Szerintetek mi lesz az orvosok jövője Magyarországon kb 10-20 éven belül?

Figyelt kérdés
NEM financiális szempontból értem. Ezt már a legelején szeretném leszögezni. Orvostanhallgató vagyok, és tudom, hogy sok olyan cikk jelenik meg, hogy orvosok hibát követnek el. Amennyiben nem tett meg mindent legjobb tudása szerint az orvos, én is úgy gondolom, hogy büntessék meg. Viszont, ami mostanában megy a médiában, azt már túlzásnak tartom. Semmi pozitív cikk, csak a rosszat írjak meg, és inkább elővesznek egy 5 éves műhibás cikket, csak legyen valami orvos fikázó írás. Illetve egyre több olyan cikket olvasok, hogy a beteg nem is kérte ki másik szakorvos véleményét pl. a császármetszéses nő mostanában, hanem ő laikusként úgy döntött önhatalmúlag, hogy az ő orvosa hibázott (megjegyzem a szülészet nem egyenlő a plasztikai sebészettel), és rohant a Blikk-Bors-Aktív-Fókusz tengelyhez. Vagy itt volt ez az ember, aki "megműtötte" saját magát. Arról pl miért nem beszél senki, hogy mekkora szerencséje volt? Hogy 0 anatómiai tudással lazán átszúrhatta volna az artériát, vénát, "jobb" esetben még egy ideget és átvághatott volna és lebénul?! Minden cikkből az jön le, hogy nyugodtan "műtse" magát otthon az ember, nem kell ahhoz szaktudás, ugyan már.... Lehet, hogy ezzel egyedül vagyok, de engem orvostanhallgatóként nem a bérek borzasztanak el (a hálapénz én is elítélem), hanem ez a hozzáállás. Komolyan ez lesz? Ha nem is hibázok semmit, de a betegnek valami nem tetszik, akkor ő laikusként rohan a TV-adókhoz meg már perel is, akár alaptalanul is, mert ő máshogy gondolja -szaktudás és szakvélemény nélkül, de ez már ugye kit érdekel-? Szerintetek mi lesz 10-20 év múlva? Hova fog ez vezetni? TUDOM, hogy sok orvos hibázik, és megfelelő szakvélemény után számon is kell kérni őket!! De pont ez a lényeg, hogy nem kéne ennyire lenézni egy tudományágat, szakterületet hogy majd a laikus eldönti, hibázott-e a sza