Mit csinálnál szülőként, ha tele lenne egyesekkel a 11-12. osztályos gimnazista gyereked matematikából?
Velem ez gimi utolsó két évében esett meg. (Tavaly előtt végeztem, így abba a felvételi rendszerbe helyezem a szituációt) Csak random eszembe jutott az eset, és érdekel, hogy más szülő hogy kezelné a helyzetet.
Adott a helyzet, témazárók, dolgozatok, felelések egyébként színötösek, konkrétan négyes sincs közte, az egyesek órai munkaként vannak feltüntetve az elektronikus naplóban. A gyereked azt mondja neked, hogy ezeket 1-1 elvétett válaszra írja be a tanár neki, meg "nevelő célzattal", de ezeket csak akkor veszi figyelembe, ha a tényleges jegyek kétesre állnak, és akkor lefelé kerekít, de egyébként ha a kréta által kiírt átlagot nézné a tanár, akkor se állna bukásra a fiad/lányod.
A tanárról annyit tudsz a fiad/lányod elmondása alapján, hogy nem szereti, ha valami nem úgy van megoldva, ahogy a tanár tanította - többnyire egyféleképp. És ez úgy azon a szinten, hogy ha mondjuk egy feladatban egyenletet kell rendezni, akkor két lépést nem csinálhat egy sorba összevonva a tanuló, hanem külön kell, akkor is, ha amúgy nem az egyenletek a téma, csak valami mellékszámításként része egy feladatnak. Meg beleköt abba, ha valamit amúgy jól nevez meg a tanuló, de nem úgy, ahogy a tanár az órán magyarázta leegyszerűsítően. (Pl.: a négyzet alapú gúla palástját "négy háromszög" helyett "palástnak" nevezi.) Mondván, hogy biztos azért csinálja/mondja máshogy a tanuló, mert órán nem figyelt órán, ezért bement a kollégiumi felzárkóztatóra és az a tanár máshogy magyarázta, és ő bezzeg megmondta, hogy nem szereti, ha a diákjai más tanárhoz járnak, mert összezavarja őket a más magyarázattal, inkább egymást kérdezzék, vagy őt magát.(Amúgy ez a volt tanárom tényleg leült akár órák után is felzárkóztatót tartani csak úgy, szóval ez tök jó)
A gyereked egyébként azért van tele egyesekkel, mert "visszaszól" a tanárnak, ha az beleköt az egyébként jó megoldásba, amikor annyi a baj, hogy "nem követte a tanár által tanítottakat", meg "biztos nem figyelt órán, és a felzárkóztatós tanártól tanulta meg máshogy" azaz összevont két lépést a mellékszámításba, vagy "négy háromszög" helyett "palástnak" nevezte a négyzet alapú gúla palástját. A fiadnak/lányodnak olyan megjegyzései vannak, hogy általánosban is volt matek órája, onnan is tudhat olyan kifejezéseket, amit a tanárnő tanított, jó hogy már nem azzal vádolja a tanárnő, hogy a számok leírását is 11. osztályban a kollégiumi felzárkóztatón tanulta meg, mert hát órán az se került elő.
Azt kell még tudni, hogy a tanár az utolsó két évben kezdte tanítani az osztályt. A fiad/lányod dolgozatainak a jegyei egyébként sokkal jobbak, mint az előző években (akkor főleg hármasai voltak, és 2,6-3,3 közötti átlagokra kapott hármast év/félév végén), amíg más volt a tanár, csak hát az a sok egyes, ami fegyelmezés miatt került be...
A gyereked azt mondja, hogy amúgy felvételikor az érettségi pontjával akar duplázni(előző pontozási rendszer), a többi tárgy miatt full mindegy, hogy az év végi osztályzata milyen lenne matekból, megbuktatni nem tudja átlag alapján a tanár, még akkor se, ha rendesen számol az egyesekkel, a legtöbb más tárgy, ami számít az négyes, de arra reális esélyt lát, hogy az a két érettségije el tud érni olyan magas százalékot, hogy duplázással járjon jól. (Ironikusan pont az emelten kívül pont a matek volt a másik olyan tárgyam, aminél a felvételikor az érettségi százalékom számított)
Ilyen esetben csinálnál valamit? Fel akarnád venni a kapcsolatot a tanárral, kérnél időpontot fogadóórára? Esetleg szankcionálnád azt, hogy a gyerekeknek kvázi a viselkedése miatt van az, hogy a krétaában szereplő matematika jegyeinek a fele egyes, miközben a teljesítménére kapott jegyei színötösek?(nagy szankciókat nem tudsz beiktatni, lévén, hogy a koli miatt csak hétvégén van otthon)
Egyáltalán foglalkoznál-e ezzel? Végülis a jegyei átlaga több, mint két teljes jegyet javult, amióta ez az új tanár van - legalábbis ha eltekintünk a magatartási okok miatt beírt egyesektől. Tehát fejlődött annyit ennél a tanárnál felzárkóztató nélkül, hogy az alulról hármas teljesítménye ötös legyen. Egyáltalán kezdenétek valamit ezzel a helyzettel szülőként?
És én is anno a Zrínyi, meg... nem is tudom melyik matek versenyeket szerettem később is középsuliban, ahol nem kellett sok mindent leírni, amikor kapásból megvolt az eredmény és lehetett karikázni/beírni
de persze tudtam másik félén olyanon és azt is, ahol hol minden hlyeséget kellett leírni pontról pontra
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!