Kezdőoldal » Családi kapcsolatok » Szülő-gyermek kapcsolat » Mit csinálnál szülőként, ha...

Mit csinálnál szülőként, ha tele lenne egyesekkel a 11-12. osztályos gimnazista gyereked matematikából?

Figyelt kérdés

Velem ez gimi utolsó két évében esett meg. (Tavaly előtt végeztem, így abba a felvételi rendszerbe helyezem a szituációt) Csak random eszembe jutott az eset, és érdekel, hogy más szülő hogy kezelné a helyzetet.

Adott a helyzet, témazárók, dolgozatok, felelések egyébként színötösek, konkrétan négyes sincs közte, az egyesek órai munkaként vannak feltüntetve az elektronikus naplóban. A gyereked azt mondja neked, hogy ezeket 1-1 elvétett válaszra írja be a tanár neki, meg "nevelő célzattal", de ezeket csak akkor veszi figyelembe, ha a tényleges jegyek kétesre állnak, és akkor lefelé kerekít, de egyébként ha a kréta által kiírt átlagot nézné a tanár, akkor se állna bukásra a fiad/lányod.

A tanárról annyit tudsz a fiad/lányod elmondása alapján, hogy nem szereti, ha valami nem úgy van megoldva, ahogy a tanár tanította - többnyire egyféleképp. És ez úgy azon a szinten, hogy ha mondjuk egy feladatban egyenletet kell rendezni, akkor két lépést nem csinálhat egy sorba összevonva a tanuló, hanem külön kell, akkor is, ha amúgy nem az egyenletek a téma, csak valami mellékszámításként része egy feladatnak. Meg beleköt abba, ha valamit amúgy jól nevez meg a tanuló, de nem úgy, ahogy a tanár az órán magyarázta leegyszerűsítően. (Pl.: a négyzet alapú gúla palástját "négy háromszög" helyett "palástnak" nevezi.) Mondván, hogy biztos azért csinálja/mondja máshogy a tanuló, mert órán nem figyelt órán, ezért bement a kollégiumi felzárkóztatóra és az a tanár máshogy magyarázta, és ő bezzeg megmondta, hogy nem szereti, ha a diákjai más tanárhoz járnak, mert összezavarja őket a más magyarázattal, inkább egymást kérdezzék, vagy őt magát.(Amúgy ez a volt tanárom tényleg leült akár órák után is felzárkóztatót tartani csak úgy, szóval ez tök jó)

A gyereked egyébként azért van tele egyesekkel, mert "visszaszól" a tanárnak, ha az beleköt az egyébként jó megoldásba, amikor annyi a baj, hogy "nem követte a tanár által tanítottakat", meg "biztos nem figyelt órán, és a felzárkóztatós tanártól tanulta meg máshogy" azaz összevont két lépést a mellékszámításba, vagy "négy háromszög" helyett "palástnak" nevezte a négyzet alapú gúla palástját. A fiadnak/lányodnak olyan megjegyzései vannak, hogy általánosban is volt matek órája, onnan is tudhat olyan kifejezéseket, amit a tanárnő tanított, jó hogy már nem azzal vádolja a tanárnő, hogy a számok leírását is 11. osztályban a kollégiumi felzárkóztatón tanulta meg, mert hát órán az se került elő.

Azt kell még tudni, hogy a tanár az utolsó két évben kezdte tanítani az osztályt. A fiad/lányod dolgozatainak a jegyei egyébként sokkal jobbak, mint az előző években (akkor főleg hármasai voltak, és 2,6-3,3 közötti átlagokra kapott hármast év/félév végén), amíg más volt a tanár, csak hát az a sok egyes, ami fegyelmezés miatt került be...

A gyereked azt mondja, hogy amúgy felvételikor az érettségi pontjával akar duplázni(előző pontozási rendszer), a többi tárgy miatt full mindegy, hogy az év végi osztályzata milyen lenne matekból, megbuktatni nem tudja átlag alapján a tanár, még akkor se, ha rendesen számol az egyesekkel, a legtöbb más tárgy, ami számít az négyes, de arra reális esélyt lát, hogy az a két érettségije el tud érni olyan magas százalékot, hogy duplázással járjon jól. (Ironikusan pont az emelten kívül pont a matek volt a másik olyan tárgyam, aminél a felvételikor az érettségi százalékom számított)


Ilyen esetben csinálnál valamit? Fel akarnád venni a kapcsolatot a tanárral, kérnél időpontot fogadóórára? Esetleg szankcionálnád azt, hogy a gyerekeknek kvázi a viselkedése miatt van az, hogy a krétaában szereplő matematika jegyeinek a fele egyes, miközben a teljesítménére kapott jegyei színötösek?(nagy szankciókat nem tudsz beiktatni, lévén, hogy a koli miatt csak hétvégén van otthon)

Egyáltalán foglalkoznál-e ezzel? Végülis a jegyei átlaga több, mint két teljes jegyet javult, amióta ez az új tanár van - legalábbis ha eltekintünk a magatartási okok miatt beírt egyesektől. Tehát fejlődött annyit ennél a tanárnál felzárkóztató nélkül, hogy az alulról hármas teljesítménye ötös legyen. Egyáltalán kezdenétek valamit ezzel a helyzettel szülőként?


márc. 27. 18:29
1 2 3 4
 11/32 anonim ***** válasza:
78%

Nem szülőként hanem saját diákélményem vs felnőtt tapasztalatom alapján mondom a következőt:

Ha a tanárnak az a heppje hogy egyest ad ha visszaszólsz, másként nevezel dolgokat mint ahogy elvárja, másként oldasz meg feladatot mint ahogy TUDOD hogy elvárja, akkor szerintem nem éri meg dacoskodni. Ez nem jelenti azt hogy becsicskulsz neki, ezt felnőttek között úgy mondják hogy ne szólj szám, nem fáj fejem. Egyébként én is megvédtem volna magam a helyedben és én is "más úton" oldottam meg sok matek feladatot mint az elvárt lett volna. Emiatt ugyan egyest nem kaptam, de a dolgozatban a 4 pontos feladat helyett csak egy pontot kaptam mert nem azzal a számítási módszerrel kaptam meg az eredményt ami a dolgozat témája volt és emiatt pl témazáróra vagy érettségin négyest kaptam. Szóval amit meg kell tanulj, hogy vannak szituk amikor valaki elvárásainak (különösen, ha tudod is mi az) megfelelően kell végezni a dolgod. Ez egy igen kifizetődő dolog, még akkor is ha valamelyest szembemegy a személyiségeddel, mert rengeteg munkakörben megvan hogy milyen szabályok mentén kell dolgozz, de aztán nem lihegnek a nyakadba hogy valóban úgy csinálod-e ahogy mondták. És hiába van meg az eredmény, ha kihagysz lépéseket, abból baj lehet. Nem feltétlenül matematikai témákra gondolok. Szóval én emiatt többször megszívtam már, hogy okosabb akartam lenni a kelleténél olyankor is amikor nem volt belőle semmi előnyöm.

márc. 27. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/32 Darius- ***** válasza:
2%
Mondd meg annak a pujának, hogy ne okoskodjon annyit. Jobb lépésről lépésre haladni nemcsak a matekben, hanem minden másban is. Így nem téved biztosan. Én ha neki lenne igaza azt írnám ne hagyd, de nincs. Nem azért, mert a másik a tanár és tűrni kéne .
márc. 27. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/32 anonim ***** válasza:
45%

Szerintem érdemes megválogatni a csatáid. A szabadságodért érdemes pofázni, ha valaki rad akar kenyszeríteni egy oltást vagy megbántja, megkárosítja a családod vagy téged.

Na most ez a tanár nem normalis, ahogy sok matekes, mérnök sem, eleg sok köztük a diagnózisos, pl autista, vagy szkizofrén.

Azert ragaszkodik a rutinhoz betegesen. De mondjuk, akkor nem kéne tanítson, vagy ha mégis nem kéne megengedje magának, hogy az elmebaja diktáljon.

Elbeszélgetnék a tanárral, mint szülő, hogy fogadja el a kreatívabb megoldásokat is, viszont a gyerekemnek azt mondanám, hogy mutassa meg, hogy intelligensebb mint a tanár es az intelligencia egyik jele, hogy az ember nem keveredik folyton konfliktusba, mert “több esze van”.

De egy kamasz lázad is es érthető, most lázad, mikor máskor? Így normális. Na most egy lázadó kamasz talakozott egy kattant tanárral es nem jó vége lett

márc. 27. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/32 anonim ***** válasza:
54%

Utóiratként annyit, hogy tragikus, ahogyan az iskola kiöli a kreativitást a diákokból es kizárólag parancsok végrehajtására fejlesztik az elmét, ez a háttérhatalom érdeke, hogy ne gondolkodj, hanem tedd, amit parancsolnak es ilyen lesz a társadalom, agyhalott irányítható zombik. Ez a cél. Hogy amit a tévében mondanak, teljesítsd es hidd el. Ne pofázz. Egy méhkaptár része kell legyél, nem egy öntudatra ébredt kreatív ember. Ezt megölik csírájában. Erre épülnek az iskolarendszerek. Csak az kap dícséretet, aki agyatlan gépként viselkedik.

Mondjuk ez a tanar is a szisztema áldozata es esetleg hibbant is

márc. 27. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/32 anonim ***** válasza:
28%

Pont a mateknál, ez a ragaszkodom az egyféléhez, egy rémálom.

Ettől függetlenül szülőként megnéztem volna , hogy milyen szorzóval vannak azok az egyesek beírva. Matektanártól kitelik, hogy 0,1 vagy ilyesmi, akkor nem érdekelt volna.

A gyerekemnek meg elmondom, örülök, hogy érti matekot, de feleslegesen ne jártassa a száját. A tanár harmincvalahány gyerek minden nyikkjét, háborgását nem győzi meghallgatni. Elég neki azokkal társalogni, akik tényleg nem értik.

márc. 27. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/32 anonim ***** válasza:
22%

Kérdező: amikor én voltam középiskolás - több mint 20 éve - azt mondták: "ne számoljatok átlagot, ebben az iskolában buktak már meg 2,8 átlaggal is, ha a tanár úgy ítélte meg hogy az átlag ellenére nem tudja az alapokat és nem engedhető át, törekedjetek minimum a hármasra és akkor nincs bukás-veszedelem".

Fórumokon/Fb csoportokban/ismerősöktől érdeklődve olyan matektanárt keresnék, akit dícsérnek, mennyire jól magyarázta el.

Bármilyen matek-témakörre igaz, hogy először a szabályt érdemes nagyon alaposan megtanulni és azt példákon keresztül alkalmazni.

márc. 28. 03:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/32 anonim ***** válasza:
9%
Azt mondanám, hogy nem kell a kifogás, fogja be a pici száját és úgy csinálja, ahogy a tanár kéri, mert a jegyei fontosabbak annál, hogy hogyan van megoldva a feladat. 4 évet kell kibírnia a suliban, aztán többé se látja a tanárát, nem mindegy hogyan van megoldva a feladat?
márc. 28. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/32 anonim ***** válasza:
67%
Nem mindegy, mert kiölik belőle a kreativitást, egy utasításokra váró robotként fogja végezni a sulit
márc. 28. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/32 anonim ***** válasza:
81%

Én egy harcos típus vagyok és a gyerekeimnek is hatalmas az igazság érzete, de van amikor "hallgatni arany".

Lehet becsicskulásnak, nyalásnak, megalázkodásnak is nevezni. :D

A lényeg, hogy ebben az esetben alkalmazkodnék az eszement tanárhoz, úgy oldanám meg a feladatokat, ahogy kéri és nem pofáznék vissza.

Szülőként fogadóórán felmérném a helyzetet és megbeszélném a gyerekkel, hogy magával tol ki.

Amúgy egy penge matektanár, díjazza az övétől eltérő egyszerűbb vagy frappánsabb megoldást.

márc. 28. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/32 anonim ***** válasza:
61%

Ez egy remek kérdés, legközelebb a 7-es es 14-es válasz áll hozzám.

Fontos lenne számomra, hogy milyen a gyerek habitusa, ő hogy viseli a helyzetet. Ha neki az a jobb, hogy érvel es “visszaszól”, akkor ebben nem akarnám korlátozni.

Magyarország egy borzasztó hely (lett?) ebből a szempontból. Szörnyű, hogy milyen fiatal kortól a megfélemlítés, elhallgattatás, értelmetlen szabályok rendszere fogadja a gyereket. Már a magánbölcsiben (!) büntették a kétéves (!) gyerekemet, amiért dunnyogott ebéd közben, és tök véletlenül derült ki. Na ott közöltem, hogy ezt mostantól fejezzék be és minden nap rákérdeztem.

Biztos bemennék a tanárral a beszélni. A gyereknek megmondanám, hogy amúgy ne legyen szemtelen és tiszteletlen, elmondanám, hogy gyáva robotokat akarnak nevelni, és mindenki fél mindentől és alkalmazkodik minden szarhoz: neki nem kell ezt tennie.

Akkor és annyit szóljon, ami neki jó. Ha jobb szólni, tegye meg. Én is így élek. Sokszor ez nagyon nehéz, főleg, mikor privatban majd mindenki egyetért veled, nyilvánosan meg hallgatnak és egyedül maradsz. Nem mindenki bírja egyformán.

De ha a gyerekem bírná és nem zavarná, akkor hagynám, hadd élje az életet, ahogy ő szeretné, és elfogadnám az ő döntéseit.

(Szomorúan olvastam a sok zsigeri kussoltatós választ.)

márc. 28. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!