Mit csinálnál szülőként, ha tele lenne egyesekkel a 11-12. osztályos gimnazista gyereked matematikából?
Velem ez gimi utolsó két évében esett meg. (Tavaly előtt végeztem, így abba a felvételi rendszerbe helyezem a szituációt) Csak random eszembe jutott az eset, és érdekel, hogy más szülő hogy kezelné a helyzetet.
Adott a helyzet, témazárók, dolgozatok, felelések egyébként színötösek, konkrétan négyes sincs közte, az egyesek órai munkaként vannak feltüntetve az elektronikus naplóban. A gyereked azt mondja neked, hogy ezeket 1-1 elvétett válaszra írja be a tanár neki, meg "nevelő célzattal", de ezeket csak akkor veszi figyelembe, ha a tényleges jegyek kétesre állnak, és akkor lefelé kerekít, de egyébként ha a kréta által kiírt átlagot nézné a tanár, akkor se állna bukásra a fiad/lányod.
A tanárról annyit tudsz a fiad/lányod elmondása alapján, hogy nem szereti, ha valami nem úgy van megoldva, ahogy a tanár tanította - többnyire egyféleképp. És ez úgy azon a szinten, hogy ha mondjuk egy feladatban egyenletet kell rendezni, akkor két lépést nem csinálhat egy sorba összevonva a tanuló, hanem külön kell, akkor is, ha amúgy nem az egyenletek a téma, csak valami mellékszámításként része egy feladatnak. Meg beleköt abba, ha valamit amúgy jól nevez meg a tanuló, de nem úgy, ahogy a tanár az órán magyarázta leegyszerűsítően. (Pl.: a négyzet alapú gúla palástját "négy háromszög" helyett "palástnak" nevezi.) Mondván, hogy biztos azért csinálja/mondja máshogy a tanuló, mert órán nem figyelt órán, ezért bement a kollégiumi felzárkóztatóra és az a tanár máshogy magyarázta, és ő bezzeg megmondta, hogy nem szereti, ha a diákjai más tanárhoz járnak, mert összezavarja őket a más magyarázattal, inkább egymást kérdezzék, vagy őt magát.(Amúgy ez a volt tanárom tényleg leült akár órák után is felzárkóztatót tartani csak úgy, szóval ez tök jó)
A gyereked egyébként azért van tele egyesekkel, mert "visszaszól" a tanárnak, ha az beleköt az egyébként jó megoldásba, amikor annyi a baj, hogy "nem követte a tanár által tanítottakat", meg "biztos nem figyelt órán, és a felzárkóztatós tanártól tanulta meg máshogy" azaz összevont két lépést a mellékszámításba, vagy "négy háromszög" helyett "palástnak" nevezte a négyzet alapú gúla palástját. A fiadnak/lányodnak olyan megjegyzései vannak, hogy általánosban is volt matek órája, onnan is tudhat olyan kifejezéseket, amit a tanárnő tanított, jó hogy már nem azzal vádolja a tanárnő, hogy a számok leírását is 11. osztályban a kollégiumi felzárkóztatón tanulta meg, mert hát órán az se került elő.
Azt kell még tudni, hogy a tanár az utolsó két évben kezdte tanítani az osztályt. A fiad/lányod dolgozatainak a jegyei egyébként sokkal jobbak, mint az előző években (akkor főleg hármasai voltak, és 2,6-3,3 közötti átlagokra kapott hármast év/félév végén), amíg más volt a tanár, csak hát az a sok egyes, ami fegyelmezés miatt került be...
A gyereked azt mondja, hogy amúgy felvételikor az érettségi pontjával akar duplázni(előző pontozási rendszer), a többi tárgy miatt full mindegy, hogy az év végi osztályzata milyen lenne matekból, megbuktatni nem tudja átlag alapján a tanár, még akkor se, ha rendesen számol az egyesekkel, a legtöbb más tárgy, ami számít az négyes, de arra reális esélyt lát, hogy az a két érettségije el tud érni olyan magas százalékot, hogy duplázással járjon jól. (Ironikusan pont az emelten kívül pont a matek volt a másik olyan tárgyam, aminél a felvételikor az érettségi százalékom számított)
Ilyen esetben csinálnál valamit? Fel akarnád venni a kapcsolatot a tanárral, kérnél időpontot fogadóórára? Esetleg szankcionálnád azt, hogy a gyerekeknek kvázi a viselkedése miatt van az, hogy a krétaában szereplő matematika jegyeinek a fele egyes, miközben a teljesítménére kapott jegyei színötösek?(nagy szankciókat nem tudsz beiktatni, lévén, hogy a koli miatt csak hétvégén van otthon)
Egyáltalán foglalkoznál-e ezzel? Végülis a jegyei átlaga több, mint két teljes jegyet javult, amióta ez az új tanár van - legalábbis ha eltekintünk a magatartási okok miatt beírt egyesektől. Tehát fejlődött annyit ennél a tanárnál felzárkóztató nélkül, hogy az alulról hármas teljesítménye ötös legyen. Egyáltalán kezdenétek valamit ezzel a helyzettel szülőként?
Azt tanácsolnám neki hogy tanuljon meg alkalmazkodni, és bekussolni. Ne szólogasson vissza. Teljesen mindegy hogy igaza van-e, nem fog érdekelni senkit. Saját magával szúr ki.
Egyetemen is rengeteg ilyen tanár van. Nagyon csalódott, sikertelen lesz az èletben ha nem tudja legalább egy kicsit megjátszani magát.
Sajnos a ha kérdéseknek nincs valósága. Ha megtörténik, akkor majd visszatérünk rá.
Ha a vajas kenyér nem a vajas oldalára esik, akkor egy macska ment át a zebrán?
Nekem erre mindig azt mondta anyám, hogyha a tanár azt mondja a feketére, hogy fehér, akkor az én dolgom annyi, hogy helyeseljek, igen, tanárnő.
Vannak helyzetek, ahol nem érdemes visszaszólni.
tldr.
Hogy van 11-12.-es gyereked, ha te tavaly végeztél?
Micsoda szellem színvonal van itt... a válaszolók fele a kérdést se érti, a másik fele meg a tipikus kuss a neve mindenkinek kategória. Ezért tart itt ez az ország ahol...
Hogy őszinte legyek, biztos hogy beszélnék a tanárral, sőt az igazgatóval is ha arra szükség van. Leszarom, hogy a tanárnak mi tetszik, meg mi nem tetszik.
Én is ilyen voltam egyébként. Már általános 2-ban azért panaszkodott a tanár, mert elmagyaráztam neki, hogy sokkal egyszerűbb másik módszerrel számolni matekon, mint azzal, amit ő tanít.
Rengeteg problémám volt abból, hogy sok dolog egyáltalán nem érdekelt, mert világi ökörségnek tartottam.
Ettől függetlenül mérnök lett belőlem, dolgoztam PLC gépekkel és robotokkal, most egy kis szoftverfejlesztő cégnél vagyok, ahol vállalatirányítási rendszert fejlesztünk.
Aki azt hiszi, hogy csak bólogatással lehet előre jutni az életben és ezt még bele is neveli a gyerekeibe, az valójában semmi mást nem tesz, csak segít szétbarmolni az országot... mondjuk szerencséjükre már nem nagyon van hova.
#2 Ez egy megtörtént múltbéli eset a kérdezőnél, akinek reagáltak erre valahogy a szülei és valamiért kíváncsi arra, hogy mások mit tennének szülőként. Ez adja a kérdező számára a kérdés relevanciáját. Ha te nem akarsz válaszolni, mert szerinted irreleváns, akkor ne offolj.
#1,3 Én értem, hogy alkalmazkodás, de nem mindenben van értelme. Addig oké, hogy csendesen tűri a vádaskodást(miszerint olyan borzalmas dolgot követ el, hogy KÜLÖNTANÁRHOZ JÁR, amire biztos csak azért lehet szüksége, mert nem figyel, miközben lehet figyel az órán, előismeretei vannak és azért tudja jól az anyagot, a kifejezéseket, de ha még felzárkóztatóra is járna se jelentené azt, hogy az oda nem figyelés miatt jár) , esetleg kiabálást (az ilyen tanárok a tapasztalataim alapján mindig üvöltenek, bár a kérdező nem írta), kevesebb egyest kap, ha a más megoldásmenet csak lecseszést érdemel, de nem egyest.
De azért a megoldásmenetét ne kelljen már százszázalékban a tanáréhoz igazítani önálló munkakor, ha amúgy jól vezeti le, csak lépéseket von össze a mellékszámításban. Ez érettségiben nem számít, totál energiapazarlás azon vetyengeni fejben, hogy az egyenlet két oldalát most vagy két sorral lentebb szorozzam meg kettővel, csináld ott, ahol jól esik, ha jól csinálod, akkor full mindegy. Le tudod vezetni elfogadható módszerrel és az eredmény is jó? Max pont, akkor is, ha nem a tanárod módszerét követted, mert ha véletlen nem adná meg a pontot tanárod, akkor fellebbezel és megnézi más, máris ott a pont. Azzal, hogy olyan hülyeségekre figyelsz feladatmegoldáskor, hogy pontosan arról és úgy közelíts, mint a tanárod tenné, miközben neked magadtól lehet más a magától értetődő lépés, és nem bosszantásból csinálod máshogy, azzal összezavarod magad, valószínűbb, hogy elrontod, valami nem lesz jó, ami érettségin már nem maxpont, azt meg már nem tudod fellebbezni, hogy de "bocs a tanárom szr módszertana okozott zavart a fejemben".
#4 Hogy jön ide a felelősségvállalás? Adott egy tanár kifogásolható módszerekkel, meg diák, aki jól teljesít, átlátja, hogy mi kell neki felvételihez, mérlegelte, hogy mit okozhat a sok egyes, ennek tudatában áll ki magáért. Ez pont a felelősség vállalása.
#6 Hol írta, hogy van gyereke? Azt írta, hogy ez anno vele történt és az érdekli, hogy más szülő mit tenne ilyen helyzetben.
Én azt tanácsolnám a gyerekemnek, hogy tegyen belátása szerint, csak ne bukjon meg, mert akkor nem érettségizhet. Én szülőként nem mennék be pattogni, matek tanárokból hiány van, eltávolítani úgy se fogják ennyiért, meg valamiért csak felmentek a gyerekem jegyei 2,6-3,3-ról 5,0-ra (ha nem vesszük a magatartás miatt bevágott egyeseket), tehát szakmailag valamiben csak jobb, mint az előző tanár.
Én 11-12. osztályban 18-19 voltam, ez már nagykorú. Cselekedjen úgy, hogy az ő felelőssége a továbbtanulása. A változtatás előtti pontozási rendszerben volt duplázás érettségi pontokból (én is akkor felvételiztem, én is dupláztam, hármasaim-négyeseim voltak elit gimiben, ahol x,85 volt a jobb jegy alsó határa, de cserébe a várható érettségi eredményeim jónak ígérkeztek a próbavizsgák alapján). Most ha neki az jött ki, hogy ha reális érettségi eredményekre számítva akár kettes, akár ötös az a matek jegy a bizonyítványban, neki akkor is az érettségipontos duplázással lesz több pontja, akkor hajrá, tényleg full mindegy a matekjegy. Nyugodtan meghagyhatja a matektanárnak a lehetőséget, hogy a sok egyes miatti átlagra kettest adjon, ha tényleg figyelembe veszi az egyeseket, vagy ötöst, mert amúgy meg dolgozatok, felelések alapján meg 5,0 lenne, tök mindegy ilyen esetben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!