Szülők akinek még kicsi a gyereke=nem iskolás,nem féltek vagy stresszeltek azon hogy mi lesz ha esetleg a gyereketek majd nem akar tanulni és ezért rossz jegyeket fog kapni?
4-es
Igen én us erre gondoltam, hogy a legtöbb szulo szerintem azt szeretné ha a gyereke vinné vmire és az elég nagy keserűség és csalódás, ha csak egy gyári munkás lesz, nem?
A stresszeléstől nem fogja megszeretni a tanulást. Ez egy összetett kérdés, de én azért azt látom, hogy ahol normálisan állnak a szülők a kérdéshez (sem nem totális beleszarás, sem nem zsarnokoskodás, hogy mindenben kitűnő legyen) ott a gyerekek haladnak szépen, még ha vannak is hullámvölgyek vagy rosszabb tantárgyak. Az iskola, tanárok nagyon sokat számítanak, többeknél suliváltás oldotta meg a tanulási problémákat a környezetemben. Azt mondjuk tegyük hozzá, hogy a magyar állami oktatás általánosságban képes a leglelkesebb gyerekből is kiölni a lelkesedést, érdeklődést (és abszolút nem a tanárokat hibáztatom ezért).
Én kitűnő voltam általánosban, szakközépben is az osztály éltanulói között voltam, kitűnővel érettségiztem egy elég kemény suliban stb. Fősulira ennek ellenére pl. anyagi okokból nem tudtam menni, később, munka mellett diplomáztam. Nem a jó jegyeim, hanem a szakmai tárgyak + a szakközepes közeg, értékek adtak hozzá a munkámhoz, karrieremhez, későbbi fejlődésemhez, ezért így 45 évesen már egyáltalán nem tartom olyan fontosnak CSAK a jó jegyeket, ugyanis ÖNMAGÁBAN az nem garancia semmire, pláne nem ebben az országban (mondjuk nem is biztos, hogy itt leszünk mire a gyerek iskolás korba jut, éltünk már külföldön korábban is).
Férjemmel mindketten diplomásak vagyunk, az eszünkkel keresünk jól (az átlag fölött) - remélem, hogy ez, és a normális, támogató hozzáállás elég lesz, hogy a gyerek akarjon tanulni. Nem kell mindenből ötösnek lenni, sőt. Ami szerintem fontos, az a nyelvtanulás (a férjem nehezebb dió, ő szoftverfejlesztő mérnök, szóval azért a matek nála érzékeny pont, míg nekem az volt a mumus tárgyam), és hogy lehetőséget adni neki minél több mindent kipróbálni, és ha valamiben jó, szereti, azt támogatni, lelkileg is és pl. magántanárral is ha kell. Hacsak valaki nem régész szakra ment, kinek jelentett valaha az életben bármilyen előnyt, hogy töriből 3-as vagy 5-ös volt szakközépben? :)
A másik, hogy ma már azért nem úgy van, mint 50 éve: felnőttként is ezer féle lehetőséged van másik szakmát, másik területet választani, ha mondjuk minden szülői támogatás ellenére elcseszed és elmész pultozni, mert az milyen fasza már, aztán 3 év múlva rájössz, hogy mekkora ökör voltál.
14-es,teljesen igazad van.
Egyébként az a durva, hogy külföldön többet keres az ember takarítóként mint itt Magyarországon pl iskolaigazgatóként - ezt Facebookon olvastam, egy felnőtt férfi írta aki külföldön él.
Úgyhogy itt az a baj, hogy a megélhetés az egy nagy szar, kilátástalan a helyzet, az sem biztos, hogy 5 év múlva egyáltalán lesznek-e pedagógusok ilyen rendszerben, meg itt széttanulod az agyadat 4 diplomáért és jó fizetésért,közben meg sokszor baszhatod mert mernokok is dolgoznak gyarban ugyanúgy külföldön meg egy sima pincérként szétkeresed az agyadat.
Szóval ja nem mindig azok viszik valamire akik kitűnő tanulok ez csak egy tévhit a szülők részéről
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!