Miért nem képesek a nagyszülők elfogadni a nevelési módszerünk?
A feleségem szülei folyton beleszólnak, hogy mit csináljon és mikor a fiam. Nagyon okos, szinte alig kell tanulnia és mindent megért. Régóta műszaki pályára készül, járatom külön matematika órára, hogy ne legyen az egyetemen problémája az anyaggal. Az a bajuk, hogy múltkor mondtam neki, hogy a felesleges marhaságokat nem kell neki megtanulni, azzal ne pazarolja az idejét...puskázza ki, ha nem bírja bemagolni. Nos ugye az anyósom irodalmat tanított és nyílván amikor meghallotta, a szívére vette. Olvasson inkább, ne pedig magolja a költők életpályáját. Annak nincs értelme. Az apósom zenetanár, ő meg erősködött, hogy tanuljon meg az unoka is hegedűn játszani, adott is pénzt anno, hogy vegyünk egyet. Megkérdeztük a gyereket, hogy akar-e zenélni, aztán nemet mondott. (Nem befolyásoltuk) inkább a pénzből elment sítáborba. Nem nézik jó szemmel, hogy küzdősportot tanul és futni illetve biciklizni jár el. De a legnagyobb szívfájdalmuk az, hogy mi maximalizálni akarjuk a szabadidejét, legyen a barátaival, élvezze, hogy semmi gondja és fiatal. Felnőttként nem biztos, hogy majd megteheti mindezt.
Azért mondtam, hogy puskázzon, mert én is azt csináltam anno. Nem volt egyszerűen seggem leülni tanulni. Amit meg kellett érteni azt szívesen tanultam, az egyetemen nem volt gondom. A fiam is ilyen, ezért tudom őt megérteni. Nem értik meg a nagyszülők, hogyha leérettségizik, utána a büdös életben nem lesz ennek relevanciája.
Kérdező, pont ilyen szülei voltak egy gimnáziumi barátomnak.
Elég neked a matek meg a fizija, fiam. Abból zseni volt.
25 évesen halott volt, harmadikra biztosra ment, a vonat alá feküdt.
Műszakin tanult, gyűlölte, hiába vette könnyen az akadályokat, nem érdekelte. De olyan szinten beszűkült volt az érdeklődése (és a tudása), hogy esélye sem volt váltani. Elvégezte az egyetemet ugyan, de szó szerint belehalt.
Meg tudja különböztetni a lopást és a csalást. Nem 5 éves már. Megbeszéltem vele, tudja, hogy ez csak egy gimnáziumi dolgozat. Az élet többi területén természetesen a becsületességre van nevelve. Ezt ő is tudja és azt is, hogy ettől még nem lesz bűnöző.
Állandóan a Forma 1-et nézi, pici kora óta versenymérnök akar lenni. Folyton ezt bújja a neten, technikai újítások stb. és inkább ezzel foglalkozzon mint szerencsétlen drogos költők agymenéseivel. Az nem viszi előrébb az életben. Azzal neg tisztában van van, hogy a mérnöki életben a csalás elfogadhatatlan. Amúgy a fizika törvényei az egyetemi anyagban is ugyanúgy működnek, mint bárhol máshol...szóval jó, ha tudja őket már most.
A nagypapa belement, hogy a táborra menjen a pénz. A nagymama meg folyton leugatja a gyereket, ha az autókról beszél...könyörgöm...ők a szakbarbárok. De állítom, hogy műveltebb a fiam, mint sok humán beállítottságú aki magolja most Ady verseit.
"Folyton ezt bújja a neten, technikai újítások stb. és inkább ezzel foglalkozzon mint szerencsétlen drogos költők agymenéseivel. Az nem viszi előrébb az életben."
Egy nagyon rossz eletfelfogasra neveled a gyereked. Meghozza arra hogy azokat a feladatokat amikhez nincs kedvunk, nem kell megcsinalni. A muszaki egyetem pedig tele van ilyen feladatokkal, de meg a mernoki palya is, ezt mernokkent mondom neked.
Nem azert kell megtanulni az irodalmat meg a tortenelmet mert az annyira fontos lenne az eletben, hanem azert mert az a feladat. Pont. Az ember nem dontheti el mihez van kedve es mihez nem...
Ezzel a hozzaallassal SOHA nem lesz sikeres ember a gyerekedbol, allandoan azt fogja meregetni hogy az adott feladatnak amit neki meg kellene csinalni vajon mennyi ertelme van, es folyamatosan a kibujot fogja keresni, hogy azt a feladatot amihez neki epp nincs kedve miert is nem kell megcsinalni, az miert "hulyeseg".
Egyenes ut a luzerseghez.
Mondom másképp én is tudom mennyi szar tantárgy amiket meg kell tanulni, mert az adott szakhoz tartozik és kész pl.:
Én üvegszakos voltam és mégis modern művészetet kellett tanulnom amiben olyan tárgyak voltak hogy rossz volt rájuk nézni, szakérettségin mégis kívülről kellett fújnom holott manapság semmi szükségem rá...De az ebből származó pontszámok nagyon is jól jöttek.
Szóval ha nem is tartod fontosnak ezeket a tantárgyakat az ebből származó pontok akkor is nagyon fontosak lesznek a felvételinél és még valami:
A párom lusta volt tanulni és ezért az órán figyelt és ennyi és ííígy 4-5-ös jegyeket szerzett. Na ő volt az okos gyerek, az hogy a gyereked figyeléssel lesz 3-4-es tanuló a gimi elején hááát azt kell mondjam a gyereked egy teljesen átlagos kamasz...
apropó akkor sem szólod le a másik szakmáját ha mást is gondolsz róla!!! ez alap illemszabály! De jó legyen a gyereked egy kafa mérnök(bár kétlem ha gyér bizonyítványai lesznek reál tárgyakból), aztán ő lesz az akit megkérdeznek az utcán egy műsor miatt hogy tudja e a Szózat szövegét és ott fog habogni...
Szerintem az nagy előny, hogy tudja, mivel szeretne foglalkozni a jövőben, és jártas is a témában. Nem műszaki, hanem természettudományi szakon tanulok, de én mindig irigyeltem azokat a csoporttársaimat, akiknek már kezdettől fogva voltak elképzeléseik arról, hogy melyik irány érdekli őket. Könnyebb lesz neki szakosodni, esetleg szakkollégiumba kerülni. Szabadidő meg le fog csökkenni az egyetem elkezdésével, kevesen tudják rendesen beosztani az idejüket. Sokan abba is hagyják a sportot, hobbijaikat.
Nem derül ki teljesen, hogy mi a követelmény, ami miatt szükség van puskázásra de tőlünk pl. általános iskolában megkövetelték, hogy évszámra tudjunk 6-7 dolgot a költőkről, hogy mikor házasodott, mikor hova költözött, vagy mikor végzett az egyetemen, plusz szüleinek a nevét és hasonlók. És ebből feleltünk. Hogy születést-halált tudjunk azzal nincs bajom, azzal körülbelül be lehet lőni hogy a történelemben hol járunk. Ugyanúgy nincs bajom azzal sem, hogy nagyvonalakban ismerjük a költők életét, főleg ha van jelentősége az elemzéseknél. A legrosszabb szerintem ha verselemzést kell magolni. Érettségin helyben kell 3-4 oldal hosszan egy ismeretlen művet elemezni, és sokkal fontosabb, hogy valakinek legyenek önálló észrevételei, és ismerjen fel bizonyos elemeket (szerkezet, műfaj, esetleges utalások pl. forradalom, vallási dolgok, stb.). Az pedig szerintem egy nagyon hasznos képesség, hogy bármilyen témában rögtönözni tudunk egy viszonylag hosszú elemzést. Szóval ha az iskolában ezt nem kérik, ezt nagyon érdemes lenne gyakorolni még úgy is, ha egyáltalán nem érdekli. (Nyelvvizsgán is lehet, hogy olyan témát kap, ami nem érdekli, és nem is ismeri, de mégis lehet arról kell vitázni vagy prezentációt tartani, esetleg levelet írni.)
Viszont valamilyen szinten fontos a magolás és a rövid távú memória fejlesztése. Nálunk például hetente vannak laborgyakorlatok, amik beugró kérdésekkel indulnak. Ez körülbelül annyi, hogy egy 10-15 oldalas leirat alapján kell megtanulni a méréshez kellő elméleti dolgokat, levezetéseket, képleteket, és volt hogy még a mérési feladatok felsorolását is kérték. És mérnököknél is hallok hasonlókról. Meg gondolom minden szakon vannak olyan vizsgás tárgyak, amiket csak magolással lehet teljesíteni.
Egyébként a puskázás témát nálunk mi is megbeszéljük a szüleinkkel, legalábbis tudnak róla. Ők is elmesélték, hogyan puskáztak régen. Én mondjuk csak egyszer puskáztam komolyan, elég is volt belőle, nagyon felment a vérnyomásom meg remegett a kezem egész dolgozat alatt, mert féltem a lebukástól.
A mérnököknél nincs csalás? Azért b*sszák még folyamatosan az istállókat, mert nincs mismásolás xdd
A többi hozzászólóval csak egyet tudok érteni. Keretek, szabályok vannak, felesleges dolgok vannak, amik mégis kötelezőek. Ne felnőttként fusson ebbe bele, tanulja meg kezelni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!