Milyen nemzetiségű őseim lehettek, ha a családfámban ilyen vezetéknevek fordulnak elő?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
URL
LINK:
epa.oszk.hu/02300/02387/00024/pdf/Ősi%20Gyökér_2006_4_062-066.pdf
Dr Borbola János nem pusztán fogorvos,
hanem írástörténész is egyúttal.
Tevékenységével igazolást
nyert a magyar nyelv és az ősegyiptomi írott nyelv
közös eredete.
IDÉZET következik, lásd: fenti link PDF file-ja:
"DÍSZDOKTOR AVATÁSOK
Laudatio Dr. Borbola Jánosról
Miskolci Bölcsész Egyesület Nagy Lajos Király Magánegyeteme
2006. szeptember 23. Budapest, Magyarok Háza
A Miskolci Bölcsész Egyesület elnöksége és dok-
tori bizottsága 2006. szeptember 18-án díszdok-
torrá fogadta Dr. Borbola János írástörténész tu-
dóst, aki az egyiptomi hieroglifákat a magyar
nyelv hangzótörvénye alapján olvassa és ezt a gya-
korlatát az ősi matematikai feladatok helyes meg-
fejtésével igazolni tudja. Unas fáraó piramisfel-
iratainak megfejtésével az egyiptomi hitvilágról
hiteles képet alkotott, amely megegyezik a turáni
népek hitelveivel.
Tevékenységével igazolást
nyert a
MAGYAR nyelv az
ŐSEGYIPTOMI ÍROTT nyelv
K Ö Z Ö S eredete.
[...]
1967-ben nagy fordulat következett a család
életében. Hollandiába költöztek. A tanulás még
nagyobb érdeklődéssel folytatódott tovább. A Le-
ideni Királyi Egyetemen egyiptológiát tanult.
Nagy hír professzorok vezették be egy olyan tu-
domány világába, amely az érdeklődését megállít-
hatatlanul indította el abba az irányba, amelynek
az eredménye számos tanulmány, könyv és a mai
nap eseménye, a díszdoktorrá avatás.
Az egyetemen tanulta a hieroglifák megfejté-
sét. Elmondása szerint a hieroglifákat kétfélekép-
pen lehet olvasni. Az egyik, hogy jelcsoportokat
olvasunk. A másik lehetőség pedig a Gardiner-i
rendszer alapján történ olvasás. Ez utóbbi a jel-
csoport-olvasásnak a tovább fejlesztett formája.
Mindezt olyan kitűnő tanártól tanulhatta, aki öt
nyelven jól beszél, az európai egyetemek számára
írta és írja a jegyzeteket. A tanulás, az új ismere-
tek szerzése megállíthatatlanul vezette el őt a ku-
tatáshoz, amelyben a tanárain kívül nagy segítsé-
gére volt és ösztönz er ként hatott Nino egyetemi
könyvtárának a közel-keleti anyaga.
Mi mindennel foglalkozott az egyiptológián
belül? Átdolgozta pl. Gardineri rendszerét. Az,
hogy más alapokon dolgozik, mint Gardineri, már
abból is kiderül, hogy ebben a munkában segítsé-
gére voltak a magyar magánhangzók, továbbá a
matematikai példák.
E kutatási részterülethez tartozik egy nagyon
izgalmas, az általános és alkalmazott nyelvészet
számára is kulcsfontosságú terület, mégpedig a
matematika, annak is a körrel, a gömböly ido-
mokkal foglalkozó szöveges példái. Számos nyel-
vészeti és történeti, kultúrtörténeti tanulsága van
annak, amikor sikerül megtalálni a választ néhány
alapvet kérdésre, mint pl.: Hol találhatók ezek-
nek a számításoknak a megfelelői? Hol, mely
nyelvi kultúrákban ismert, milyen építkezéseken
használták? A piramis, a kúp, a félgömb kiszámí-
tása, megépítése stb. E tudásnak megannyi klasz-
szikus, nagy hír épület köszönheti a létét.
[...]
on
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!