Kezdőoldal » Állatok » Halak, akvarisztika » Milyen jogaim vannak úgy,...

Milyen jogaim vannak úgy, hogy 14 nap nem telt el, vettem egy akváriumot az Alphazoo egyik üzletébe díszdobozva, majd egy hetet sem élt meg és elkezdett ereszteni?

Figyelt kérdés
Sziasztok vettem egy akváriumot, egy hetet nem bírt ki és alul elkezdett ereszteni. Arra jöttem haza, hogy áll alatta a víz. A hölgyike közölte velem, hogy vigyem vissza és majd bevizsgálják (a blokott elvette, de én lefényképeztem). Illetve készítettem az egészről video és kép anyagot, amit elküldtem e-mailba nekik (ők kérték, miután közöltem velük, hogy van bizonyítékom). Ma felhívtam őket közölte velem, hogy náluk nem ereszt és a pénz egy részét kapom vissza amit levásárolhatok náluk, vagy vissza adja az akváriumot. A válaszokat köszönöm előre is :)A fogyasztó védelemhez is írtam levelet, de hátha ti többet tudtok segíteni, mert jelenleg egy vödörbe van az összes halam és a növények emiatt.

#akvárium #fogyasztó védelmi jog
okt. 3. 19:55
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
30%
Kedves kérdező sajnos cseregarancia a legtöbb terméke 72 óra (3 nap)..... Ilyen esetben ha garanciális, javíttatni tudod ingyen, amit a gyártó kell, hogy elvégezzen, az üzlet, ahol vetted, visszaküldi a hiba leírásával, és javítják..... Kb ennyit tudsz tenni..... Fogyasztóvédelem elég "érdekes" kifogásokat mondott nekem is, hogy miért nem foglalkoznak az ügyemmel, mikor a fűkaszám miatt reklamáltam.... 2 hetente vittem vissza , javításra, ugyanúgy nem működik. A lényeg, vagy elfogadod a "kevesebb összeget" vagy javításra "kötelezed" a gyártót..... Remélem tudtam segíteni
okt. 3. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
61%

Ha náluk semmi baja, akkor nem értem, hogy milyen alapon adja vissza a pénz egy részét. Én az akváriumot szeretném vissza,de úgy hogy nem ereszt.

A vásárlók könyvét kérném el és leírnám, hogy ezt a megoldást javasolták. A fogyasztóvédelem jó ötlet volt,ezt még említsd meg a boltban is.

okt. 3. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
16%
2-es a Fogyasztóvédelem valóban nem lenne rossz ötlet ha a dolgukat végeznék......A panszkönyvről pedig tudni kell, hogy a főnökség reagál rá..... Magyarul saját hatáskörben vizsgálja ki az esetet.... Az hatósághoz, hivatalhoz nem megy tovább. Abban az esetben fordulhatsz mondjuk Fogyasztóvédelemhez, ha egy éven belül nem érkezik a panaszkönyvbe leírt sérelemre érdemi válasz.
okt. 3. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, csak az a baj, hogy a javítási lehetőség fel sem merült, illetve nulla segítőkészség van az ügy hátterében (még az emailra sem válaszoltak vissza, nekem kellett felhívni őket emiatt is, hogy megkapták-e). Valamint nem terhelés alatt vizsgálják az akváriumot (kövek, halak, levegőztető stb), ha egyáltalán vizsgálják, mert azt ugye nekem nem dokumentálja senki sem. Panasz könyvet sem adtak. Szóval ezért írtam a fogyasztó védelemnek. Illetve ide, hátha valakinek van valami hasonló tapasztalata.
okt. 3. 21:03
 5/11 anonim ***** válasza:
35%
1-es vagyok..... Úgy látszik sajnos nekem van igazam.... Ennek ellenére megkaptam a jó adag pirosat..... Örülök neki, hogy olyan laikusok, akik nem tanultak 4 évet a Vendéglátó ipari Főiskolán, jobban tudják..... Egyébként a 3-as választ is én adtam azt is kéretik lepontozni😁😁😁😁😁
okt. 3. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Először is, ahogyan ők, te is kérjál róla bizonyítékot, hogy nem ereszt! Tegyenek alá papír törlőket, töltsék fel vízzel, és vegyenek videóra néhány órát. De úgy, hogy igazolják azt, hogy a te akváriumodat tesztelik!!!

Hogy ezt hogy oldják meg, az az ő dolguk.


A te szavad áll szembe az övékkel. Nálad eresztett, náluk nem. 1-1 Ha azt mondják náluk nem ereszt, simán mond rá, hogy nálad meg igen.

Úgyhogy a pénzt kéred vissza, kp.-ban, nem levásárolhatóan. A teljes összeget. A fogyasztóvádelem mellett, rendőrségi feljelentéssel is megfenyegetném őket, csalás miatt.

okt. 5. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 Szegheő Péter válasza:
54%
Szia! Hibás akváriummal még nem volt dolgom szerencsére, hibás bútorral, műszaki cikkel már igen. Olyan nincs, hogy nincs vásárlók könyve, ha nincs, akkor azt mindenképp jelenteni kell a fogyasztóvédelemnek, ez súlyos hiányosság, amire lépnek. Egyébként a tapasztalat az, hogy érdemes nagy hangon, fenyegető hangnemben kommunikálni velük, belengetni a fellebbviteli szerveket, békéltető testületet, ügyvédet, kártérítést, nyilván a racionalitás talaján maradva. Általában az első levélváltásban leírják, hogy miért nincs igazad, aztán előbb-utóbb belefáradnak és lenyelik a békát. Amit amúgy elsőre is le kéne nyelni, dehát nálunk, itt a medencében mindenkinek mindig igaza van, akkor is, ha nem. El kell érni, hogy a cucc náluk legyen és foglalkozzanak vele, vizsgálják, mert addig csak a szavakkal dobálózás megy. Ha már náluk van, akkor addig el nem hozni, amíg megoldás nem lesz. Eddig mindig sikerült elérni, hogy kicseréljék a dolgokat, pedig volt olyan bútor, ahol 1 év után szóltam, hogy nem igazán olyan ütemben kopik, ahogy kéne, értsd: lemállott róla a kárpit.
okt. 5. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
Sziasztok tegnap sikeresen kiharcoltam egy cserét, úgy, hogy kaotam egy vadonatűj akváriumot..és azt a hölgyet akivel beszéltem telefonon, illetve átvette tőlem az akváriumot jelezték és elnézést kértek, hogy már mások is jelezték és jelentettek már a stílusát, lekezelő-fleggma hozzá állását a dolgokhoz. A lényeg, hogy nekem van igazam elismerték..és azt is, hogy túlterhelés vagyis többlet súly a vizen kívűl ereszthet az akvárium, mert végre elöttem és közösen megnézték a beküldött videokat és képeket is. Én még mindig hiszek abban, hogy ha normálisan állunk az emberekhez és szépen-csendben bizonyítjuk az igazunkat (és viszünk magunkkal egy rokont/vagy barátot akinek elég erős karizmája és kisugárzása van) akkor kiderül az igazság :D De rengeteg szabálytalanságot követett el az előző kollegina, mert a másik elismert mindent és bocsánatot kért tőlem. A fogysztó védelemnek írt levél is segített amúgy az ügyben, mert az is megmutattam nekik :D Így lett igazam a történet végére :)
okt. 5. 10:06
 9/11 Platypus ***** válasza:

Örülök, hogy így alakult.


Csak hogy pontosítsak: az első válaszából a 72 órás cseregarancia olyan jó 20 éve nem létezik. Webáruházból rendelt dolgokat küldhetsz vissza 2 hétig simán csak mert meggondoltad magad.

A te esetedre viszont a jótállás vonatkozik, mert a termék meghibásodott és gyanítom 10 ezernél drágább volt. Így kötelezően jár hozzá egy év jótállás. Nem írtál repedésről, így egyértelműen nem te használtad rosszul a terméket, már a megvételkor is hibás volt, a kereskedőnek kötelessége megoldani a helyzetet. Más kérdés hogy ha tényleg kekeckedni akar a akkor nem sokat nyerhetsz rajta, viszont a rossz értékelésekkel(közösségi oldal, térkép), vásárlók könyvével, fogyasztóvédelemmel fenyegetés csodákra képes.

okt. 8. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Csak hogy pontosítsak 9-es, nem tudom honnan vetted hogy nem létezik cseregarancia..... Erre kérek szépen hivatalos forrást megjelölni.... Akkor majd elhiszem..... Még egy pontosítás, a vásárlók könyvével való fenyegetőzés nem képes csodákra ebben az esetben.......
okt. 9. 04:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!