A jótállás sérülésre nem vonatkozik? Mit lehet tenni 14 nap után?
Az történt, hogy a csomagot csak több hónap után bontottam ki, egy szekrényről van szó, ami össze vissza van törve miután kibontottam. Korábabn nem bontottam ki, mert nem volt még meg a helye. A csomagolás ugyanakkor kívülről semmi sérülést nem mutatott, tehát vagy eleve törött volt, vagy esetleg nagyon rosszul csomagolták. Szerintem a jótállás kéne vonatkozzon rá, és a 14 napos visszaküldési izének ehhez semmi köze. Ugyanakkor az eladó ezt írja nekem:
"Én nem tudok mit tenni az ügyben sérülés esetén, ennyi idő után. Önnek van egy számlája, kérem keresse meg a gyártót, remélhetőleg tudnak segíteni."
Nem tudom, szerintem én az eladóval vagyok szerződéses viszonyban a vásárláskor, és a jótállás rá tartozik, nem a gyártóra. Nem így van?
Még szép, hogy nem vonatkozik a jótállás olyan sérülésre, ami nem rendeltetésszerű használatból származik. Az eladó nem fogja megtéríteni a károd. Meg kellett volna nézned a szekrényt, hogy minden rendben van vele, mikor átvetted.
Tehetsz egy próbát a gyártónál, de nem sok reményt fűzök hozzá.
"ami nem rendeltetésszerű használatból származik."
Nem értelek. Nem is használtam. Sérülten érkezett. És ha jól tudom, a jótállás automatikus, és az eladónak kell bizonyítania, ha nem ért egyet.
A jótállás arra vonatkozik, hogy a dolog bírni fogja a rendeltetésszerű használatot, nem fog összetörni.
Mikor megkapod, és átvizsgálva azt tapasztalod, hogy törött, akkor keresheted az eladót azzal, hogy töröttet küldött. Ilyenkor még az is felmerül, hogy a rossz csomagolás miatt szállítás közben tört el. Ezt se feltétlenül tudja lerázni a forgalmazó. Legfeljebb a szállító céggel lebokszolják.
Pár nap még elfogadható, hogy nem nézted meg, de egy hónap már nem. Több meg főleg nem. Azt szokták is írni sok helyen, hogy érkezéskor át kell nézni a csomagolást, és sérülés esetén nem átvenni, sértetlen csomagolás esetén pedig átvétel után kibontva át kell nézni a terméket. Mert azon frissen még véleményezhető, hogy nem te törted össze.
De ha X idő után jelentkezel a töréssel, akkor már a forgalmazó mondhatja, hogy te törted össze, a nem rendeltetésszerű használattal. Biztos ezen tároltál 20 méter vasúti sínt. Ilyenkor esetleg fordulhatsz a békéltető testülethez (ami a fogyasztóvédelem helyett van), de ők legjobb esetben is azt fogják mondani, hogy saját pénzen készíttess szakvéleményt, ami azt bizonyítja, hogy nem a szakszerűtlen használat során tört el. (Ha ez bizonyítható egyáltalán.)
A gyártó ki fog röhögni, a forgalmazó csak ezt a módját választotta a lerázásodnak.
Te mindenképpen hibáztál abban, hogy nem egy elfogadható határidőn belül kerested meg a forgalmazót a töréssel kapcsolatban. Ha valami nagyon nagy értékről van szó, keress szakértőt, ha nem éri meg, akkor meg próbáld saját pénzen megjavíttatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!