Betört a sütőajtó belső üvege pirolitikus tisztítás közben. A kereskedő szerint erre nem vonatkozik a jótállás. Szerintetek?
Korábban minden probléma nélkül használtam a pirolitikus tisztítást. A legutóbbi alkalommal amikor szerettem volna elvégezni a tisztítást fél óra után szétrobbant az üveg. Mindig nagyon vigyáztunk rá szóval nem volt rajta semmilyen sérülés, nem koccant hozzá soha semmi, tehát rendeltetésszerűen használtuk. Írtam a kereskedőnek, hogy kérem az üveg pótlását. Elküldtem a jótállási jegyet (a 2 évből még 1 év gari van rá).
Ezt a választ kaptam:
Sajnos ez a probléma nem tartozik a garanciális kategóriába egy közel egy éves készüléknél aminél korábban működött a funkció.
Méltányosságból fel tudjuk ajánlani, hogy a sérült üveget megrendeljük Önnek és nagykereskedelmi áron adjuk tovább. ...
Namármost a jótállás nem pont azért van, hogy ha a vállalt idő alatt meghibásodik a készülék (természetesen rendeltetésszerű használat mellett) akkor megjavítják? Nyilván itt elég nehéz bizonyítani, hogy az üveg sérülésmentes volt, mivel ripityára törött, de ezt a választ akkor is nevetségesnek tartom. Múltkor pl a mosogató gépünk Aquastop csöve ment tönkre, ami szintén egy éven keresztül tökéletesen működött mégis szó nélkül kipostázták az újat.
"Nyilván itt elég nehéz bizonyítani, hogy az üveg sérülésmentes volt, mivel ripityára törött, de ezt a választ akkor is nevetségesnek tartom."
Hivatkozhatsz a termékszavatosságra, de neked kell(ene) bizonyítanod, hogy az üveg hibájából történt az eset.
Ezt kihasználja a kereskedő, és nyilván nem tesz olyat ami nem kötelessége.
Az megint más dolog, hogy van aki másként gondolja.
De nem róható fel neki, ha elküld a fenébe. A csővel is járhattál volna ugyanígy.
Ha a garanciánál nem szerepelt kivételként, akkor illene cserélni.
Csak nem biztos, hogy megéri a balhézást.
Mennyi lenne az a nagykeráras csereüveg?
De természetesen őáltaluk beszerelve, különben bukod a többi garit is, ezt az apróságot gondolom nem forszírozták.
Köszönöm a hozzászólásokat.
Lenyugodtam, úgyhogy nem valószínű, hogy belemegyek a vitába. Főleg, hogy 10 000 Ft az üveg, szóval nem egy hatalmas összeg, ami miatt megérné a huzavona....aztán addig sem lesz sütőm. Az üveg egyébkén "Easy Clean", tehát kivehető alapból, tehát nem kell szakszervíznek ragasztgatni.
3-as: A kereskedő adott saját jótállási jegyet, tehát csak nála tudom érvényesíteni (a hivatalos jótállás nincs lepecsételve, kitöltve). Jártam már így más készülékkel, hogy a kereskedő (outlet) adta a saját papírját, aztán közben megszűntek. Jött a hiba, hívtam a márkeszervízt ők meg széttették a karjukat, hogy mivel a kereskedő a saját papírját adta, így nem tudnak mit csinálni. Ráadásul arra a készülékre soha nem volt 2 év gari csak 1, ami meg már lejárt.
Így jártam...
"Az üveg egyébkén "Easy Clean", tehát kivehető alapból, tehát nem kell szakszervíznek ragasztgatni."
Akkor jó, a biztonság kedvéért jeleztem, nehogy ezzel beszívassanak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!