Hogyan éri meg a hirdetőknek a reklámbiznisz?
Primitív a kérdés, de akkor se teljesen tiszta, hogy a reklámokból hogyan keresik hülyére magukat bizonyos cégek, szolgáltatók?! Gondolok itt a Google-ra (ugye a legnagyobb videómegosztót is felvásárolta).
Tényleg ekkora a célközönség? Mert abból, hogy valaki végignéz egy reklámot, de nem vesz részt a piacban, még nem lesz pénz.
"osem voltam impulzusvásárló szerencsére, nálam minden nagyobb kiadást hosszas információkeresés előz meg. "
Azaz pl felmentél a gyártó weboldalára (reklám), vagy megkerested, hogy hol a legolcsóbb (reklám, csak nem közvetlen a terméké, hanem az üzleté), egyáltalán kerestél olyan terméket, és azok közül választottál, amire volt találat (az is reklám, hogy egyáltalán van rá találat). Olvastál véleményeket (reklám, csak az többé-kevésbé ingyen van).
Nem csak az reklám, ami lemegy a tévében. Nem minden reklám szól mindenkinek. Felőlem aztán reklámozhatnak ezerféle popsikrémet meg pelenkát, ha nincs gyerekem, nem vagyok célközönség. Nagyjából 10% a reklámok hatékonysága, jobb esetben... Viszont amikor megvetted a gondosan kiválasztott terméket pl 100 000Ft-ért, abból mondjuk 20 000Ft a beleépített anyag, 20 000Ft a belerakott munka, 10 000Ft az ilyen-olyan szállítás, 30 000Ft a profit, és 20 000Ft a reklám (amit többmillió olyan ember nézett meg, akit nem is érdekel a termék - és te fizetted ki, aki meg sem nézte). Megjegyzés: a leírt összegekkel nyilván lehet vitatkozni, a lényeg sem nem az arányokban, sem nem az összegekben van.
Köszi mindenkinek!;)
Értem az összefüggéseket, na de az arányokat mégsem!
Gondolom, megéri..., de annyira kíváncsi lennék a kulisszatitkokra (persze nyilván akinek hatalmas cégei, óriási befektetései kontra óriási profitjai vannak (emellett adók, hitelek is), nem fogja a gyakori kérdéseket bányászni :DD, pláne nem megosztani a hogyanokat). :D
De én ennek ellenére úgy látom, h nem éri meg a reklám... Persze az előbbi szemléletem hülyeség a tapasztalatok alapján, de érdekes belegondolni..., nagyon kevés embernek van üzleti érzéke, nagyon kevesen mozgatnak nagy összegeket (gondolkoznak nagyban)...
"De én ennek ellenére úgy látom, h nem éri meg a reklám..."
Pontosan annyi reklám megy (többé-kevésbé, beszámítva a hibahatárokat és a próbálkozásokat), amennyi még megéri. Ki van számolva ez rendesen, senki sem dobálja a pénzt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!