Hogyan éri meg a hirdetőknek a reklámbiznisz?
Primitív a kérdés, de akkor se teljesen tiszta, hogy a reklámokból hogyan keresik hülyére magukat bizonyos cégek, szolgáltatók?! Gondolok itt a Google-ra (ugye a legnagyobb videómegosztót is felvásárolta).
Tényleg ekkora a célközönség? Mert abból, hogy valaki végignéz egy reklámot, de nem vesz részt a piacban, még nem lesz pénz.
Úgy, hogy elképesztően hatalmas a célközönság, ráadásul az óriások (google, youtube, facebook) célirányos reklámokat küld a felhasználóknak.
Tehát egy háziasszonynak nem fog repülőgépmakett reklámot bedobni, de főzős, gyerekneveléses reklámot igen.
Próbáld ki nyugodtan, keress rá 8-10 kerti szerszámra vagy bármire, ami tőled szokatlan és utána nézd meg mit dob fel neked a google, garantálom, hogy az első 5 reklámban lesz ezzel kapcsolatos hirdetés.
Három dologra fizetnek a reklámozók a Google-nak:
1. A reklámok megjelenéséért.
2. A reklámra kattintásért.
3. A reklámra kattintás utáni vásárlásért (nem biztos, hogy tényleg van is ilyen).
A első esetben ha a Google 0.001 centet, azaz 0.00001 USD-t kér a megjelenésért, akkor is, 1 milliárd(1 000 000 000) megjelenés 10 000USD-t jelent. 0.001 cent az nincs 3 fillér, magyar pénzzel kifejezve. És 1 milliárd megjelenítés simán megvan 1-2 hónap alatt, elég jól megtalált célközönséggel.
A második eset egyértelmű, hatásosabb volt a reklám, több pénzt fizetnek a reklámozók. Ha csak minden 1000. hirdetésre kattintanak, és pl 0.1 centet fizetnek, akkor is szép összeget kap a Google akár 10 000 kattintásért is.
Harmadik esetben meg akár jutalékot is kaphat a Google a vásárlás összegéből. Milliárdos (USD-ben) shopnál már 1% alatti jutaléknál is lehet milliós az összeg.
És ne a magyarokból indulj ki, hogy nem vesznek semmit és azt is olcsón. A Google kicsit többet tud rólad, mint szeretnéd :) Akár anonim módon böngészve is... Így elég pontosan tudja, hogy mi érdekel éppen. Persze nyilván nincs minden hiredetés megjelenésből vásárlás, erre kellenek statisztikák-kimutatások, adatok, elemzések, hogy mikor és hogyan éri meg. Igen, sok lesz még a Google adataival is az érdektelenül megjelenő hirdetés, de ettől még bőven megéri a reklámozónak a reklám. Hiszen ha mégis veszel valamit, akkor nem csak a neked küldött reklámot fizeted ki, hanem a célt nem ért reklámokat is.
A netes reklám evidens, már vázolták miért.
Én inkább a TV reklámokat nem értem, miért éri meg a hirdetőnek. Mert ott nincs személyre szabás és őszintén 10 reklámból 9 hidegen hagy. Nem mondom, hogy nem hatnak rám, és van, aminek látom értelmét, mert pl egy meki reklámtól esetlek kedvet kapsz a hambihoz, vagy egy fájdalomcsillapító neve eszedbe jut, ha legközelebb patikába mégy, de pl. autót (különösen nagy értékűt) miért éri meg reklámozni? Aki új autót akar, úgyis előbb neten néz szét, meg akinek drága új autóra telik, az valszleg úgyse a TV-t bámulja.
"Én inkább a TV reklámokat nem értem, miért éri meg a hirdetőnek."
A TV-ben leginkább imázsreklámokat látsz (ami életérzést sugall). Ezek kivétel nélkül óriási marketing-költségvetésből finanszírozott, valószínűleg alacsony hatásfokú reklámok. Nem ösztönöznek azonnali cselekvésre (kivéve: teleshop), inkább arra szolgálnak, hogy pozitív attitűdöd alakuljon ki a márka felé, illetve a fejedben maradjon, amikor döntés elé kerülsz.
Hosszú távon nyilván megéri, különben nem csinálnák.
"Én inkább a TV reklámokat nem értem, miért éri meg a hirdetőnek."
Kifizeted a reklámot is, amikor megveszed a terméket...
"Oké, de kifizetnek több tíz vagy több százmillió forintot és kettővel több kocsit tudnak eladni?"
Nem kettővel... tehát meg.
Reklámköltésnél alap, hogy megtérülést és egyéb mutatókat számolnak, és mérik az eredményeket.
"Sosem voltam impulzusvásárló szerencsére"
Igen, nálad és nálam a márkaismertség (és az annak tulajdonított presztízs) dominál.
Kevesen vannak olyanok, akik megvennének egy noname kínai telefont vagy autót csupán a tesztek alapján, mert az jött ki győztesnek.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!