Büfékocsit / Food Truck-ot szeretnénk venni és üzemeltetni milyen papírok kellenek hozzá?
Először is vállalkozói.
Aztán egy háttérüzlet, ahonnan kitelepülsz- ugyanis csak önállóan nem engedélyezik a büfékocsit.
Meg aztán NÉBIH, terültefoglalási engedély, stb.
Önkormányzatoknál pl. nem lesz egyszerű dolgod, mert nem állhatsz le bárhol: pl. belvárosban tuti nem engednék - max piacokon.
Ja, és valamilyen vendéglátós/szakács, stb végzettséged van? Mert ha nincs, akkor fel kell venned olyan alkalmazottat, akinek van - az meg élből nem kevés költség: havi bére Neked 230-250 ezerbe van minimum.
Ugyan már... 3-4 millióból hatterkonyhaval együtt meg tudd lenni. Ha bérel, akkor meg 1 millió alatt. Jól látod. Ne a sorba állj be.
Viszont mind a telephelyre mind az autóra kell engedélyeztetési folyamat és kell plusz egy jármű amivel a bázis telephely és a truck között biztositod a hűtőlàncos áruszállítást.
Az engedélyek itt vannak kb leirva:
https://www.gyakorikerdesek.hu/uzlet-es-penzugyek__sajat-val..
A foodtrucknak viszont pont nem az a lényege, hogy egy helyben álljon teruletfoglalasi engedéllyel. Külön engedelyben 40 kmes korzetre megye határra kérhetsz kitelepülési engedélyt, ha adottak a feltetelek hozzá a bázis telephelyen. A helyi önkormányzattal napi iparűzési adó teruletfoglalas stb majd a rendezvényszervező intézi.
Vagy kerhetsz utvonal engedélyt, de ahhoz valóban célszerű állandóra felvenni valakit és minden onkormanyzattol beszerezbi a hozzájárulást , míg a fesztivál truckhoz elég ha Te szakkepzett vagy és efosokkal megoldod azt a havi 12 napot. Sokat tudsz igy spórolni jarulekon.Bert meg ekeve a bevételből fizeted nem zsebből, igy igazából nem kerül kulin 200.000-250.000 pénzedbe a munkaerő, csak jól kell tudni szervezni és optimalizálni. 😊
"Bert meg ekeve a bevételből fizeted nem zsebből,"
Hmmm.... És ha nincs akkora bevétel? (mert ugye a területfoglalási engedély, az alapanyag, rezsi, adó, stb. is pénzbe kerül)
Akkor az alkalmazott fizetésének lőttek??
Persze, értem én, hogy ideális esetben abból fizeted, de azért min. 1-2 havi tartaléknak kellene lennie.
Egy rendezvény, egy napján több a bevétel egy ilyen kocsinak mint egy havi bérköltség( jó eseteben havi 12-15 napot tud dolfozni egy ilyen autó) . Ha efossal kezd meg eleve havi 13.000 Ft-rol beszélünk.
Helypénz stb attól függ mikor és hová települ ki. Arányosan oszlik meg a bevételéhez mérten a költség.
Nagyságrendileg a héten, is múlt hónapban is pl. kint voltunk gimnáziumban diáknapon.
Azon a településen, ahol van két telephely, tehát ipa szempontjából irreleváns.
Kitelepülési ktg volt 10.000 Ft ( 27% áfával )
Efos munkadíja ( diák ) 1000 Ft/ óra 6.000 Ft ( + 1.000 Ft napi járulék)
Alapanyag ktg. 32.000 Ft ( 27% áfával )
6 óra alatt volt 5%-os áfával 80.000 Ft forgalom ( 400-450 Ft-os gyrosokkal, tortillákkal, burgerekkel).
Fizetendő áfa 4.000 Ft
Levonható áfa:11.340 Ft
Visszaigényelhető áfa: 7.340 Ft
Efo munkabér 6.000 Ft
Efo bejelentés 1.000 FT
340 Ft pluszban van a költségszint
Alapanyag költség: nettó 25.200 Ft
Igénybe vett szolgáltatás költség: nettó 7.300 Ft
Nettó árbevétel: 76.000 Ft-25.200-7.300+340 = 43.840 Ft nettó eredmény ( egy ilyen kis rendezvényen)
Nagyobb rendezvényen a helypénz, ipa, áram, stb. 10.000- 100.000 Ft-ig terjed naponta. Bevétel 170.000-290.000 Ft/nap ( a dolgozó továbbra sincs napi 15.000-től kevesebbe költségben )
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!