Kitilthatok-e vevőt a webáruházamból?
Jogilag törvényes-e ez? Megbüntethetnek-e érte, feljelenthet-e a vevő?
Azért akarom kitiltani, mert anyagi kárt okozott a családi vállalkozásunknak a következő módon:
- Vett egy terméket.
- Írt róla egy hosszú lejárató kritikát egy internetes oldalon.
- Azóta a terméket nem veszik. A termékre egyébként rengeteg (pozitív) ellenvélemény van más vevőktől. Az illető véleménye tehát nagy mértékben rosszindulatú a mi megítélésünk szerint.
- Jelét adta, hogy ismét vásárolni akar tőlünk, és ugyanezt eljátszani más termékünkkel is.
Kérdés, hogy kötelesek vagyunk-e engedni ezt, amikor meg vagyunk győződve a rosszhiszeműségéről? Szerintünk kizárólag botránykeltésből akar termékeket venni tőlünk.
A rossz szándékára nincs perdöntő bizonyítékunk, kizárólag a megítélésünk. Kitilthatjuk-e ennyi alapján, követelheti-e, hogy ne tegyük?
Az adott vevot kitilthatod, de mi akadalyozza meg abban, hogy uj fiokot nyisson mas adatokkal?
Ha a kritika (szerinted) nem jogos, beperelheted hitelrontasert.
"Az adott vevot kitilthatod, de mi akadalyozza meg abban, hogy uj fiokot nyisson mas adatokkal?"
Kitilthatom IP címmel együtt is. Úgy azért nehezebb visszaregisztrálni. Igazából teljes mértékben nem tudom megakadályozni, de már annak is örülnék, ha megnehezíteném a dolgát.
Egyébként nem arról van szó, hogy rossz kritikát írt (mert joga van a véleményéhez), hanem arról, hogy feszültséget kelt és embereket mozgósít arra, hogy ne vásároljanak nálunk. Ezzel anyagi kárt okoz nekünk.
Ha valakinek van tudomása arról, hogy létezik-e ide vonatkozó szabály, kérem idézze, linkelje be. Nagyon megköszönném! És akkor arra fogok hivatkozni, de beleírom a webáruházam ÁSZF-jébe is.
Ő amúgy valami haragosod? Ismered személyesen?
Azt nehezen tudom elképzelni, hogy egy tök ismeretlen ember csak kibszásból pont téged szivat és megpróbál ellehetetleníteni. Nem életszerű.
A termék amúgy csak nálad kapható? Sehol máshol?
Kitilthatom IP címmel együtt is. Úgy azért nehezebb visszaregisztrálni
2019, minden Ip dinamikus....
https://www.youtube.com/watch?v=o-RqQ6jop1Q
Egy fecske a mondás szerint nem csinál nyarat! Vagy még is?
Kitilthatod minden további nélkül.
Bennem azért felmerült valami: ha valaki elégedetlen, akkor illene jeleznie - van elállási jog is, stb. A webáruházban pedig fel kell tüntetni a panaszkezelés módját is (reklamáció, stb) Ezek a körök "lefutottak" és ezek után is rossz véleménnyel volt a vevő? Visszakapta a pénzét, volt valamilyen felajánlás részedről a panasza kezelésére? Mert ha igen, akkor ezeket simán le lehet írni a rossz véleménye alá - ebből látják, hogy bátran fordulhatnak hozzád, csak a vevő a problémás.
Ha viszont nem volt panaszkezelés, az baj.
Ha meg nem is jelezte feléd, az még nagyobb baj, de akkor is leírhatod, hogy sajnos nem jelezte feléd eme panaszát - pedig, ha megteszi, akkor ezt és ezt tetted volna.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!