Kitilthatok-e vevőt a webáruházamból?
Jogilag törvényes-e ez? Megbüntethetnek-e érte, feljelenthet-e a vevő?
Azért akarom kitiltani, mert anyagi kárt okozott a családi vállalkozásunknak a következő módon:
- Vett egy terméket.
- Írt róla egy hosszú lejárató kritikát egy internetes oldalon.
- Azóta a terméket nem veszik. A termékre egyébként rengeteg (pozitív) ellenvélemény van más vevőktől. Az illető véleménye tehát nagy mértékben rosszindulatú a mi megítélésünk szerint.
- Jelét adta, hogy ismét vásárolni akar tőlünk, és ugyanezt eljátszani más termékünkkel is.
Kérdés, hogy kötelesek vagyunk-e engedni ezt, amikor meg vagyunk győződve a rosszhiszeműségéről? Szerintünk kizárólag botránykeltésből akar termékeket venni tőlünk.
A rossz szándékára nincs perdöntő bizonyítékunk, kizárólag a megítélésünk. Kitilthatjuk-e ennyi alapján, követelheti-e, hogy ne tegyük?
"Kitilthatom IP címmel együtt is."
Minden szinte dinamikus ip cím, ezzel nem sokra mész. MAC cím alapján kell kitiltani. Megtudlak érteni, hülye vevő...
Miért nem írtok ti az adott termékről pozitívat?
Kulcsszavakra jobban optimalizált blog, vagy PR cikk. Ezt egy kis apróval megreklámozzátok, fórumokon, stb terjesztitek. A Google keresőben szépen beelőzik majd a lejárató cikket, de minimum ezeket is elolvassák a potenciális vevők, amikor keresnek a termékre.
"Kitilthatom IP címmel együtt is. Úgy azért nehezebb visszaregisztrálni."
Nagy eséllyel dinamikus az IP-címe, így nem érsz el semmit azzal, ha azt tiltod.
A gond az, hogy nem tudod megakadályozni. Ha van lehetőség hozzászólni a lejárató cikkhez, megtenném, mégpedig boltnévvel együtt, megemlítve, hogy elállási joggal nem élt, panaszt nem nyújtott be, pedig korrekten orvosoltad volna. Ez eléggé kifogja a vitorlájából a szelet.
14-es, ezt pedzegettem én is a 10-es hozzászólásomban, de az nem derült ki, hogy reklamált-e a vevő, illetve volt-e panaszkezelés ?- a kérdező meg eltűnt.
Az is előfordulhat, hogy a vevő reklamált, nem volt megfelelően kezelve a panasza és ezért elégedetlenségének másképp nem tudott hangot adni.
Mondok egy példát: veszel egy X gépet mondjuk 25 ezer ft-ért, mire hozzád ér, nem működik. Pl. a vevő reklamációja ellenére az eladó nem veszi vissza, mondván: szállítás közben mehetett tönkre. Mégis mit tegyen az ember, ha az eladó elzárkózik a visszavételtől és kidobtál 25 ezer ft-ot? Sajnos a fogyasztóvédelem sem áll a helyzet magaslatán, beolvasztották. Amit leírtam, nem képzeletbeli eset, van ilyen.
Természetesen nem állítom, hogy a kérdezőnél is ez történt, csak leírtam, hogy nem tudjuk, mi történt, akár ez is lehetett.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!