Büfé nyitáshoz mire van szükség (suli, munkahelyi, akár utcai, ha létezik ilyen)?
Vendéglátó eladó vagy üzletvezető, vagy szakács vagy felszolgáló.
https://www.gyakorikerdesek.hu/uzlet-es-penzugyek__sajat-val..
https://www.gyakorikerdesek.hu/uzlet-es-penzugyek__sajat-val..
https://www.gyakorikerdesek.hu/uzlet-es-penzugyek__sajat-val..
Annyira nem vészes. Elméleti alapokat ad csak.
De ahhoz, hogy jól tudjon működni inkább a szakmai tapasztalat a lényeg, a végzettség csak egy kötelező előírás.
Iskolait ( és streefoodot is) 400-ból nyitottam.
Ott inkább a pályázaton van a hangsúly meg a termékkörön, mert meg van kötve a kezed, nem úgy mint egy hamburgeresnél mondjuk.
Címszavakban:
Iskolabüfé
Mindenekelőtt olvasd el A-tól Z-ig ezt:
Anyahányad kalkulációhoz, csoport szerinti megoszlásra ebben találsz jól használható táblázatot:
Ezen felül készíts egy táblázatot, kalória, fehérje, szénhidrát, stb. megoszlásban és egy allergén információs táblázatot.
Gyakorlatilag úgy kell kialakítani a kínálatodat, hogy ezekbe az értékekbe beleférjen, de nincs meghatározva konkrétan, hogy csak párizsis zsömle lehet az.
( Vedd figyelembe, hogy milyen korcsoport számára készíted, és mennyi a napi kcal mennyiség, és az hogy oszlik el. segítek, büfé lévén, nem vagy kötve napszakhoz, tehát ha egy dózisba nyom be 2000 Kcal-t az is ugyanúgy "törvényes", de nem feltétlen lesz a legjobb megoldás se a vevőnek, sem neked)
Ha megvan kb a kínálatod, akkor keress hozzá helyi beszállítókat ( pék, tejipar, italnagyker, attól függően van e zöldség előkészítő zöldséges, ha nincs akkor marad a hipermarketes előre csomagolt )
Kezdetben nehézkesebb lesz és magasabb lesz az eLÁBÉ , de a pékek közül találni bőven olyat, aki heti szállítóra adja az árut nem kpra naponta, ahogy tejiparnál is. Ital szintén működhet átutalással.
Így amit eladsz egy héten, annak az alapanyagát a következő héten kell fizetni a bevételedből.
Az ilyen helyi látványpékséget, meg franchise-t felejtsd el.
(Emellett majd látni fogod sok területi képviselő jön megy ajánlgatnak mindenfélét, tudod bővíteni a kínálatot, vannak italosok, akik pl iskolabüfének még olcsóbban hozzák a terméket, mint a nagykerek.)
Általában június fele írják ki a pályázatokat az üres helyekre, de évközben sem lehetetlen kifogni, mert egy "szerencsevadász" kompetencia nélküli belebukik és felmondja a szerződést, vagy épp most már igazgatói hatáskör, az iskola igazgató is felmondhatja a szerződéseket. Augusztusban meg ki lehet építeni, hogy szeptemberben tudj nyitni
Ha kiírják a pályázatot, abban benne lesz mit hol hogy kell megírni, leadni, beadni. Ahhoz fog kelleni ár és kínálat, azért jó ha az már előre biztosra megvan.
Szempontok a szakmaiság ( pl. van tapasztalatod büfé üzemeltetésben, esetleg működtetsz már máshol is helyet, a bérleti díj - ezt mérd fel, hogy a településen mennyi az üzlethelyiségek átlag nm ára azt szorozd fel a büfé alapterületével és az kb jó lesz. Vállalkozás lehet akár aznap kiváltott e.v. is - én is úgy csináltam -, csak nyilván ott elesel a plusz pontoktól a szakmai múlttal. )
Ha "esetleg :-) " megnyered, akkor HACCp auditor szemle, meg kell nézni a helyet annak, aki a haccpt, kémiai kockázatbecslést megcsinálja neked és a termékeidhez igazítva ( megint csak fontos, hogy kész legyen a kínálat ) megírja a haccpt.
Ha megvan a bérleti szerződés,kiépítettél berendeztél mindent a haccp szerint ( Ehhez célszerű lehet szétnézni árveréseken, sok az üzleti berendezés 10-ed áron - akkor mehetsz a Nébihhez külön engedélyt kérni és ántszhez biztonsági adatlap bejelentés. Nébih kérni fogja csatolni eü kiskönyv, tüdőszűrő negatív, lelet, rágcsálóírtási igazolás, szemétszállítási szerződés, 3-5 pontos vízminta eredménye, és haccp ( az addigra kész is lesz ) Ha az megvan, akkor önkormányzathoz vásárlók könyvével menni, 3000 Ft-os okmánybélyeg és bejegyzeik az üzletet meg a nyitva tartást.
Helyből értesítik a tűzoltókat, akiknek kelleni fog legalább 6kg-os porral oltó az üzletbe,meg egy utánvilágító tábla 2 méter magasan kihelyezve és tűzvédelmi terv. ( Ezt meg kell csináltatni, ha az iskolától független a helyiség, ha nem, akkor nem kell ) Érintésvédelem, csak alkalmazott esetére kell. Meg akkor kell képzési anyag, és munkahelyi kockázatbecslés is, mentőláda.
Ha minden megvan, akkor Navos pénztárgép ( Naovs árverésen 20-40.000 Ft körül vannak, de át kell személyesíteni + 25.000 Ft, vagy vehetsz újat akár részletre is 160.000 körül, havi 50-60.000-es törlesztőkkel 3 hónapra ( ezt nyilván a forgalomból tudod fedezni ) .
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!