Mi az oka a professzionalitás teljes hiányának a startupokban?
Starschema: Kifelé megy a PR, hogy mi vagyunk a "rockstars of big data". Valóságban összesen egy, hajózási adatokat összegyűjtő oldalt visz a cég. Önmagát fenntartani nem tudják, most kaptak állami tőleinjekciót.
Prezi: Mindenki ismeri a terméket, rövidujjús hippiskedés és Árvai Péter homoszexualitása van a középpontban.
Miért lett a startup szó a komolyanvehetetlenség szinonímája? Miért megy a rövidujjús hipszterkedés ezeken a helyeken? Miért lett kötelező a romák és a homoszexuálisok melletti propaganda a tech startupokban?
Miért nem lehet korrekten megmondani, hogy ez egy gazdasági társaság, aminek az egyetlen célja, hogy a tulajdonos zsebébe pénzt tegyen.
Kicsit értelmetlen a kérdés.
Sorban haladva...
Alapvető marketing, hogy többnek mutatod magad, mint ami van. Hány "világ legjobb" söre, televíziója, autója, macskaágya, stb. van? Illetve hány jelentéktelen "világújdonság"? A Borsodi "Open air technológiaként" hivatkozott arra, hogy lyukasztasz egy pontot a sörösdobozra, s még mondhatnék 10 000 példát.
Többnek, nagyobbnak, relevánsabbnak láttatod magad, hogy komolyabbnak tűnj. Ez nem csak startupoknál működik így.
Talán azért asszociálsz a startup szóról a komolytalanságra, mert többnyire fiatal, első vállalkozásukat üzemeltető emberkék üzemeltetik.
Azért kell kozmopolitának, elfogadónak, meg feministának lenni, mert az lett most a trendi, ezt képviseli a célközönség, tehát azonosulni "kell" az elvvel.
Másrészt, így nem rekesztesz ki senkit a piacodról.
Az utolsó kérdés megint értelmetlen, egyetlen cég sem úgy promótálja magát, hogy "a haszonra megyünk", pedig nyilván minden vállalatnak ez a célja.
Ettől függetlenül azt mutatod, hogy az ügyfél az első, s ez nem is feltétlen hazugság, hiszen hosszú távon az fizetődik ki.
"Mi az oka a professzionalitás teljes hiányának a startupokban?"
Mi az oka annak, hogy így látod?
Starschema: dolgozik az Apple-nek, Tesla-nak, Netflix-nek. Elég ígéretes egy 0 km-es cégtől. A startupoknál a tőkeinjekció kivívott siker, az expanzív szakasz előfeltétele. A világot nem két szaki váltja meg egy kis garázsból, hanem olyan cégek, amik nagyon gyorsan tudnak betömni egy kínálkozó piaci rést. Nagyon gyors a tempó, ehhez pedig sok pénz kell. Persze 10-ből 7 bedöglik, de a maradékon a Venture capital cégek még így is hülyére keresik magukat az ilyen befektetésekkel.
Prezi: 4 milliárdos éves bevételük van, az USA oktatási tenderén kiütötték a Microsoftot és még mindig magyar tulajdonú a cég (ellentétben pl. a LogMeIn-nel). Téged miért frusztrál, ha valaki rövid ujjú pólóban dolgozik, vagy homoszexuális? És miért gondolod, hogy ezek rajtad kívül mást is érdekelnek?
Nekem a startup a lehetőség, a kockázat a pénz és a ha mersz, akkor nyersz szinonimája. Miért zavar ennyire, ha valaki rövid ujjúban dolgozik?
Egy gazdasági társaságnak még számos egyéb célja lehet a pénzszerzésen túl. A sikeres nagyvállalatok alapvetően formálják a kultúrákat és a mindennapjainkat, amit általában tudatosan, a saját világképüknek megfelelően használnak. Van, akinek fontos a tiszta városi környezet (Tesla), az idegen bolygók meghódítása (SpaceX), az ingyenes, skálázható kapcsolattartás (Facebook), az elmaradott régiók felzárkóztatása (Microsoft) vagy bármi más. Ezekkel a célokkal és pláne az eszközeikkel lehet egyetérteni vagy vitatni, de bőven túlmutatnak pusztán a pénzen.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!