Megéri az autó bérbeadás?
Mellékállásként csinálnám, lenne 3 millió Ft-unk, ebből először vennénk egy olcsóbb autót pár százezerért, meglátnánk, megy-e az üzlet. A nyugati határ mellett lakunk, forgalmas városban, sok az Ausztriában dolgozó. Onnan jött az ötlet, hogy egy ismerősünktől nekünk is bérelni kellett nemrég, 7-8 ezer Ft/napért adja ki az autóit, a feleség otthonról csinálja kereset kiegészítésképp. Ha nem ebbe vágnánk bele, akkor simán veszünk magunknak egy jobb autót 3 millióért, de egyébként van egy másik saját is.
Az egyedüli gond az, hogy hol parkoljon az ember, mivel lakótelepen lakunk.
Hmmm. És azt hogy véded ki, hogyha "elköti" az autót és elfelejt visszajönni pl. Ausztriából?
Meg aztán, ha összetöri, beleszaladnak, netán pont külföldön, akkor nem lesz egyszerű a kárrendezés.
Bocs, hogy rögtön a legproblémásabb dolgok jutottak eszembe - de ezzel is számolni kell.
Autóbérlő cégnél dolgozom egy jó ideje és azt kell, hogy mondjam, hogy nagyon el vagy tévedve. A rendes cégek olyan 15 000 futott km után cserélik az extrákkal jól ellátott autóikat, adnak bérbe hóláncot, GPS-t, síléctartót, jogászok hada dolgozik a megfelelő felhasználási feltételek megírásán.
Az üzlet jellegéből adódóan pl elismert vendornak kell lenni a bankok fele, hogy tudd terhelni az ügyfél kártyáját, hiszem simán lehet, hogy összetöri a kocsit vagy későn hozza vissza. Persze akkor még nem számoltunk az olyan arcokkal, akik egy két napos bérlés alatt beletolnak 2 000 km-t a kocsiba vagy azokat akik bent bagóznak, esetleg bent felejtenek egy csomag kokaint, amit aztán a következő bérlő gyereke talál meg. Autókölcsönzősdit játszani drága móka, 500k-ból eszedbe ne jusson.
Persze, ennyi erővel éttermet is csak úgy érdemes nyitni, ha nem tudom én hány csillagos profi séf az illető. A mezei kajáldák meg veszélyesek és semmitérőek.
A legtöbb autókölcsönző vidéken max 4-5, esetleg nagyon maximum 10 autóval dolgozik. Nem hiszem, hogy ilyen cégeknek megérné ügyvédeket alkalmazni, vadiúj autókat pedig általában csak a nagy nemzetközi cégek engedhetnek meg meguknak. Én nem a Sixt-tel meg a Goldcarral akarok versenyezni, ezek nincsenek is a városban.
Egy ismerősöm pl egy 20 éves Suzukit bérel a nyugati határ mellett, havonta majdnem 100ezer ft-jába kerül az autó.
Vannak ilyen 1-2 kocsis kis kölcsönzők. De ők általában valami spécit kínálnak. Ilyen pl. a még személyautó jogosítvánnyal vezethető furgon, meg kisbusz. A furgont sokan kibérelik pl. költözéshez, vagy ismerek olyanokat, hogy 2 család együtt szokott nyaralni menni, és kibérelnek egy kisbuszt, nem mennek saját kocsival. Így tudnak felváltva vezetni, kevesebb a benzin, az autópálya, mintha 2 kocsival mennének.
Ebben a kategóriában bőven lehet nem vadi új kocsival dolgozni, de azért nagyon lepukkant se legyen.
Régi kérdés, úgyhogy teljesen felesleges is a hozzászólás...és mégis megteszem mert nehéz szó nélkül hagyni ezt a sok hülyeséget.
Mindig elképedek azon, hogy mennyi életunt, demotiváló, keserű, rosszindulatú, túlokos ember jár ide...
Miért ne bérelne olcsó autót aki bérelni akar? Ha pl az autótokat szerelik 2 hétig és közben van egy autó nélkül megildhatatlan halaszthatatlan dolgotok, mit béreltek? Egy limuzint? Vagy megteszi egy 300 ezres suzuki is ami elvisz A-B-be és amit amúgy a mindennapokban százezrek használnak elégedetten.
Milyen bank? Milyen zárolás és egyebek? A kérdező nem egy nemzetközileg elismert multit akar létrehizni... ez olyan mintha valaki szeretne műszaki cikkeket árulni, és azt tanácsolnánk neki, hogy tanulmányozza a media markt üzleti szabályzatát és modelljét, holott lehet ő csak néhány mezei közéokategóriás laptop-ot szeretne megevvi, felújítani, továbbadni...."jogászok hada"..beszarás
Ezzel az erővel egy lakás albérletbe adásáhiz is minimum 10 diploma szükségeltetik meg 10000 ügyvéd. A komplett DAS ezen dolgozzon. Nem elegendő egy jól megfogalmazott akár ügyvéd vagy közjegyző jelenlétében hitelesített szerződés...
Higy vakamit mondjak is ha valaki esetleg olvasná ezt. Én személy szerint rengetegszer béreltem autót, főleg munka miatt. Olyan üzletembert is láttam aki leült és halál precízen átszámolta pl, higy a munkájához évi hányszor van szüksége egy furgonra pl, mennyi annak a fenntartása, mennyi a bérlése, hogyan éri meg jobban. Meglepő de a biztisítás, a matricák, a szervíz mellett van egy szint ami alatt simán jobb ha bérelsz. Mi egy csapattal kb 5 éven keresztül béreltünk egy kis vállalkozótól, havi 1-2 alkalommal. Országos matricával és biztisítva arról, hogyha gáz van utánunk jönnek. Miután senkinek nem érte volna meg a csapatunkból 2 millát beletooni egy saját buszba, ezzel szemben a bérlés árát ellehetett számolni, így megérte jobban.
A másik a bérlő oldala. Jogászok hada helyett elég egy normális szerződés. Bankszámla zárolás helyett kérhet az ember ko-ban kaukciót. Számtalan olyanba futottam bele, aki pl 100 ft kaukció ellenében adta bérbe az autóját... de nyilván ezt mindenki magának dönti el.
Nem tudom köteles e a bérbeadó autómentőt játszani ha baj van, de abból kiindulva, hogy nekem eddig ezt még mindenki vállalta, ha nem is kötelező a dolog de úgy vélem ildomos. Ha van kaukció és van szerződés akkor perdze lehet elhúzódó jogi vita nagy baj esetén, de azért be tudja magát biztosítani az ember. Nem mindenki full extrás menő verdát keres. Egy 99 es 300 ezres suzuki napi 8 ezer ft-ért igen is megfelelhet szükséghelyzetben bárkinek ha épp nincsenek nagy igényei vagy nincs más választása. Én a példáimat Budapestről hozom, de amúgy egy kis várilosban élek ahoo szintén van egy két "kölcsönző". Miért az idézőjel? Ezek nem kft-k... ezek személyek, akik katásként adózva mellékes jövedekemként el lébecoonak ezzek a dologgal. És igen...F astra, suzuki swift, G astra, ford focus, ford transit az ezredforduló közvetlen környékéről. Semmi rolls roys, semmi automata parkoló rendszer, semmi jogászok hada. Ezen autóknak a szervíz igénye viszonylag kicsi. Strapabíró, megbízható, legendásan igénytelen autókat kell választani amik bírják a munkát és a kilométert. Ha az a suzuki swift amit 300 ezerért vettem, évi 200 napot megy jelenleg 2023-ban 25%-os infláció mellett 10.000Ft-os napi díjal, az évi 2 millio forint. Sztem mondhatjuk, hogy hamar visszahozta az árát. Olajcserék, futómű, fék egyéb kötelező szervízek persze vannak...de nem egetrengető és ha valaki irreális dolgot csinál ezzel kártokozva, ott a kaukció, ott a szerződés. Nem a bérlőt terheli az összetört lámpabúra költsége. Egyébként létezik kötelező biztosítás, létezik Casco ami itt kifejezetten ajánlott lehet.
Ha valaki sokalná az évi 200 napot, érdekes, higy én ebben a kisvárosban akármikor akartam bérelni autót, soha nem volt épo szabad jármű sőt, napokkal előre bevoltak már táblázva.
Hogy válaszoljak az alao kérdésre, szerintem nem kockázat mentes a dolog, ezt sosem állítottam. Sokmindenre ida kell figyelni és jól ki kell találni, de ha nem ostoba módon csinálja az ember akkor igenis megéri. 1 autóval is, pláne több olcsóbb kis igényű autóval. Adóthatnak problémák, kényelmetlenségek, kellemetlenségek amelyeket orvosolni kell...de akkor is megéri.
Ezze
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!