Jelenleg 2016 ban hogyan megy egy KFT alapítása, és hogyan jár jobban az ember, ha egyedül lenne a cégben?
Mennyi törzstőke kell?
Mi jobb? Ha céggel csináltatom, vagy ha én magam kezdem el kijárni a kanosszát. Mondjuk 4-5 féle tevékenységet szeretnék bele. Élelmiszerboltról lenne szó kb 50 nm, esetleg kiszállítással. Talán szóba jöhet hogy franchise-hoz is becsatlakoznék úgyhogy nem tudom hogy kft vagy egyéni vállalkozóként induljak e. Ti mit tennétek?
Az ingatlan saját, és volt már előtte ott egy gyógyszertár, mielőtt megvettem, úgyhogy már csak kap rá működésit.
"Jelenleg alkalmazott vagyok de egy hét múlva már nem leszek, a házipénztárban jelenleg is több van mint 3 mill, plusz egy lakás ami azonnal eladható, vagy terhelhető ha kell. "
Holnap nyitok egy Otp számlát."
Még feleslegesen nyitsz számlát, amíg nincs vállalkozásod, magánszemély számláját nem fogadják el.
Ha van főállásod, miért nem csinálod másodállásban, és veszel fel alkalmazottat?
Munkaügyiben Ginop-os páylázatban bér- és járulékköltség támogatásod van, ha van olyan személy a környezetedben (családban) akiben megbízol és alkalmaznád. Jelentkezzen be munkanélkülire, te meg vedd ki onnan. Így 80-90-100% járulékköltséget spórolsz, mintha magad után fizetnéd. + van egy külső bevételed is.
"A forgalmazandó termékköröm tőkehús, hentesáru, későbbiekben melegáru lenne.
Én bontanám, sütném, főzném, adnám el stb. "
Ez a legmacerásabb része, előbb egy HACCP-s auditorral konzultáljál erről. Teljesen más kell a hentesáru bolthoz, és egy pecsenyézőhöz, plusz kérdés, hogy hentesként adhatsz e melegételt...
"Alkalmazott nem kell, max egy valaki aki pakol, de napi megbízási szerződésre elég nekem, mivel max reggel kell segíteni egy héten 2x. "
Ez is lehet megoldás, így viszont a HACCP és egyéb miatt, olcsóbb lehet az indulás, de később gond lesz, ha nem jól mérted fel a munkaerőigényt és magad nem bírod, vagy épp intézned kell valamit és nincs aki helyettesítsen nyitva tartási időben.
De! Még létezik a segítő családtag fogalama, egy azon lakícamne bejelentett személy, nem minősül alkalamazottnak, eü kiskönyvvel efo-ba is dolgozhat neked, a fenti doksik nélkül is (pl. munkavédelmi oktatás, stb.)
------
Ezekmiatt kellene egy két tanács,
"Ők értesítik hivatlabóla hatóságokat (ÁNTSZ, Nébih, Tűzoltóság, stb)
az üzlethez HACCP,kémiai kockázatbecslés, biztonsági adatlap bejelentés, érintésvédelmi felülvizsgálat, tűzoltó készülék engedélyezés, rágcsálóirtás, ha alkalmazott is van akkor üzemorvosi szerződés,munkavédelmi oktatás, "szakosított" hulladék elszállítás pl. ételmaradék felvágott esetén kell."
"Jelenleg az épület úgy van ahogy 10 éve otthagyták, szóval nem hiszem hogy egy tisztasági festés elég."
Biztos, hogy nem az elmúlt 5 évben is sokat változott a feltétel rendszer, nemhogy gyógyszertár, kisbolt váltás esetén... 2 méterig csempés fal, résmentes padozat, stb.
A kérdés az, hogy jobb ha a Haccp céggel kezdem az egészet, és ők tanácsot adnak, hogy mit hogyan vagy hova vagy kiépítem ahogy a kereskedői szemléletnek a legelőnyösebb aztán ha kifogás van akkor azokat megpróbálom módosítani.
így van, ahogy megvan a vállalkozóid, vagy kft-d velük kell kezdened, mert addig hiába ruházol be, ha nem megfelelően építed ki az egészet.
Annyiféle boltot láttam már, és mindenfelé minden máshogy van, emiatt vagyok kicsit tanácstalan. Hogy van hogy az egyikben lehet a másikban meg nem, vagy valójában mindent lehet a Haccp cég meg arra van, hogy mindent kimagyarázzon?
Nem kimagyarázzon, hanem hogy leírja 66 oldalban részletesen, hogy milyen termékkört, milyen módon, hogy tárolsz, árulsz stb. hogy a hatóságok ne kössenek bele, és ne büntessek pl 30 ezerre, ha nincs a tűzoltó készüléked felett egy utánvilágító tábla..
És a többi apróság.. :-)
Van olyan húsbolt ami úgy néz ki mint egy kommunista orvosi rendelő, van ami meg olyan mint egy étterem, szóval emiatt vakarom a fejem igazából.
Feltehetően utóbbi, már nem túl rég nyithatott, mint mondtam már 5 éves különbséggel is ég és föld a követelmény rendszer.
Persze tőke ettől függetlenül kelleni fog. De pl. pénztárgép is van már részletre, fele annyit elég rá költeni induláskor és a többit a forgalomból kitermelni, így többet tudsz termékszortimentre fordítani, ami nem halasztott fizetésű.
Idővel meg majd jönnek a slepptúrások úgyis :-)
azoktól szállítólevéllel vedd csak át a terméket, ha lehet, 8-15 napos átutalásra. Ha jó a termék és kelendő, elmegy, ha nem,, akkor meg vigye vissza. Feleslegesen ne lj ilyenekbe pénzt, legyen likvid tőkéd inkább, mert lehet hogy időközben egy nagyker, vagy hiper beakciózz valamit, és kellene rá a keret, hogy feltankolj jó áron.
A céges megcsináltatás alatt egyébként szerintem a székhely szolgáltatót érti a kérdező, ami megint csak nem feltételen lehet rossz.
a lényege, hogy szabad vállalkozási zónában lévő székhelyre kerüljön a cég és akkor az alkalamzottak után van 27% szocho kedvezmény, ami alapból havi 30 ezer mínusz a járulékban, és az iparűzési adó is lehet 0% is akár.
Cserébe a cég viszi a könyvelést meghatározott díjért, és a székhely szolgáltatásért számol fel havi 10-20 ezret.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!