Belevágnál egy ilyen vállalkozásba, ha megtehetnéd?
Adott egy település kb 17000 lakossal.
Turisztikai ereje nem elhanyagolható, több százezer vendégéjszaka évente, ezek legalább 50°-a külföldi.
A településen van 3 kávézó, egy bezárt disco, és kb tucatnyi kis kocsma.
Ha rendelkezésetekre állna megfelelő kezdő tőke, csinálnátok-e disco méretű szórakozóhelyet, alapozva a helyi iskolások illetve fiatalok, valamint a turisták vevőerejére alapozva? A turistaszezon miatt azonban erős a gyanúm, hogy erősen szezonális lenne a forgalom, mert a helyiek vásárlóereje viszonylag gyengének mondható.
helyet bérelném, berendezéseket vásárolnám, és hetente 3 vagy 4 éjszakára nyitnám ki a helyet. ha van még kérdés írjatok.
ja és éjszakánként ha átlag 130-160 fogyasztó vendéggel számolok, az reálisnak tűnik-e nektek?
Várom a válaszokat.
Nos, nagyon kevés az infó.
Én a helyedben először felmérném a piacot. Kérdőívezned kellene a városban, hogy megtudd mire van igény. Szóval ne a saját elgondolásod kínáld a publikumnak, hanem az igényeket igyekezd kielégíteni.
Kérdések ilyenek lehetnek: milyen zenét szeretne ön hallani? Milyen gyakran járna el egy olyan helyre ahol: mulatós, rock and roll, hause, 80-as évek diskója stb zenékre táncolhatna? Milyen ön szerint a jó szórakozóhely? (választási lehetőségek fels.) Milyen klubestekre járna el szívesen? Milyen zenekarokat előadókat látna szívesen?
Na a több 100 kérdőívet összesíted korosztály szerint, és máris megvan az üzleti terv alapja. Én a külföldiekkel nem foglalkoznék, mert ha stabil a hazai közönséged, nyáron már kedvezhetsz extra haszonért programokkal a külföldieknek is.
Szerintem megéri a fáradságot és a pénzt az igényfelmérés, ez alapján hamar kiderül érdemes-e és ha igen milyen jellegű helyet nyitni.
Minimum a lakosság egy tizedét kérdezd meg!
sok sikert!
Azt számold, hogy mennyi olyan vendég van aki akar és hajlandó is ilyen jellegű szórakozóhelyre elmenni. Ha ezt jól meg tudod becsülni akor pontosan tudsz számolni. Ha annyira szezonális a forgalom akkor azt biztosan érezni fogod.
Gondolj arra is hogy miből tudod finanszírozni a beruházást. A banknak kell fedezet meg egy üzleti terv amit támogatnak.
Arra is gondolhatsz hogy az éjszakai szórakozóhelyeket gyakran nem túl demokratikus érdekcsoportok uralják. Ne legyél meglepve, ha ilyen problémákba ütközöl.
Az se mindegy, hogy milyen messze van a legközelebbi hasonló hely.
Amúgy 17 000 lakos és a turisták simán elegendő lehet az üzlethez. Az nem derült ki, hogy a disco miért van bezárva és miért nem nyitott más eddig újat.
kedves első válaszoló!
köszi a választ, természetesen örülök a javaslatoknak, mert még nincs konkretizálva semmi. sem a név, sem a hely jellege, tehát jól jönnek az ötletek.
Második válaszoló:
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy ez így rettentő kevés info,de egyelőre, még csak brainstorming szinten tartok és ez az egyik befutójelölt a listából.
Arra vagyok kíváncsi a kérdéset illetően, hogy akár laikus, akár hozzáértő szemmel nézve, a felsorolt infók alapján van-e értelme belevágni egy ilyen volumenű dologba? Természetesen a kérdőív alapvető hozávalója lesz a dolognak, ha már ott tartok, hogy belevágok a megvalósításba.
Harmadik válaszoló:
a várható forgalom becslése lesz talán a legnehezebb dolog, ami felmerül majd, hiszen erre épül majd rá az egész pénzügyi terv, ami ha nem jön be, borulhat minden. Erre különös figyelmet akarok majd fordítani az elkészítés során. A beruházás nagy részét önerőből szeretném finanszírozni, sőt, még azt is megkockáztatom, hogy mivel az idei szezonban már nem fogok bele ebbe a dologba, lehet, hogy megpróbálom összeszedni jövőre az induláshoz szükséges összes tőkét.
Természetesen a szórakozóhely létrehozását akadályozó tényezők/személyek nekem is eszembe jutottak, de amíg nem jutok oda, hogy akadályozzanak, vagy szembe kerüljek velük, addig nem tudhatom, hogy milyen és mekkora jellegű problémát jelentenek.
Egyébként a pontos hely kiválasztása még nem történt meg, mert több alternatíva is van. Ezek közül majd az kerül ki győztesen, amelyik a kérdőív és a swot analízis során a legoptimálisabbnak jön ki.
A bezárt disco-t illetően annyit, hogy kb 15-éve nyitott, és az utólsó 5-6 évben csak a pénzt vették ki belőle, tehár nem történt sem felújítás, sem állagmegóvás. A színvonal meredeken esett évről-évre, és szép lassan elvesztette a vonzerejét.
Most a helyi fiatalok nyaranta egy szabadtéri szórakozóhelyen (kocsma jellegű) buliznak, télen pedig a legtöbben sehol, vagy aki nagyon szeretne, azok kocsival járnak, és akár 50-60 km-t is utaznak, hogy szórakozhassanak.
Szia!
Én is régóta gondolkozom hasonló dolgon. Bár én olyan helyen élek, ahol túltelített a piac. Több tőkével távolabb is megoldanám.
A jogszabályokat mindenképp nézd át, mert ha lakóövezetben tervezed elég sokszor kaphatsz majd "hideget", nem beszélve arról ha már nyitás előtt perre viszi valaki és nem tudsz megnyitni. Egyéb szabálozások is vannak, amik oktatási intézmények közvetlen közelére vonatkozik. ....stb.
Vendégkört reklámokkal tudsz szerezni: plakátok, szórólapok, weboldal, újság, esetleg rádió. Promóciós dolgok: 10-ig ingyenes belépés, vagy péntekeknként a hölgyeknek ingyen belépő vagy ital...stb.
Csináltatsz valami jó ki pólót, amit szétosztasz a családban vagy a haverok között aztán kész az élő reklám az utcán. az autódat is felmatricáztathatod, közeli városaban ismerős taxist megkéred, hogy a szórólapjaidat osztogass...stb.
Zenei stílusban nyitott lennék, hogy még több embert vonzzon a hely. Pl: pénteken 80-90-es évek zenéi, szombaton most divatos zenék, csütörtökön alter party...stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!