Ti milyen vállalkozást indítanátok el, ha lenne 1-1.2M Forintotok? (Bővebben lent)
Sziasztok!
Azt lenne a kérdésem, vállalkozó szellemű emberekhez főként, hogy: szerintetek mire lenne manapság kereslet a "piacon" úgymond. Mire lenne szüksége az embereknek, ha tegyük fel Én vállalkoznék egy kissebb üzlet indításához, viszont több gondolatom is felmerült... Kíváncsi vagyok ki mit tenne helyettem?
Én gondoltam taxizásra, utánfutó-bérlő cégre, takarítócégre, lángososra vagy netán kész hidegételek készítésére (üzemi) és azt pl piacon, büfékben, munkahelyi kantinban árulni (somlói galuska, tiramisu, trüffel, vagy különféle szendvicsek).
Mondjuk úgy, hogy a dolgoknak még pontosan nem jártam utánna milyen NEM ELEMI feltételei vannak (tehát üzlethelyiség stb) viszont pénz vegyük úgy, hogy összeszerezhető, valamint a szükséges papírok és végzettségek meglennének.
Mit tennétek helyettem?
Kihalásos alapon megy a bekerülés, de te saját kocsival tolnád, amit olcsón bérelsz (olcsó mivel egy hétköznapi falusi autókölcsönző árait írtad le, aki 10-15 éves kocsikat ad bérbe) Taxizásnál javítsál ki, ha tévednék de nem lehet öreg autó, némely város előírja még a kocsi színét is!
Gk adó: 25000Ft/év 2080Ft/hó
Gk kötelező bizt: 30000Ft/év 2500Ft/hó
Casco biztosítás: 60000Ft/év 5000Ft/hó
Éves műszaki vizsga: 36000Ft/év 3000Ft/hó
Taxidrosztdíj: 25000Ft/év 2080Ft/hó
Taxióra hitelesítése:13500Ft/2év 540Ft/hó
Tb járulék: 32340Ft/hó 32340Ft/hó
Könyvelő/hó 6000Ft 6000Ft/hó
Tagdíj: 65000Ft/hó (céges) 65000Ft/hó
Munkabér minimálbér (2010) 73500Ft/hó
Mosatás/hó (heti/1) = 6000Ft
Taxiórapapír, számlatömb/hó = 800Ft
Üzemanyag/km (10L/100Km Ár=430Ft/L)
Karbantartás (olaj, szűrők) 15000Km/30000Ft (2Ft/Km) = 8000Ft
Javítás (minden egyéb) (8Ft/Km) = 32000Ft
Mint látod az adatok nem frissek, sőt régiek! A listát lehetne még oldalakon keresztül sorolni, gépkopás évi/havi/napi szinten esetleg km-re lebontva. Esetedben bérlés, amit kevesebbre hozol ki mint egy átlag taxis autó amortizációs költsége javítás nélkül...
Ha nem alkalmazott akarsz lenni, nem kell várnod a kihalásra sem! Bérled az autót, vagy részletfizetésre megveszed és mehet is az üzlet. Kalkulációid szerint megéri, akkor hajrá csináljad!
Remélhetőleg nem jársz úgy mint a botanoo-sok akik addig szidtak és osztották az igét irigységről, ármányról, visszahúzásról, hogy visszaütött rájuk! Érdekes módon kaptam kb. 40 üzenetet sértő hangnemben a témában, minimum 5-ör annyit hozzászólásokban.
Mikor bebizonyosodott igazam lett természetesen senki nem kért elnézést. Az esetenkénti sértő stílusú figyelemfelhívó hozzászólásokból pedig okulhatnál, még ha nem is az enyémekből, de másokét legalább gondold át.
Kívánom a legjobbakat a taxis üzleteidhez, mielőbb fogj bele és dörgöld a hitetlenkedő orrunk alá jövőbeli sikereidet (megérdemeljük, mi akik csak visszahúzunk).
Tessék [link] Jó akkor kérdezd meg őket légyszives. ők komplett Taxit adnak bérbe és mindent ők állnak. TE CSAK A NAPI AUTÓBÉRLÉST FIZETED nekik. Ennyi. Nincs semmi casco meg egyéb költség.
Ezt akarom megértetni veled/tek hogy van egy alternatív megoldás a taxizásra ami elég jó. A tagdíjat fizeted a vállalkozónak kb napi 2.000 és még emellett fizeted a napi autóhasználati díjat. Ezt a kettőt össze adod és 10 alatt megúszod(ha van olyan autó amit ki tudsz fizetni) mert ugyebár fizetni kéne első beszállásra egy kauciót is (amit szerencsésebb helyen részletekben odaadnak) na, de az sem örökös költség. Te csak viszed az autót, mész amennyit akarsz MINDENT ők fizetnek ha van valami nem a te költséged. A haverjaim is így kezdték. Ebből egyik már vállalkozást nyitott belőle a másik maradt sima tagbérlős módszerben csak már normális nem bérelt autóval.
A taxizást én azért nem akartam ennyire vérbe hozni, mert igen is még idén lehet mit kezdeni de jövőre módosíul rohadt sok törvény (most ezeket hagy ne részletezzem) és még szigorúbb feltételek lesznek. Szóval meg fognak szűnni az ilyen általad említett 10-15 éves autókkal való trükközgetések meg hasonlók. Ezért nem lehet már most be kerülni ha meg be akarsz kerülni, akkor pengess le 3-400.000-ret a kocsira (egyszeri kaució) és olyanra ami 10-12 litert eszik városba (Régebbi batár nagy merci, és még a napi díja is sok).
Ezért én már úgy vagyok vele, hogy a jövőt megvárom tényleg jövőre mennyire fog menni, idén már biztos nem tudok belevágni. Szóval én más dolgokban is gondokodtam nem vagyok földhöz ragadt és egy elképzelésnél nem akarok leöregedni. Rugalmas vagyok ha ez nem akkor talán még más életképes. Ha az sem akkor elbuktam az 1 milkát leszarom, majd ha minden lehetőség kifogyott akkor nyugodtan hátradőlök és azt mondom: legalább megpróbáltam. Hidd el, mások ettől jóval kevesebből is elkezdték (nem is olyan rég) jó igaz más 20 milliót is képes elba$zni 2 hét alatt más meg 2 milliót beforgat úgy, hogy arany élete lesz! Csak kell hozzá jó érzés, mikor, mit, és hol!
Megint én vagyok:)
A taxidat kitárgyaltuk, szívesen venném ha leírnád a véleményedet a következő témában:
http://www.gyakorikerdesek.hu/uzlet-es-penzugyek__egyeb-kerd..
Ide vonatkozóan egy kérdés:
Taxizni nem lesz szabad régi autóval, de vajon az hogy régi vonatkozik-e olyan autókra, amik régi gyártásúak, de forgalomba csak most kerülnének?
Taxira visszatérve tényleg bérelhető 6000Ft/nap áron, viszont apró betűben szerepel minimum 180 napra kell bérelni, az hogy ez egyben vagy havi szinten pontosan nem tudom. De vegyük csak havi bérlésnek ez esetben 180 000Ft/hó a bérlés, előző jól mondja a 72 000Ft/hó-es tagdíjad továbbra is fizetned kell + a biztosításodat, mosatást, számlapapírt, könyvelőt stb. stb. legyen pl. 280 000Ft/hó a teljes.
Mindez úgy, hogy még 1km-ert sem mentél, aminek szintén van költsége. Egyszerűség kedvéért tekintsük el tőle 1 pillanatra.
280 000Ft kell 20 munkanap alatt, tehát napi 14 000Ft ez nem is olyan sok :) 280-as km díjjal ez napi 50km fuvar, ez alatt, ha nincs üresjáratod durván elmegy 2100Ft benyára, ez talán kijön az alapdíjakból, amit az utasnak felszámolsz.
Tehát, hogy nullán legyél havi 20 napot dolgozva minimum napi 50km kell fizető vendéggel autóznod, az 50 km feletti rész pedig extra. Ohh várjunk csak járulékfizetés kimaradt (50e min. = 2,5e/nap)+ az üresjáratok (megtippelhetetlen), holtidők, pályamatricák (passz), üzemanyagköltség (passz) :)
(ez legyen XYX összeg pluszban)
Ha emlékezetem nem csal meg 24 000-et terveztél bevételre naponta, kiadásnál 17 000-nél járunk + az ismeretlen tételek. Semmi gond max. kicsit több napot dolgozol, másrészről 12 órázni sem bűn!
Jól van okoskák. Most már le lehet ülni :) Hiába írom le, hogy nincs semmi járulék meg mi tököm szarok amiket itt leírtok akkor se fogtok tudni meggyőzni. Miért? Mert nincs, aki titeket palira vett talán jár utánna magad, ha ennyire llenzed, talán nem-e Taxizol? Ki tudja? Mindig az ellkenzi aki azt műveli!
Még valami hozzáfűzni való?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!