Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Mi a véleményetek, lehet...

Mi a véleményetek, lehet pénzt keresni a hálózatépítéssel? Ti belevágnátok egy ilyen jellegű munkába?

Figyelt kérdés

2013. máj. 3. 10:31
1 2 3 4 5 6 7 8
 61/76 anonim ***** válasza:
94%

Az 57-es nagyon szépen összefoglalta.


Azért szeretnék hozzátenni néhány dolgot, mint nem MLM-ező értékesítő.

Én nem vagyok MLM-es, tehát elvben a vele ellentétes oldalt képviselem.


Ha nekem nem lenne személyes tapasztalatom a termékekkel, és nem ismernék néhány embert aki az MLM-et jól csinálja és sokakat akik nem. Akkor bizony én is az MLM-et ellenzőknek hinnék, annak ellenére ki miket vág a másik oldal fejéhez és annak ellenére, hogy értékesítéssel foglalkozom, emiatt tudom, hogy az itt előtt százalék értékek hasra ütésszerűek, pro és kontra.


A mi derék zöldség boltosunk például jó eséllyel nem tudja pontosan megmérni. Mert a vásárlók, összes vásárlásának nyomon követése fejből lehetetlen, mivel elhiszem, hogy nagy forgalma van és megy a boltja.

Viszont a pontos százalék érték, komoly statisztikai elemzéssel derülne ki, amit egy regisztrált vásárlói és termék adatbázis segítségével végez. A zöldség boltosok pedig ritkán kérik el a vevők nevét. Sőt általában hagyományos pénztár gépük van, amiben az ellenőrző szalagról, még csak a termék neve sem derül ki, nem, hogy az, hogy azt melyik vásárló vette, és hanyadszor. Bár a tétel árából lehet következtetni a termékre, nem lehet tudni, hogy nem, esetleg x kiló x deka zöldség produkálta a tészta árát vagy fordítva. Egy napi vásárlásra még lehet emlékezni, de folyamatában, heteken hónapokon át, már valami x-man képességeire lenne szükség. Aki vizsgálgatott egy vagy több napi ellenőrző szalagot, az tudja, hogy az embernek ehhez nincs mindennap kedve, főleg este mesterséges fény mellett nincs.

A terméke ennek ellenére adott időre 90%-ban lefogyhat a polcról és lehet sok akár 90%-nyi törzsvásárlója aki az ő termékeiért megy a boltba. Ő valójában ezt akarta érzékeltetni egy százalék értékkel. Ez pedig teljesen természetes és emberi viselkedés tőle. Ahogy az is, hogy saját kereskedelmi formáját kedveli a másikat nem, ezért ő ennek fényében összehasonlítja a kettőt. A vásárlói örömére, mert ha MLM-ezne, lehet, hogy egy remek zöldség gyümölcs bolttal kevesebb lenne.


Azonban a boltosunk hiába eladó, én pedig hiába vagyok értékesítő, nem a szóban forgó termékek eladói vagyunk. Azaz kívülállók, a kívülállóknak és a termék elégedett vagy elégedetlen vásárlóinak,pedig sokkal nagyobb a bizalmi szintje a lehetséges vevők szemében, mint a termék eladójának. Sőt ő lehet, hogy nem próbált egyetlen terméket sem, én pedig néhány MLM-es terméket megelégedettséggel használok. Az ő bizalmi szintje az enyémnél is sokkal magasabb a lehetséges vásárlók felé. Mivel az MLM-ben a termék ajánlás és az anyagi haszon sok esetben összekapcsolódik. Mivel nem ismernek, nem tudják, hogy nekem ebből van, anyagi hasznom vagy nincs. Vagy esetleg nem valami placebó hatásról, vagy egy nagy rábeszélő képességű ember hatására írom, amit írok.


Ha nem lenne saját tapasztalatom, én jobban hinnék a termékeket és az MLM-et szidóknak, a zöldség-gyümölcs boltosnak, mint akár egy olyan fickónak mint én, akár az MLM-el foglalkozóknak. Mert valójában a vásárlói negatív termék beszámoló ugyanolyan hasznos és erős mint a pozitív, és ugyanazt a célt szolgálja, hogy vásárló társunk mint vásárló jól járjon.


Vásárló társunktól nem várjuk el, hogy üzleti, gazdasági, vagy MLM szakértő legyen, hogy valójában a saját termék tapasztalatait mondja el, ennek hiányában is magas a bizalmi szintje. Akinek tényekkel kell bizonyítania bármit is az mindig az eladó. Ő az akinek a termékei minőségét bizonyítani és nem ígérni kell, a lehetséges "vásárló" értelmi képességeinek és szövegértésének firtatása, pedig egyáltalán nem bizonyítja a termék minőségét, sem a cég hitelét, sőt valójában rontja azt.


Én egyik oldalnak sem hiszek, a saját tapasztalataimnak viszont igen. Mint a történet összes más szereplője is a saját tapasztalatának hisz. -Ezek a tapasztalatok azonban eltérnek, még is lehetnek igazak bizonyos szempontból. Erről pedig "Géza" tehet.


Ha valakinek Géza a legjobb barátja, és Géza hirtelen MLM-es lesz. Felkeresi a legjobb barátját és azt mondja, lityi lötyi nevű hupikék dobozos termék, 100 ml, kevés száz-sok ezer, nagyon jó a szemölcsre is, de Géza nyakán még mindig ott a hatalmas szemölcs. Akkor a barát szemében a termék, a cég és Géza megítélése is rossz lesz. Még akkor is, ha a termék valóban eltüntetné a szemölcsöt, csak Géza sem próbálta. Erről pedig egyedül Géza tehet, nem a cég, nem a termék, és nem az aki ennek fényében természetesen nem veszi meg. Mert a megkeresettnek ez egy olyan termék, ami nem azt nyújtja amit ígér. Hiába nincs így. Teljesen természetes, hogy aki ezt tapasztalja a tapasztalata valós és ugyanúgy a saját tapasztalatának hisz mint én és ugyanúgy igaznak és megkérdőjelezhetetlennek tartja a tapasztalatát. Az is teljesen normális, hogy ő ha ezt átverésnek tartja, akkor ezt meg akarja osztani a lehetséges vásárló társaival is.

Azok pedig a termék kipróbálása nélkül el fogják neki hinni és tovább is terjesztik a termék kialakult rossz hírét. Így egyetlen Géza, (elnézést a Gézáktól) valójában akár több száz embert is vissza tud tartani a vásárlástól.

A vevő pedig ha nem indokolja meg, hogy miért rossz a termék, akkor is hitele van a véleményének. - Szerencsére.

Ugyanis rengeteg embert távol tart az átveréstől. Gond akkor van, ha valójában nem a termék rossz és drága, hanem a mi jó Gézánk rossz eladó, értékesítő. Ezért nem az elégedetlen "lehetséges" vevőt kell hibáztatni, hanem Gézát megtanítani a korrekt értékesítésre és egy termék előnyös tulajdonságának a bizonyítására.

A rossz véleményeket írók valójában mindenképpen károsultak, mert vagy tényleg rossz terméket akartak eladni nekik drágán, vagy Géza tapasztalatlansága és saját pozitív termék tapasztalatának hiánya tartotta vissza őket egy amúgy jó termék megvásárlásától. Viszont ők ezt nem a saját pénztárcájuk kárára szeretnék kideríteni és teljesen igazuk van. Azaz lehet, hogy rég eltűnhetett volna a szemölcsük, de mivel Gézáé sem tűnt el, az övéké is ott marad, már ha ez az egyetlen termék képes erre. Mert ha Géza jó értékesítő, akkor azt is elmondja, még mivel tüntethetik el a szemölcsöt és ehhez képest az ő terméke milyen előnnyel jár, anyagiakban vagy bármely más a vevő számára fontos szempont miatt.

Ha így jár el, de nem az ő termékét válasszák, a mi jó Gézánk akkor is ad valami fontosat a vevőnek még pedig ingyen, információt a szemölcs eltüntetésének a vevő számára elfogadható módjáról. Így már a mi Gézánk bizalmi szintje magasabb, hiszen mint természetes ajánló funkcionált, így a többi termékének a hitele is nőhet.

Ezek közül pedig lehet olyan, ami valóban azt tudja, amire a vásárlónak szüksége van, és olyan módon tudja, ami a vásárlónak megéri. Ha Géza így járna el, a termékének, cégének és neki akkor se lenne rossz híre, ha a vásárló nem az ő termékét választja, hanem egy másik termékkel jár jól. Mert tudják, hogy Géza szándéka, valójában a segítség nyújtás, és mivel a vevő fejében Géza egyet jelent a céggel és annak termékeivel, a termékek és a cég bizalma sem csökken. Csak arról van szó, hogy most a vásárló jelenlegi helyzetében, egy másik terméket választott.


Az 57-es hozzászólónál például ez jól látszik és meggyőződésem, hogy az általa megkeresettek akkor is jól járnak, ha az ő termékeit választják és akkor is ha nem.

Ráadásul ő mindkét eshetőségnek tud örülni. Az pedig már csak az én majdnem hasra ütés szerű becslésem, hogy az ő értékesítési mutatói magasabbak az itt előtt százalék értékeknél (kivéve a 90/90-et), és valószínűleg magasabb üzleti szinten lehet és többet is kereshet, az itt hozzászóló legtöbb kollégájánál.

Ám még ha tévedek is, és nem ismernék semmit az MLM-ről, vagy a termékekről, az ő bizalmi szintje a szememben jóval magasabb lenne, mint a negatív véleményt kifejtő "(nem)vásárlók" értelmi képességeit firtató kollégáik. Mások értelmi képességeinek firtatása és a személyeskedés hiába társasjáték és kölcsönös ebben a topikban, egy lehetséges vásárló számára, egy "nem az adott termék eladójának" még ilyen körülmények között is nagyobb a hitele. Hiába kapják a bírálók a piros kezeket, sőt. A GYK bár nem a világ, sokszor elsőre dobja az adott kérdést és választ a kereső, az pedig globális. Az is láthatja aki nem a GYK tagja. Én is egy kérdéssel találtam a GYK-ra és sok kérdésre dob a kereső GYK-s választ. Ennél fogva sem pro, sem kontra nem lehet lebecsülni a GYK hatását egy adott témával kapcsolatban. Sőt emiatt senki nem becsülheti alá a hatását egy adott piacra, sem pro sem kontra. Az MLM ellenzőinek és az ellenük bárhogy érvelőknek pedig a fenti okokból negatív a hatása az adott piacra. Ehhez pedig nem kell a terméket kipróbálni vagy az MLM-ben rosszul járni.

2013. máj. 12. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 62/76 anonim ***** válasza:
37%

A vita margójára

Lehet elővenni az igazságos tanítónéni stílust, rendre az MLM-védő nethuszárok azok akik lezüllesztik a vitát a rágalmaikkal, személyeskedéssel, egyéb retorikai aknákkal, amik aztán olvashatatlanná teszik a szöveget. Ennek következtében abból nem fognak okulni azok akik hason ló kérdésre keresnek választ. A trollok indítékait már kitárgyaltam, nem fogom újból.


A tárgyban

Lehet schrödingeri mélységű és terjedelmű értekezéseket folytatni termékkategóriákról, személyes tapasztalatokról, nézőpontokról. Részben lehet ezekben igazság, a nagy kérdés pont az, hogy az szubjektív, vagy objektív.

Ez a 70+ sor is egész összeszedett, csak kár, egy alap ponton bukik. Nézzük csak!


"a barát szemében a termék, a cég és Géza megítélése is rossz lesz. ... Erről pedig egyedül Géza tehet, nem a cég, nem a termék..."


Már hogy a viharvert, elázott, mocskos, büdös, eltolt életben ne lenne a cég hibája? Ha még annyi esze sincs egy cég vezetésének, hogy megválogatja kik és milyen módon képviselik? Ha úgy tetszik, még a saját érdekeikhez is hülyék, akkor miért ne lenne természetes, hogy a vevő nem bízik meg terméktől, az üzletkötőn át a cégben bárkiig, akár az értékesítési formáig is?


Ez is egy kiváló sarokpontja az MLM-nek. Ha nem lenne nyitott bárki, és mindenki számára, nem járatta volna le annak a bizonyos mindenkinek a túlnyomó többsége. És ha nem lenne ennyire nyitott, akkor már ugyebár nem is MLM lenne, sokkal inkább sima ügynöki rendszer, ami pedig egész más kategória.


Nem véletlen, hogy egy-egy világcég kényesen ügyel a saját megítélésére, az MLM rendszer pedig egy egyszerű és könnyen belátható piaci jelenségről nem hajlandó tudomást venni.


Innentől kezdve pedig ez csak szerecsenmosdatás.

2013. máj. 12. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 63/76 anonim ***** válasza:
30%
Mert az MLM kritizálók sosem rágalmaznak és nem írnak eltúlzott alaptalan hülyeségeket, ők maguk a megtestesült igazság. Az MLM-esek meg állandóan hazudnak és csúsztatnak. CSak az az igaz amit az MLM kritikusok írnak, minden más hazugság. Pfff ennél szánalmasabb írást eddig nem nagyon olvastam.
2013. máj. 12. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 64/76 anonim ***** válasza:
40%
ép ez az egyik lényege az MLM-nek. Hogy bárki elkezdheti, nincs előminősités. Az embereket a vevők maguk minősitik s az aki eldönti csatlakozik e hozzájuk.
2013. máj. 12. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 65/76 anonim ***** válasza:
35%
Akik egyik MLM-es alapján minősitik a másik MLM-est arról meg kár beszélni...
2013. máj. 12. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 66/76 anonim ***** válasza:
62%
Ha egy ismerősöm ajánl egy fodrászt/autószerelőt/éttermet stb aki elszúrja a hajamat, kocsimat, kajámat stb, akkor őt fogom hibáztatni, mert ő ajánlotta. Ez így működik. Talán társasági kapcsolatokat kellene egyeseknek létesíteni és nem a monitor mögött írkálni az elméleteket.
2013. máj. 12. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 67/76 anonim ***** válasza:
30%

"akkor már ugyebár nem is MLM lenne, sokkal inkább sima ügynöki rendszer, ami pedig egész más kategória."


Ki kell, hogy ábrándítsalak a sima "ügynököket" sem kategórizálják és nem is válogatják azt is bárki csinálhatja. A saját eredményei után fizetnek ha nem jól dolgozik, akkor nem kap pénzt. Tényleg nézz már szét kicsit a világban mielőtt újabb hülyeségeket írkálsz.

2013. máj. 12. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 68/76 anonim ***** válasza:
39%

Itt másról van szó. Ha ismerősöd ajánl egy fodrászt s elszúrja a hajad nem fogod azt mondani hogy az összes fodrász hülye.


Itt viszont kb. ez megy.


Valahogy az MLM-esek itt nem mondják azt hogy a zöldséges üzlet nem jó, átverés stb, pedig mindannyian tudjuk nem egy zöldséges rohadt árut ad el, átveri a vevőt stb. Mégsem minősítettük ez alapján ezt az egy itt levő zöldségest.

Ő viszont rendre ezt tette.

Itt egy zöldséges néhány nem megfelelően működtetett MLM miatt az összes MLM-et akarta leminősíteni.

2013. máj. 12. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 69/76 anonim ***** válasza:
44%

ma 16:33


Szerintem elbeszélünk egymás mellett. Én nem arra értettem amit írtam amit te válaszoltál. A kettő szerintem más kategória. Olvasd vissza, hogy honnan idéztem. Lehet nem voltam elég egyértelmű.

Egyébként igazad van.

2013. máj. 12. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 70/76 anonim ***** válasza:
40%

33-as nagyon sokmindent irtál jó kérdés most mire gondolsz?


"a jó helyek még kiadók" Az igazi MLM-ben annak van jó helye aki elvégzi amit kell ergó a jó helyek végig kiadók.

2013. máj. 12. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!