Mennyit kérjek el személyi edzőként egy óráért?
Nem értek az adott ágazathoz. Ám az árképzésnél mindenben, általában 3 tényezőre érdemes odafigyelni.
1, Ami az áraidat nagyon meghatározza az a jelenlegi piaci ár. Tehát némi internetes turkálással vagy ismerősök megkérdezésével azt kell megtudnod, hogy ennek a szolgáltatásnak jelenleg mi az átlagos piaci ára. Azt kell megnézned, hogy a szolgáltatásodhoz hasonló szolgáltatást nyújtók milyen áron dolgoznak. Viszont szükséged lesz a legdrágább és a legolcsóbb árra is.
2, A legfontosabb azonban az, hogy mi az az árfekvés, ami neked akkor is megéri, ha nem dolgozol teljes kihasználtsággal az elején. Ugyanis az elején csak kevés ügyfeled lesz, akármilyen áron dolgozol.
3, Mi az az ár, amit a potenciális vevőköröd megengedhet magának ? A te célod most ugyanis az, hogy legyenek ügyfeleid. Őket valamilyen marketing stratégiával megfogod célozni, de ennek módja önmagában megtudja határozni, hogy milyen körből, környékről lesznek ügyfeleid. Neked az a cél most, hogy a kezdeti egy-két ügyfeled ajánljon téged az ismerőseinek. Mivel az ismerőseik is, valószínűleg hozzájuk hasonló környékről, társadalmi rétegből, stb érkeznek. Számukra is fontos, hogy az ár megfizethető legyen, az általuk elvárt szolgáltatás mellett. Az is fontos, hogy azzal a vevőkörrel, akiket megcélzol tudj bánni és a számukra elvárható szolgáltatást tud nyújtani. Nagyon nem mindegy, hogy manöken lányokkal, színészekkel, testőrökkel, átlagemberekkel, stb dolgozol. Fontos, hogy „beszéld a nyelvüket” és az is, hogy az ár nekik megfeleljen.
Kezdőként értelemszerűen nem nagyon mehetsz az átlagár fölé. Viszont arra is nagyon ügyelj, hogy a legalacsonyabb ár alá se menj. Az ugyanis egy lefelé ívelő árversenyt indítana el, amire az ágazatod reagálna és sokan áraznának a te árfekvésed környékére esetleg alá, ami után később te sem tudnál több pénzt kérni. Érdemes inkább úgy áraznod, hogy bár a szolgáltatásod valamivel az átlagár környékén vagy alatta van, de te szolgáltatásban többet nyújtasz ezért az árért. Viszont ezt az árat később ugyanúgy érdemes emelni, nehogy ismét egy lefelé ívelő árverseny legyen belőle. Mert az tönkre teheti a saját piacodat és másokét is. A lefelé ívelő árverseny szinte mindig minőségromlással jár, ezt pedig egy általános bizalmatlanság követi, ami miatt viszont később nehezen tudnak talpon maradni az ágazatodban dolgozók, beleértve téged is. Inkább arra törekedj, hogy egy minőségi és ne árversenybe szállj be. Mert saját magadnak a saját piacodnak, másokénak és az ügyfeleidnek is ezzel teszel jót. Tehát első körben, ha picivel többet nyújtasz egy átlagárért, akkor valószínűleg lesznek ügyfeleid, akik majd ajánlanak másoknak. A legalacsonyabb árnak még a közelébe se legyél és a legdrágábbnak se. –Az utóbbit kezdetben ugyanis nehezen tudod eladni. A többiekétől nagyságrendileg eltérő árat csak akkor érdemes meghatározni, ha a te szolgáltatásod alapjaiban más mint az övéké.
Kereső hirdetés ügyében nézz utána, mekkora a kereslet a kulcsszavaidra, milyen fizetett hirdetési konkurencia van. Ha magas a kereslet, de kevés a témával kapcsolatos weboldal van, illetve kevesen hirdetnek fizetetten, akkor érdemes kezdésnek megpróbálkoznod valamilyen fizetett kereső vagy közösségi marketinggel. Lényeg, hogy legyen weboldalad megfelelő tartalommal. Ha mindenre most nincs lehetőség, mert mondjuk kínai amit írok, vagy mert nincs elegendő tőkéd hozzá. Akkor próbálkozz teremtulajdonosokkal egyezkedni, reklámanyag kihelyezésével kapcsolatban. Hirdetéseidet úgy fogalmazd meg, hogy az a te szolgáltatásodat igénylő és a te áraidat megfizetni tudó embereknek szóljon. Tehát pozícionálnod kell az árakkal és a hirdetéssel egyaránt.
Tehát az áraknál ügyelned kell :
Az eladhatóságra
A saját anyagi igényeidre
A saját ágazatodban dolgozók hosszú távú megélhetőségére is. –Fontoss, mert te is közéjük tartozol és ők is meghatározzák a szakmád hírnevét. Mindenkit úgysem tudnál, te egyedül edzeni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!