Hogy lehet az ügyfeleket rábírni, hogy felkészülten telefonáljanak?
Milyen területről van szó?
Mik az oda nem illő kérdések?
Vegyél fel egy szervezetfejlesztőt, aki megoldja!:)
Ki tudnék pl. dolgozni Neked egy beszélgetési sablont, milyen infó/kérdés esetén kell a beszélgetést átirányítani egy másik platformra, ami lehet e-mail, vagy előre egyeztetett időpontbani telefonos és személyes tanácsadás.
Nem ismerem a szervezeti felépítést és a munkameneteket, így csak tippre: ügyfélszolgálati időn kívül lehetnének ezek ugyanannál az embernél, akivel már ügyfélszolgálaton összeakadt az az ügyfél, vagy lehet egy másik embernél, aki csak ezeket az embereket "kezeli".
Nem tudni így látatlanban, hogy mi Nektek a praktikusabb, kifizetődőbb.
Fel lehet venni valakit az új munkakörre csak 3/6 hónapra is vagy napi lejelentéssel, hogy kiderüljön, az új módszer mennyire válik be.
Ha van weboldal ott egy gyakori kérdések rovat elférne.
Sok weblapnál még egyes menüpontok alatt is vannak megválaszolt kérdések. Ha vannak visszatérő kérdések azokat lehet nem árt ilyen általános tájékoztatóba beírni. Ezzel azért valamennyire visszaszorulhat a kérdések száma is.
Hááát én a "másik oldalon" vagyok.
Felhívom az ügyfélszolgálatot:
-ha magyarul akarok beszélni, nyomjam meg a 2-es gombot. és így tovább nyomkodjak vagy 4-5 gombot, majd 2-3 perc zene, majd alig érthető szöveg, a lényeg hogy 'várni kell' és ugyanez 4-5-ször.
Végre bejön az ügyfélszolgálat.
'Kis Juliska vagyok, mi a probléma'.
Elmondom tömören. 5-6 kérdés a részletekről.
Nem tudom mindenikre a választ: jó utánnanézek és visszahívom.
Egy-két óra múlva hívom.
Kezdődik minden előlről.
Húsz perc múlva:
-"Nagy Piroska vagyok, miben segíthetek?"
-"Kis Juliskával szeretnék beszélni, neki már mindent elmondtam."
Vele most nem tudok, mondjam el neki is.
És így tovább, és így tovább...
Mindezt megelőzte egy email, amiben részletesen leírtam, hogy mi a gondom. Azóta sincs rá válasz, ezért telefonáltam, ill. az egy hónapja küldött emailt kerestem elő a részletekért, ezért volt a második telefon.
Az ügy: téves számlára utalták a pénzem, amit visszautaltak a cégnek, de a könyvelők nem találják és a sz.számot nem tudják kijavítani, tehát ezentúl is oda utalnak.
Mondom: biztos van valami "adminisztrétor", aki kijavíthatja, válasz: annyi helyre megy egy-egy adat bejegyzése, hogy ki tudja, mi fog történni, még ha az adminisztrátor itt-ott ki is javítja.
Itt tartok most...
7-hez:
Természetesen mindkét hívásnál jeleztem, hogy ekkor és ekkor emailban részletesen leírtam az ügyet.
-Kinek a nevére?
-XY. (Tőle indult az egész ügylet).
-Ő nem elérhető, mondjam el itt a prblémát.
És így tovább...
Köszi a válaszokat.
7es, nálunk ilyen nem fordulhat elő, egyrészt komolyan vesszük az emailt, másrészt ticket rendszer van, ezért elvileg átjárhatók a csatornák.
A gyík jó ötlet, de aki rá van állva a telefonra, nem fog olvasgatni.
Ez a kulcs mondat: "Aki 59et kérdez (nem annyira ritka), az biztosan nem jegyez meg 10 válasznál többet.". És ezzel kimondtad a lényeget, sokszor újra előjön a kérdések nagy része, ha előtte telefon volt, szóval egyre inkább az az érzésem, a telefon csak az időt viszi.
Nyilván azt is érzem, hogy sok közszolgáltató lerombolta az email iránti bizalmat, mert vagy soha, vagy 30 napon belül válaszol, ami manapság elfogadhatatlan.
Azt hiszem a megoldás az lesz, ha érzésre hosszú lesz a beszélgetés, már az elején megkérjük, hogy írja le. Illetve nálunk nincs még ügyfélszolgálati idő, azaz 9-16ig bármi jöhet, de akár lehetne optimalizálni, hogy 15ig veszünk fel telefont, utána max visszahívás.
Közben tanítjuk az Mi-t már egy csomó generátiv választ egész jól meg tud adni (még csak válasz javaslatot ad), terveink szerint hamarosan ő adja az első email választ, ha ez lesz élőszóban is, a skálázhatóság végtelen. Ez az elmélet persze.
Most kezdjük el olvasni az időgazdálkodás vállalkozóknak (asszem időmilliomos vállalkozó a címe), abban is nagyon sok tapasztalatot fel fogunk dolgozni.
Köszi mégegyszer.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!