Én indíthatnék egy saját buszvállalkozást?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Állami pénz nélkül alapjában ez egy veszteséges üzlet. Az egész tömegközlekedési hálózat nem egy profitorientált vállalkozás, hanem egy közszolgáltatás, ahova az állam rendszeresen beteszi a máshonnan elvett pénzt hogy működni tudjon. Az utazók kevesebbet fizetnek érte mint amennyibe valójában kerül.
Az egyik lehetőség, hogy az állami szervekkel kellene egyezkedned, hogy átveszel bizonyos feladatokat és kötelezettségeket egy adott összegért, és megpróbálod olcsóbban kihozni mint amennyit kapsz érte.
A másik opció, hogy keresel egy olyan piaci rést, ahol az állami szolgáltatás nem látja el megfelelően a feladatát, és ezzel együtt lenne fizetőképes kereslet a te szolgáltatásaidra.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Aztán ha egyszer jegyet veszel a buszomon, és látsz majd az első ülésen egy öltönyös férfit, akkor majd gondolj a 28-as számú kommentedre, itt a Gyakorin. További szép napot."
Egy öltönyös filippínó sofőrre gondolsz, ugye? Mert magyar sofőrt bajosan tudsz szerezni.
De ha önvezető buszokat vennél, nem is kellenének sofőrök... ;)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kicsirigó. Namost amit levezettem fentebb neked, hogy 513 ezer km-re jut legalább 150 millió költség, azaz kilométerenként közel 300 forint (és akkor ebben csak az üzemanyag és a bérköltség van benne).
Jelenleg a Volánbusz díjszabása 50km-re 930 forint teljes áron. Neked 15000 forint költséged van 50km-re, vagyis pusztán ahhoz, hogy fedezd a költségeket, átlagosan 17 utas kell minden buszon, akik átlagosan mind mennek is 50km-t. És akkor még egy fillért nem kerestél vele.
Ha belevesszük, hogy a buszok 8 milliárdos beszerzése is megtérüljön mondjuk 10 év alatt, akkor már 430 forint költséged van egy kilométeren, vagyis 24 utas kell minden buszra a nullszaldóhoz.
Ergo a végén kijön, hogy ahhoz, hogy ez nyereséges legyen, minden buszod folyton tele kell, hogy legyen, ami soha nem fog megtörténni.
Vagy persze adhatod a szolgáltatást drágábban, mint a Volánbusz, csak akkor meg senki nem fogja igénybe venni.
Szórakoztató vagy az álmaiddal, azért válaszolunk itt, de mindenkinek nyilvánvaló, hogy az ehhez szükséges tőke ezredrészét sem láttad még soha, szóval ez megmarad álomnak.
Van persze olyan ember az országban, aki meg tudná ezt valósítani, de nem teszi, mert teljesen tisztában van vele, hogy ez egy veszteséges vállalkozás lenne.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#36 egy ilyen ostoba kérdésre lusta fogok választ adni, te is tudod miért.
#34 drága szívem, a sofőr ( legyen az filippínó, nekem mindegy a számazása, itt a munkaerő a lényeg) a sofőrülésben ül, nem az első ülésen, azaz a kakasülőn, hátha nem tudod. Több kérdésre nem pazarolom az energiámat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Saját farmod is lehet, nézd csak!
"A kategória egyik legnagyobb sikertörténete az évente vagy kétévente megjelenő Farming Simulator. A német GIANTS Software által készített széria az alapvetően komolynak szánt szimulátorokhoz tartozik, játékosok modern földművelők és állattartók bőrébe bújhatnak, európai és amerikai környezetekben építhetik és szépíthetik a fiktív vállalkozásukat. Nem stratégiai játékszériáról van szó, inkább a traktorozásra és efféle tevékenységekre fókuszál, a 2008-as első rész óta tartó sikerének kulcsát pedig az adja, hogy a rajongói megnyugtató időtöltésnek tartják.
Most bárki ingyen megnézheti magának, hogy mitől ekkora siker a játékszéria, az Epic Games Store digitális számítógépes játékboltban 2024. május 30. délután 5 óráig bárki ingyen és örökre hozzáadhatja a Farming Simulator 22 alapjátékot a játékgyűjteményéhez.
Farming Simulator 22 minimum gépigény:
64 bites Windows 10
Intel Core i5-3330 vagy AMD FX-8320 processzor
8 GB RAM, 35 GB háttértár
NVIDIA GeForce GTX 660 vagy AMD Radeon R7 265 videókártya (2GB)"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!