Én indíthatnék egy saját buszvállalkozást?
"Én indíthatnék egy saját buszvállalkozást?"
Indíthatnál, de nem éri meg. Mert ha megérné, már rég beindította volna helyetted olyan, akinek pénze is van rá.
"jóval kevesebb lenne mint a Volánbusz-nak, meg nem lenne rengeteg falujáró busz."
Mert hol járnának a te buszaid, ha nem a faluban? Hol tervezed parkoltatni őket éjszaka? Hol tervezed szervizelni? Honnan szerzel rájuk sofőröket? Te magad is vezetnéd a buszt, vagy csak alkalmazottak? Mennyit fizetsz egy hónapra egy sofőrnek? Mi történik, ha lerobban egy buszod valahol?
"Elsősorban Higer nevű buszokat szeretnék beszerezni, egy olcsó kínai márka, azt újonan, valamint persze használt buszokat is."
Kínából szeretnéd őket ide hozatni? Vagy kaphatók ezek Európában is? Ha megérkezne egyszerre 40 busz, az hová érkezne be? Hová tennéd, hol tárolnád őket, amíg nem szerzel rá sofőröket és be nem indul az első járatod?
#22 Van egy nagy ipartelkem, otr vannak garázsok is, ha megérkezne 50-60 bisz először simán bírnám tárolni őket.
Alkalmazottak lennének, mint mondtam lenne pnéz mindenre, így valami olyasmiben gondolkodtam mint egy saját autósiskola, külön oktatókkal, meg tesztbuszokkal.
Első hónap mindig bonyolult, de szerintem egy bruttó félmilliót simán ki bírnék perkálni néhány száz sofőrnek.
Namost, te országos buszhálózatot szeretnél. Ha a falvakat ki is hagyjuk, a városokból/városokba több irányba és naponta többször kell mennie a busznak. Pl. Budapestről megy Miskolcra, Debrecenbe, Szegedre, Pécsre, Győrbe, naponta háromszor, ez már csak ezekhez külön-külön busz.
Vegyünk megyénként csak 30 buszt (ami baromi kevés) az 19 megyével 570 busz, ami átlag 15 milliós árral számolva (feltételezve, hogy használt is van köztük) már 8,5 milliárd forint. Ha átlagosan csak 30 km-t megy egy busz naponta (ami nagyon kevés, tekintve, hogy egy átlag személyautó is többet fut), akkor is havi 513 ezer buszkilométered van, az pedig egy nagyon mérsékelt 25l/100km fogyasztással is 128 ezer liter gázolaj, vagyis mai árral 77 millió üzemanyagköltség. Tegyük fel, hogy egyszerre csak 200 busz üzemel, tehát ennyi sofőr kell. Ha csak bruttó 300-at adsz nekik, akkor is havonta 71 millió a bérköltség.
Szóval az első évben busz beszerzéssel, üzemanyaggal, bérköltséggel 10 milliárdon felüli összegbe kerül a biznisz és akkor elég takaréklángon üzemel a napi 30km/busz távval, valamint nem számoltam a buszok szervizelését, pályadíjakat, engedélyeket, a sofőrökön kívül a többi dolgozó bérét, az adminisztrációs költségeket és még sok más egyebet.
Szóval: hány milliárd forintod van erre? :D
"Első hónap mindig bonyolult, de szerintem egy bruttó félmilliót simán ki bírnék perkálni néhány száz sofőrnek."
Szerintem is ki bírnál.
De ha önvezető buszokat vennél, nem is kellenének sofőrök.
"Leginkább klasszikus, dízeles buszokat szeretnék"
Jó ötlet, kár, hogy a legtöbb városból lassan ki lesz tiltva minden dízel busz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!