Szerződéses folyamatos számlázású szolgáltatás esetén, ha nem fizet az ügyfél, mikortól tagadható meg a szolgáltatás teljesítése?
"mikortól tagadható meg a szolgáltatás teljesítése?"
Ahogy a szerződésben szerepel. Ha ez nincs benne, akkor a fizetés késése esetén a kifizetett időszak utáni első másodperctől kezdve.
"Meddig érdemes türelmesnek lenni?"
Ez egyik másik kérdés. Mekkora az esély, hogy az ügyfél később fizetni fog? Ki van jobban rászorulva a szolgáltatásra illetve az árára. Az ügyfél vagy a szolgáltató? Stb...
A szerződés ezek szerint nem rendelkezik ilyen esetről?
Vannak szolgáltatók, ahol ha egy hónapot nem fizetnek ki és lejárt a fizetési határidő, akkor lekapcsolják az ügyfelet a szolgáltatásról.
Én küldenék nekik egy levelet (elég egy tértivevényes e-mail, de mellette küldhetsz postai levelet is), hogy ha a következő hónapig, vagy X napig nem rendezik az összes tartozást és nem reagálnak, akkor meszüntetem számukra a szolgáltatást, mert a nem fizetéssel úgy veszem, hogy lemondták. Ezzel van valamennyi idejük arra, hogy mindent kifizessenek, vagy keressenek egy másik szolgáltatót.
Ez teljesen korrekt. Más szolgáltatók egy idő után még egy értesítőt sem küldenek, ha kidpbtak valakit.
A lekapcsolás miatt kétlem, hogy perelnének, ha előfizetésre sem szánnak pénzt. Ha mégis perelnek, akkor megmutatod a bírónak az értesítőt amit küldtél és a korábbi fizetési felszólításokat is (kinyomtatva is elfogadják az e-maileket).
Kizárt, hogy pert nyerjenek ellened.
Ettől még továbbra is tartozni fognak neked, mert kiszámláztad.
Ha úgy döntesz, hogy ezeket a kiszámlzott tételeket mégis be akarod hajtani, akkor a legközelebbi közjegyzőhöz kell elmenni az összes kifizetetlen számlával, értesítővel (kinyomtatva) és fizetési meghagyásos eljárást indítani. Akkor még mindig ellent mondhatnak, de ha ennyire nem foglalkoznak vele, akkor ezt sem fogják megtenni. Akkor automatikusan behajthatóvá válik az összeg. Ha ellent mondanak, akkor per lesz, amit a nyilvánvaló tartozás miatt megnyersz. Ekkor is behajthatóvá válik az összeg és az összes költséged (az illetékek és a késedelmi kamatok is).
Nem is kell kiszámlázni az újabb hónapot. Függeszd fel.
Mindegy, hogy amúgy tudna-e fizetni, csak nem akar, vagy tényleg nem tud. Magától nem mondta vissza, tehát használja és akkor dolgozik és a szolgáltatásod révén van bevétele. Ha felfüggeszted neki a szolgáltatást akkor majd kifizeti, ha tudja és fontos neki. Ha akkor sem tudja, akkor később sem tudná, várhatnál a végtelenségig.
Előtte azért jelezd neki, hogy utolsó esély és kap pár napot a korábbi számlái rendezésére. Így korrekt. Ha akkor sem fizet, akkor shut down.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!