Vállalkozásindítás előtt már lehet-e weboldalt csináltatni vagy érdemes vajon?
Egy nemsokára létrejövő vállalkozásra már előre szoktak-e egyesek weboldalt csinálni vagy majd csak a megnyitás után?
Ugyanakkor ez nem jó úgy sejtem , mert nem lehet elszámolni költségként, amennyiben nincs még meg a vállalkozás.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ez attól függ milyen vállalkozásról beszélünk.
Amúgy ha pl ev leszel, akkor alapítás előtti költségeket is el lehet számolni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kft-nél picit más a szitu. De ott alapításnál apportként bevihető a domain meg a weblap is.
Semmi sem tiltja, hogy te weboldalt csinálj (szinte) bármiről, max addig nem rakod publicba míg nincs cèg.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Inkább a piacfelmérésre környezet és konkurencia elemzésre fókuszálj, manapság jópár olyan sikeres cég van akinek weboldala sincs, vagy csak annyit ér mint egy névjegykátya.
Amúgy hol és mivel foglalkoznál? Ksh-t nézegetted már, céginfós stb előfizetés van már, vagy könyvelő?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Technikailag megcsinálhatod a weboldalt és akár nyilvános is lehet, anélkül, hogy okuk lenne az embereknek és méginkább hogy tennél érte (akár fizetett, akár organikus hirdetés), úgyse nagyon fogja senki csak úgy megtalálni a nyilvános weboldalt sem.
Jogilag valóban nem ideális, ha még nem létezik a cég és te már hirdeted a szolgáltatásait, mert ez jogilag a vásárló megtévesztése. Viszont mivel mire ez valakinek feltűnne és pláne még ügyet is csinálna belőle már létezni fog valószínűleg a cég, nem valószínű, hogy érdemes miatta aggódnod.
Az átmeneti időszakban esetleg odaírhatod, hogy a cég még bejegyzés alatt áll, vagy esetleg addig a cég neve helyett szerepelhet a te neved az oldalon, mint üzemeltető.
Az is fontos kérdés, hogy milyen weboldalról van szó. Egy digitális névjegy, ami első sorban a cégről szól, kevésbé értelmes a cég létezése nélkül. Nyilván az arculati elemekben és ilyesmikben lecserélni sem tudod/érdemes, az a javaslat inkább a láblécben, vagy bemutatkozásban működőképes.
Egy webshopnál inkább a termékeké és egyéb tartalomé a főszerep és a cég neve eleve csak a lap alján van ott, mint üzemeltető. De lehetnek egyéb átmenetek is a kettő között.
Abban igaza van #5-nek, hogy az egyéb üzleti tényezőkre jobban érdemes koncentrálni, mint arra, hogy mikor jelenik meg a weboldal. Abban is igaza van, hogy sok cég akár weboldal nélkül is lehet működőképes, bár nem biztos, hogy feltétlenül ez a követendő példa. Ez leginkább attól függ, hogy milyen területen és hogyan akarsz üzletelni, mi az üzleti modelled, ezt mennyire és hogyan szolgálja a weboldal, mit és hogyan kezdesz vele.
A weboldal olyan, mint egy kosárlabda. Ha jó üzletágban vagy és jól használod, akkor sok milliárdos üzlet is lehet számodra. De ha nem jó pályán és nem jól játszol vele, akkor mindegy, hogy van vagy nincs, mert nem oszt nem szoroz.
Az én cégemnek több weboldala is van. Az egyiknek van havonta 4 látogatója, a másiknak havonta több ezer. Mégis az termel legtöbb pénzt, amelyiket csak pár százan nézik meg havonta - viszont ők vásárolnak is róla mind, míg a másik kettőn nincs is olyan, amit megvehetnének.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!