Milyen weboldalt indítsak 2022-ben? Mi az a termék amit Magyarországon szeretnek rendelni az emberek az interneten? Illetve milyen terméket hiányoltok?
Smart, big brain. Kezd el haver, a sok gyakoris penzugyi tanacado csak rosszat akar neked, biztos ezert mondják amit mondanak.
Hidd el, ha eleg penzt belerakaz barmit elerhetsz! Hajra, majd kerlek ird le hogy mennyit nyertel vele, hogy lassa a sok irigy.
/s
A gyakori nem piac, ezért nem itt (és nem így) kell piackutatást végezni.
Piac az a fizetőképes és fizetni hajlandó konkrét célközönség, akiknek el akarod adni a termékedet. Akiket meg akarsz célozni a reklámoddal.
Nem lesz vevőd és nem is célközönséged mindenki, csak az, akinek szüksége van a termékedre és meg is fogja venni. Hiába használ mindenki wc papírt, nem mindenki célközönsége egyik wcpapírnak sem. Pl. gyerekek nem azért nem célközönsége a wcpapírnak, mert ők nem használják, hanem mert nekik nincs pénzük és nem ők veszik meg wc papírt. Még ha bemennek a boltba, akkor sem abban gondolkodnak, hogy szükség van wc papírra, mert őket egészen más dolgok érdeklik a boltban. Reklámozhatod nekik a wc papírt, csak nem fogja érdekelni a reklámod őket.
Ugyanígy közvéleménykutatást is tök felesleges a gyerekekkel csinálni a wc papírodról, mert teljesen mindegy, hogy ők mit mondanak a wc papír vásárlást befolyásoló döntésekről. Hiába akarnak neked nagyon segíteni, hiába próbálnak nagyon okos válaszokat adni, hogy vajon mit csinálnának, ha....de ezek fiktív válaszok lesznek, mert ők nem csinálják ténylegesen. Legfeljebb csak találgatni tudnak. Téged meg a találgatások és feltételezések félre fognak vezetni, ha tényként kezeled a válaszaikat, miközben nem ők lesznek a vásárlóid.
Piackutatást a piacodon kell csinálni. A célközönségedet kell megkérdezned. Azokat a tényleges vevőket, akik valóban rendelkeznek azzal a problémával, amit te meg akarsz oldani.
Például, ha prosztata problémákra akarsz gyógyszert árulni, akkor érdemes felmérned a piacot, hogy vajon azok veszik a prosztata gyógyszert, akiknek van prosztatája és nekik fáj, vagy akik már unják hallgatni a férjük prosztata panaszait, de eszük ágába nem lenne bemenni egy gyógyszertárba, hogy maguknak vegyenek gyógyszert.
Ugyanis hiába nincs valakinek prosztatája, akkor is ő lesz a célközönséged és neki fogod eladni, ha az nem megy be megvenni, akinek van prosztatája.
Viszont, ha azokat kérdezed a prosztata gyógyszeredről, akik soha nem vennének rá gyógyszert, akkor egészen más eredményed lesz, mint akkor, ha azokat kérdezed, akik ténylegesen megveszik. Szóval nem árt ismerni a piacodat, hogy mi is a termék, milyen tényezők befolyásolhatják az értékesítését és kit is érdemes megszólítani vele. (Természetesen ez csak egy fiktív jellemzés a wc papírról is meg a prosztata gyógyszerről is, annak szemléltetésére, hogy nem feltétlenül az a logika érvényesül az értékesítésnél, amit elsőre relevánsnak gondolnál. Ezért nagyon alaposan és megfontoltan kell a piacot felmérni, mert még a tényleg érintettek sem biztos, hogy olyan választ adnak majd, amivel igazán tudsz mit kezdeni.)
"Ahogy írtam a szövegembe van két tervem, hogy mit áruljak, mi köré építsem fel a vállalkozásomat, de nem fogom ki írni, mert nem akarom hogy valaki ellopja, mielőtt megalkotnám."
Nincs mit ellopni tőled, nem látod?
Mivel nem vagy feltaláló és nincs levédett terméked, te is csak olyan terméket tudsz árulni, amit valahol valaki gyárt már régen. Tehát valahol meg kell venned, ahol más, aki ugyanezt árulja, szintén megveszi. Csak ő már rég csinálja, te meg itt beszélgetsz róla.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!