Szerintetek érdemes létre hozni saját vállalkozást?
Lakberendezési és marketing végzettségem van, heti háromszor járok be. Nagyon kreatív vagyok és az egyik barátnőmmel kitaláltuk hogy indíthatnánk egy youtube csatornát amin kreatív ötleteket, tippeket adnánk. Mindketten voltunk YouTubeos tanfolyamon is. Emellett szeretnénk egy kézműves boltot.
Szerintetek érdemes belekezdeni?
Szerintem érdemes, de ez szubjektív vélemény, kilenc éve vagyok vállalkozó, és már el sem tudnám képzelni máshogy az életem.
Szóval ha tudjátok, hogy mivel jár egy vállalkozás, bírjátok a bizonytalanságot, amíg be nem indul, és ötleteitek is vannak arra, hogy merre menjetek, valamint hajlandóak vagytok állandóan tanulni, akkor mindenképpen megéri.
Vállalkozást nem tanfolyamhoz és képzettséghez, hanem tevékenységhez, méginkább üzleti modellhez indít az ember.
Az ügyfelek nem a képzettségedért, de még csak nem is a tudásodért, munkádért, vagy termékedért fizetnek, hanem azért, hogy a terméked vagy szolgáltatásod megoldja a problémájukat. Klasszikus tanfolyami példa, hogy az embereknek nem ásóra, vagy fúróra van szükségük, hanem a lyukra, amit csinálni lehet vele.
Akkor indítsatok vállalkozást, ha már kitaláltátok, hogy ki (célközönség), miért (szolgáltatás/termék) és hogyan (üzleti modell) fog nektek pénzt adni azért, amit kínáltok.
Weboldalt, Facebook oldalt, Instagram fiókot, YouTube csatornát, blogot, vlogot, egyebet indíthattok addig is, amíg nincs még vállalkozásotok. A válallkozással ráértek azután, hogy már látszik üzletileg megalapozott érdeklődés.
Azért azért érdemes nagyon alaposan átgondolni, mielőtt belevágtok, hogy ki a célközönsége annak, amit el akartok adni. Nekik mik az igényeik és őket mivel tudjátok megszólítani. Mert azt nagyon sokan elrontják, hogy hiába van akár nagyon népszerű blogjuk, vlogjuk, ha a közönségük nem ügyfele annak, amit árulnak, akkor könnyen lehet, hogy a reklámnak hitt tevékenység egyáltalán nem hoz be üzletet, viszont pl. kiképezhet konkurenciát, akik aztán elvégzik azokat a munkákat, amiket ti nem tudtok megszerezni.
Pl. nagyon sok fotós csinál blogot, vlogot a fotózásról, amiket fotósok követnek, tanulnak belőle, viszont ezeknek a fotósoknak a fotós szolgáltatást nem lehet eladni. Emiatt sok fotós több fotóst tanít, mint ahány ügyfélnek valaha dolgozott.
Kedves 6.válaszoló!
Igazából kézzel készült termékeket szeretnénk eladni. Eddig hobbi szinten, de alap csomaggal adózva csináltuk vásárokon. Viszont mostmár főállásban szeretnénk erre rátérni. Még gondolkodunk rajta, és köszönöm a segítséged
Nem lebeszélni akarlak semmiről. Csináljátok, ami nektek bejön. Csak érdemes nagyon alaposan átgondolni, mi mennyire és hogyan lehet működőképes. Fontos megkülönböztetni a megalapozott reményeket a vágyálmoktól és a hiú ábrándoktól. Persze, ha képzett marketinges vagy, akkor nyilván ezek zöme nem újdonság.
Érdemes nagyon alaposan átgondolni az üzleti modellt és annak racionalitásait. Felmérni a piacot, jól belőni a célközönséget és méginkább jól kitalálni a tartalmat, amivel megfelelően tudjátok eladni. Illetve fontos figyelni a tervek működőképességét, követni a számok alakulását, hogy mennyire hozzák a várakozásokat, hogy időben tudjatok korrigálni. Ha valami nem működik rövid távon, akkor minél gyorsabban érdemes kiértékelni, hogy vajon csak idő kell neki, hogy beinduljon, vagy valami olyan oka van, amin minél előbb érdemes változtatni, hogy ne sokáig fusson értelmetlenül, veszteséggel.
Ilyen területen pláne nagy kérdés, hogy milyen tartalommal és hogyan érdemes reklámozni. Akár az is működhet, hogy bemutatjátok, hogyan készülnek a termékeitek, de ezzel egy csomó embert arra fogtok ösztönözni, hogy vigye el ingyen a tudásotokat és csinálja meg magának ahelyett, hogy tőletek megvenné. Így leginkább arra költötök, hogy reklámozzátok másoknak az ingyen tudást, amiből nincs bevételetek. Jó eséllyel egy csomóan a tőletek ellesett dolgokból kezdenének veletek konkurens vállalkozást, hogy ők szerezzenek vele bevételt helyettetek.
Ettől még akár így is maradhat elég nagy üzlet számotokra abban, hogy aki nem akar bajlódni vele, mégis inkább megveszi tőletek a kész terméket. Vagy akár az alapanyagokat összeszerelés nélkül az útmutatót mellékelve megveszi tőletek, hogy saját maga tudja elkészíteni. De hogy ennek mekkora a megtérülése, vagy mennyien fizetnének nektek az alapanyagokért ahelyett, hogy maguk összevadásszák, az kérdéses.
Hogy csak hobbi, vagy főállás, az leginkább attól függ, hogy mennyi idő megy el vele és mennyire térül meg a dolog. Főleg ilyen manufakturális tevékenységnél érdemes megnézni, hogy mennyire lehetséges növelni a termelékenységet és azzal a maximális kapacitással mennyi bevételt volna lehetséges termelni. Mert még ha van is akkora kereslet és képesek vagytok annyit eladni, akkor sem biztos, hogy lehetséges annyira megnövelni a termelést. Az is lehetséges, hogy a maximális kapacitás mellett sem termel annyi bevételt, hogy az fenntartható legyen.
Azzal is érdemes számolni, hogy az eladott mennyiséggel együtt a csomagolás, postázás idő és egyéb költségei is megnövekszenek. Ez valamennyire racionalizálható (pl. nem csomagonként postára rohangálni, hanem összegyűjteni és hetente egyben elintézni), de akkor is megnőnek az adminisztrációs feladatok is, amik a termeléstől vonják el az időt, energiát. Ha kiszervezitek másnak, akkor az a költségeket növeli, illetve a kiszervezett munkával is van adminisztráció, megnőnek a hiba lehetőségek és ezeknek további adminisztráció és költség terhei vannak.
A webshopnál is érdemes számolni olyan dolgokkal, hogy minél több időbe telik egy termék befotózása, feltöltése, meghirdetése, stb, annál többi időt von el ez is a termeléstől. Ha állandó, kevés féle és ritkán/nem változó termékeitek vannak, akkor ezzel ritkán és kevesebbet kell foglalkozni. Viszont ha nagyon sok a termék, vagy gyakran változik kínálat, akkor a webshop karbantartása, üzemeltetése is komoly plussz feladat és idő lehet.
Sokan nem számolnak vele és menet közben lepődnek meg rajta, hogy mennyire sok idő egy webshopba feltölteni a termékeket. Azt hiszik, hogy 1-2 fénykép, pár mondat begépelése és kész van. Csak abba nem mindenki gondol bele, hogy termékenként 3-4 kép, termékenként 3-4 mondat is időbe telik. 10 terméknél 10x, 100 terméknél 100x ennyi idő megy el vele és van ezek közt átállási idő is. Minél több a termék, annál bonyolultabbá válik adminisztrálni is, hogy melyik termékhez melyik kép, leírás, ár és egyéb tartozik.
Ha már megy az üzlet, akkor az egy üzleti döntés, hogy milyen gazdasági formában és hogyan adózva csinálod/játok. Könyvelővel érdemes átbeszélni, hogy mekkora bevétel/kiadás mellett melyik adózási forma a legjobb számotokra. Ha beruházás/eszköz igényes, akkor lehet jelentősége az adó visszatérítéseknek és egyéb vállalkozással járó előnyöknek. Ha kicsi az eszköz költség és kevés a bevétel is (rátok gondolom inkább ez igaz), akkor érdemesebb lehet egyéni vállalkozóként, vagy akár adószámos magán személyként tovább vinni. Könyvelővel pontosan ki tudjátok számolni a jelenlegi pénzügyi adataitok alapján mi az a bevételi szint, ahol már érdemesebb lehet más gazdasági formát választani.
Kedves 8. Válaszoló!
Köszönjük a tanácsaidat! Mindenképpen átgondoljuk ezeket. Ha van valami fejlemény írok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!