Egy webáruházat hogyan lehet sikeressé tenni?
Mind jó, amit a többiek írtak, és az a jó, ha egyszerre alkalmazod ezeket.
Vagyis: legyen egy USP-d: azaz egy (vagy még jobb; több) érved arra, miért tőled, nálad vásároljanak állatcuccokat, és ne másik, akár ismertebb webshopokból. (Kérlek ez ne az ár legyen. Azzal csak magad alatt vágod a fát.)
Kell rövidtávú és hosszútávú stratégia.
Rövidtávon hirdetésekből fogsz vevőt szerezni. Ez azért fontos, hogy bevételeid legyenek, amelyet visszaforgathatsz további bővülésbe.
Találj célcsoportokat (ne "mindenkinek", minden állattartónak hirdess), igyekezz minél személyre szabottabb reklámokat készíteni (pl. ivartalanított cicák, kistestű kutyák, különösen mozgékony kutyák - ennél bizonyára jobbakat is ki tudsz találni).
Érezze magát megszólítva az, akinek hirdetsz. Csinálj neki egy miértet, hogy miért nálad vásároljon (vagy miért vegye meg azt, amit éppen hirdetsz).
Én futnék egy kört Google Ads-en is, elsősorban kajanevekre -típusokra hirdetve. Nem tudom, mennyien keresnek rá ezekre, ezt érdemes előtte megnézni, de valószínűleg nincs akkora konkurencia rájuk, mint pl. a "kutyaeledel"-re.
Hosszútávon fontos lesz a SEO, de az ma már egyre inkább összekapcsolódik az ügyfélélménnyel. Legyen élmény nálad vásárolni: könnyű, adj valami pluszt, és legyen kiváló az ügyfélszolgálatod (akkor is, ha te magad vagy az).
Nagyon sokat számít az elköteleződés, és ezt ma már a Google is képes értékelni. Ez szerintem sokkal fontosabb a "trükközésnél".
Ha teheted, nem árt tartalmakat sem készíteni az oldalra. Blogolj, amivel a szakértelmedet erősíted. Az emberek nem szeretik a "nem értek hozzá, de van egy webshopom" jellegű eladókat.
Miééééért? Miééééért akar mindenki webshoppot??? Na, akkor elárulok egy óriási titkot... ingyen.
A lényeg, hogy először elkezded felépíteni magad. Csinálsz videókat, leírásokat teszteket. Majd csinálsz egy oldalt, ahol van blog, fórum, tesztek, leírások, apróhirdetés, stb.
Amikor már ismerté váltál, csinálsz egy webshoppot, majd erre ráhúzol akciókat és egy kiváló marketing stratégiát.
Észre kellene venni, hogy nem a terméket adod el, hanem első körben magadat, mert TE vagy maga a BRAND.
100-ból 95 webshop pont ezért bukik meg. Miért dől be mindenki a g.ádám és társai világszemléletének? Nem, nem való mindenkinek ez az élet, nem, nem tudja mindenki megcsinálni. Szerinted az elég, hogy hasadra ütsz, majd rácuppansz egy divatos szektorra, aztán fb-on nyomod a hirdetéseket és ez elég lesz? Azon ugye senki sem gondolkodik el, hogy ha mindkét boltban ugyanaz a termék, miért van az, hogy az egyiknek megy, a másiknak nem? Azért, mert az egyikben ott van a személy, a márka, a másikban meg csak eladni akarnak mindent. Az egyik szimpatikus, a másik meg hányinger.
Állateledel/felszerelés. Minden városban jópár van belőlük, ahol ha kell tanácsot is adnak, megfoghatom, kipróbálhatom a termékeket. Bocsi, de én inkább ezt a megoldást választom, báááár tudom, vannak ellenérvek is. A konkurenciát megnézted már? Ezek ellenére is magabiztos vagy? Csak elárulom, a fb-kampánytól ne várj csodákat, én napi szinten több 10db webshop ajánlatát kukázom ki. Ha én ezt csinálom, gondolom mások is. Sajnos a webshop őrület már lecsengett 2015-2017 között. Ma meg sokan abból élnek, hogy ezt a lefutott kommersz, bárki által 2 nap alatt felhúzható "vállalkozást" árulják, vagyis kócsolják. Tudod hogy van a mondás, ahol alacsony a belépési szint, ott a megtérülés esélye is alacsony. Viszont azt már nem árulom el, hogyan és mibe kell fogni! ;) Azt majd 3 év múlva árulják a már említett urak. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!