Az iskolában miért nem az életre nevelnek?
Ha nem tudod a Himnuszt attól semmi bajod nem lesz, de ha rossz hitelt veszel fel az egész életed rámehet.
Miért nincs "pénzügyi alapismeret" már általánosban? Helyette olyanokat tanítanak amire valójában semmi szükség.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hát... Én érettségi után szakmán a tananyag mellett manipulálást, háborút és hadviselést tanultam (mivel a tanárommal ugyan arra a lányra hajtottunk, aki mellettem ült... ami rengeteg konfliktushoz vezetett).
Suli után a mindennapokban, üzleti életben mindezt remekül tudtam kamatoztatni - először meglepett, hogy az üzleti tárgyalásokon a "nagymenő ellenfelekkel" könnyedén elbántam, és már remekül megy a saját vállalkozásom...
Szóval csak bele kell kötni valakibe, állni a sarat és keményen nyomni, amíg nem győzöl - Harcolj mint a 300! :)
28/F
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Ha nem tudod a Himnuszt attól semmi bajod nem lesz"
Erről kérdezd Király Lindát :P
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Huszon évvel ezelőtt az általánosban tanultam csekket feladni, levelet írni, állampolgári jogokat tanultam. Mondjuk akkor más volt kormányon, és nem vallást meg a népcsoportok viselkedését kellett tanulni.
De akkor nem egy rakat buta ember kinevelése volt a cél. Most az. Ennyire egyszerű.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hát, talán pl. azért, mert olyanok állítják össze a tananyagot, akiknek f.ngjuk sincs az életről.
A szülők többsége, meg látástól-mikulásig dolgozik, nem ér rá nevelni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyetemen tanítok, az utóbbi 3-4 évben szembesülők vele, hogy a diákok 10-el sem tudnak osztani, ráadásul számológéppel sem. A képletbe való behelyettesítés és szövegértelmezés pedig hatalmas leküzdhetetlen akadályt állít eléjük!
Mit lehet az ilyennel kezdeni???
Amennyiben nagy a bukási ráta, akkor elővesznek és kapjuk a megrovást, valamint a különféle szankciókat. Átlag 2,4 alatti, akkor nincsen karácsonyi jutalom, nálam 1,2 lett :)
2-es szintet 80%-ról levittem 60-ra, 50-re, az ominózus csapatnál már 40%-on volt, ismerek olyant akinél 20%-tól már 2-est kapnak és neki sem lett prémium!
Mikor én tanultam 100 pontból, ha 2-öt vesztett az ember már csak 4-est kaphatott és 92% kellett a 2-eshez.
Az más kérdés, hogy nem is nevelhetjük a diákokat, mert azzal megsértenénk a jogaikat!
Saját példám a diák hangoskodott, a gépén játszott valami lövöldözős játékkal, közben a mikrofonba őrjöngött, hogy fedezzék, 4-er megkértem fejezze be, de nem akarta abbahagyni, az indok "érthető és világos" nyerésre állnak!
A tantárgy jelenléti íves, kötelező a bejárás, választás elé állítottam:
a) befejezi a játékot, vagy legalább csendben marad
b) a termen kívül folytatja a játékát
Mivel egyikre sem volt hajlandó, így kihúztam a jelenléti ívről, ami arra ösztönözte, hogy végül elhagyta a termet és feljelentett a diákönkormányzatnál :)
Az óra vége előtt (3*45 perc egyben tartva) már a vezetőségi szintig jutott az ügy, 129 diák előtt szóbeli megrovásban részesültem és 10 órányi indulatkezelési kurzusra küldtek, 5 szombatom ráment!
Amit tanultam az esetből, meg sem próbálom többet a fegyelmezést!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!