Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Ki lehet rúgni valakit egy...

Ki lehet rúgni valakit egy facebook-komment miatt, amiben nem konkrétan a céget, hanem a "hülye ügyfeleket" minősíti?

Figyelt kérdés

Tagja vagyok egy olyan csoportnak, ahol eladók, stb. osztják meg a napi eseményeket, sztorikat.

Ennek a csoportnak az a lényege, hogy mindig az ügyfél, a vásárló, a kliens a hülye, vagy mert bunkó, vagy mert köszönni sem tud, vagy mert nem érti a dolgot elsőre - ami ugye a pultban állónak egyértelmű, mert oktatást kapott róla, meg már 1000 szerződést megkötött, de az ügyfél a hülye, mert nem tud mindent magától.


Na ebben a csoportban van most egy friss poszt, a lényege megint annyi, hogy a vevő harmadjára sem értette a dolgot, és megint visszakérdezett.

Ilyenkor eljátsszák a hattyú halálát, hogy "Miért??? Istenem MIÉRT???"

Egy ilyen történet alap.

Bár a csoport szabályzatában benne van, hogy bolt/cégnevet nem lehet kiírni, a történetekben nem is szerepel, de a posztolók vagy a kommentelők adatlapján sokszor ott van, hogy hol dolgoznak.

Mi van olyankor hivatalosan, ha ez eljut a főnökükhöz?

Még ha nem is tagja a csoportnak, egy printsreen-t is kaphat egy kamu e-mail címről, vagy bármelyik kolléga láthatja.

PErsze az ilyenek büszkék magukra, hogy fikázzák az ügyfelet meg a vevőt, és ők a kemény legények.

De pl. egy nagy cégnél, azt sem tudod, ki a HR-es, mert több ezren dolgoztok ott.

De sok főnök sem szereti az ilyesmit.

Én is multinál dolgozom, nem emrnék ilyesmit posztolni.


Ami miatt írok, az egy SIM-kártyás kis történet, tehát elég nagy cégről lehet szó.

Az illető em fél, hogy kirúgják, mikor a cég mindent megtesz, hogy ügyfélközpontúnak és segítőkésznek tűnjön?

Aztán jön egy barom, aki facebook-on osztja az észt.

De az első komment szintén olyan, hogy "mindig van egy hülyébb!"

Hát az én főnököm ezt nem tűrné, az biztos, és igazat is adnék neki.

Ekkora cégeknél meg, mint a mobilszolgáltatók, tuti van olyan kolléga, aki nem bír téged, és előbb-utóbb rossz vége lesz...

Elég hosszúra sikerült, de a lényeg, hogy hivatalosan ezért el lehet-e küldeni a munkavállalót?

Vagy jogilag nem oldható meg?

Joga van ahhoz, hogy véleményt formáljon az idióta ügyfélkörről?

Hozzáteszem, hozzánk is jönnek be olyanok, akiken csak pislogunk, vagy akár káromkodunk, vagy van, akit még hónapokig, évekig emlegetünk. De nem írnám ki facebook-ra, és a kollégáimnak is van annyi IQ-ja, hogy ilyet ne tegyen.



2018. jan. 5. 17:50
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
73%
Az egyik kollégámat ki akarták rúgni egy facebook komment miatt, a közvetlen felettesünk gürizte ki, hogy csak figyelmeztetést kapjon.
2018. jan. 5. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
85%

Ugye két kérdés van.

Mi van a szerződésben?

A másik meddig hajlandó a munkáltató elmenni?


Mert beperelheti a melóst, hogy rontja az üzletet.


Nekem az egyik alkalmazottam majdnem a bíróságon végezte, a haverja szintén Facebook kommentje miatt. Így csak simán kirúgtam próba idő alatt, és még a fizetéséről is le kellett mondania.


14 évig vendéglátoztam, rengeteg paraszttal találkoztam, na nem olyannal, aki a földet művelte, hanem aki úgy viselkedett, mintha a pulikutyája lennék.

Egymás közt megbeszéltük, de nem irkáltunk sehova mi se. Pedig lett volna hova.

2018. jan. 5. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 A kérdező kommentje:

Egy normál munkaszerződésben szerintem semmiféle kitétel nincs erre, meg alapesetben nem is akar senki pereskedni, úgy gondolom.

Egy rendkívüli felmondáshoz vajon mi lehet indok ilyen esetekben?

Vagy nem lehet?


Persze a próbaidő alatti kirúgást megértem, de az nagyon sima ügy, ott nem kellett indokolni.

2018. jan. 5. 18:51
 4/21 anonim ***** válasza:
85%

Azért ha komoly cég akkor van erre kitétel, mert ott általában 30-50 oldalas szerződés van ügyvéd által összeállítva.

De a legtisztább úgy kirúgni, hogy kap egy fegyelmit, majd egy-két hónap múlva egy másikat a rossz munkája miatt. Utána meg elküldik.

2018. jan. 5. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 A kérdező kommentje:

Én nem eladói oldalról vagyok jelen egyébként, bár egy szolgáltatónál dolgozom, és ügyfélszolgálatos sztorik is szoktak lenni.

Még kb 1 éve, mikor beléptem, sokkal több vicces történet volt.

Vagy kedves kis történetek egy öreg bácsiról vagy gyerekekről, mindez a másik szemszögből.

De az utóbbi időben a csoport elment egy olyan bunkó irányba, hogy az eladók az atyaúristenek, mert ők aztán tuti érthetően és egyértelműen fogalmaznak meg mindig mindent.

ÉS mekkora büdös paraszt vagy, ha bemész egy boltba, ő köszön, de te vevőként nem köszönsz vissza hangosan,

Simán elhiszem, hogy van ilyen, de érdekes módon én meg sokkal gyakrabban tapasztalom az ellenkezőjét, hogy bemegyek, hangosan, illedelmesen köszönök, és le se tojnak, válaszra sem méltatnak.

Pletykálnak a pultban, odaállok egy termékkel a kezemben, nyilván kérdésem lenne... de előbb befejezi a sztorit a hétvégi buliról, utána nagy kegyesen méltóztat tájékoztatni, persze vérig van sértve és húzza a száját, mert dolgoznia kell.

Szerintem ez sokkal inkább jellemző úgy általában, mint a kedves-mosolygós-segítőkész eladó és a bunkó vevő változat.

Na és ez az, ami már sokszor idegesít, túl nagy arcuk van sokszor.

2018. jan. 5. 18:56
 6/21 A kérdező kommentje:

Köszönöm az eddigi válaszokat.

De jöhetnek még. :)


Én mint írtam, egy több ezer főt foglalkoztató multinál dolgozom.

Nem volt 30-50 oldalas szerződés.

Sőt, szerintem egyetlen oldal volt az egész.

Az én adataim, a cég adatai, a munkakör megnevezése, munkavégzés helye, bruttó bér, aláírások.

Ami külön papír volt, az pl. cafeteria, információbiztonsági nyilatkozat, adott munkán kívül van-e másodállásom.

De szerintem egy élelmiszerboltban nincs semmi ilyen plusz nyilatkozat, bár fene tudja, sosem dolgoztam ilyen helyen.

A munkával kapcsolatos fegyelmit nagyon durván meg kell indokolni, nem olyan egyszerű valakit elküldeni.

Ha a munláját ellátja, időben beér a munkahelyére, nem lop, nem ittas, és hasonlók, akkor nem lehet ráhúzni a fegyelmit, csak mert nem szimpatikus.

2018. jan. 5. 18:59
 7/21 anonim ***** válasza:
88%

Pedig van ahol ezt komolyan veszik. Nekem pl. ez van a szerződésben:


"Employees who publish confidential information about the vessel (including without limitation their present

position), the Cruise, Passengers or Crewmembers over the internet (by means of Facebook, Twitter, Blogs

etc.) will be dismissed and prosecuted."

2018. jan. 5. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 A kérdező kommentje:

Biztos nagyon komoly pozícióban dolgozol.

Számomra ezt jelenti az angol szövegezés is.

Bizonyos intelligenciát feltételez, ha már a szerződést is idegen nyelven kötik.


De el tudod képzelni egy bolti eladó szerződéséről is?

Akinek talán még érettségije sincs, mert anno azt hiszem nem is volt feltétel az eladói végzettséghez.

Nem mintha az érettségi bármit is jelentene intelligencia szempontjából...

2018. jan. 5. 19:40
 9/21 anonim ***** válasza:
89%

Komolyabb cégeknél van, hogy kirúgnak vagy akár perelnek is. Viszont én dolgoztam még diákként pénztárosként, akkor az egyik alkalmazott a saját FB oldalán szidta a vevőket, annyi volt hogy le kellett szednie meg szóbeli figyelmeztetést kapott. Ennek van már 2-3 éve, azóta is ott melózik, pedig nem ilyen sarok ABC szintű boltról van szó, ismert multi. Amennyire én tudom/hallottam inkább akkor van ennek komolyabb következménye, ha botrány is lesz a dologból, mert akkor példát kell mutatni meg ugye ezzel tudnak elhatárolódni a dologtól, PR miatt ilyenkor komolyan veszik. Amúgy meg nem mindenhol csinálnak ebből ügyet.


Ha zárt csoport még inkább értem, hogy nagy a szájuk, de ami megdöbbentőbb hogy vannak akik simán kiírják ezeket a saját falukra.

2018. jan. 6. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
100%

Munka törvénykönyve elején "Általános magatartási követelmények" címszó alatt megtalálod rá a paragrafust.


8. § (1) A munkavállaló a munkaviszony fennállása alatt - kivéve, ha erre jogszabály feljogosítja - nem tanúsíthat olyan magatartást, amellyel munkáltatója jogos gazdasági érdekeit veszélyeztetné.


(2) A munkavállaló munkaidején kívül sem tanúsíthat olyan magatartást, amely - különösen a munkavállaló munkakörének jellege, a munkáltató szervezetében elfoglalt helye alapján - közvetlenül és ténylegesen alkalmas munkáltatója jó hírnevének, jogos gazdasági érdekének vagy a munkaviszony céljának veszélyeztetésére. A munkavállaló magatartása a 9. § (2) bekezdésében foglaltak szerint korlátozható. A korlátozásról a munkavállalót írásban előzetesen tájékoztatni kell.


(3) A munkavállaló véleménynyilvánításhoz való jogát a munkáltató jó hírnevét, jogos gazdasági és szervezeti érdekeit súlyosan sértő vagy veszélyeztető módon nem gyakorolhatja.


(4) A munkavállaló köteles a munkája során tudomására jutott üzleti titkot megőrizni. Ezen túlmenően sem közölhet illetéktelen személlyel olyan adatot, amely munkaköre betöltésével összefüggésben jutott a tudomására, és amelynek közlése a munkáltatóra vagy más személyre hátrányos következménnyel járhat. A titoktartás nem terjed ki a közérdekű adatok nyilvánosságára és a közérdekből nyilvános adatra vonatkozó, törvényben meghatározott adatszolgáltatási és tájékoztatási kötelezettségre.


Adott esetben a történet alap az azonnali hatályú felmondásra! A felmondás gyakorlása lehetőség, nem pedig kötelező érvényű!

Ha a munkáltató csak figyelmeztet érte, vagy kötelez valamire általa, akkor ennyi. De ha tovább megy, akkor akár el is bocsáthat teljesen jogszerűen.

2018. jan. 6. 06:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!