Kontrolling/Riporting/Analyst pozíciókban milyen szintű excel tudás kell és konkrétan mit érdemes érdemes tanulni és azt mennyi idő elsajátítani? Jelenleg fkeres / pivot. Használatának szintjén vagyok.
Fkeres, pivot, ha függvény alap. De ez pozitól is függ, én interco analyst voltam, ezeket használtam, elég volt.
De egyszer voltam egy kontrolleri álláspályázaton, és 20 percet adtak egy Excel tesztre, amin ezerféle függvény volt, amit még nem is hallottam. Igaz, most már nagyon jó a súgó, és az alapján meg is tudtam csinálni kb. 80 %-osra, de sajnos kifutottam az időből.
Youtube-on vannak jó oktató anyagok, szerintem 1-2 nap alatt el lehet sajátítani. Már, ha tudod, hogy mit fognak kérni. Én is kiváncsian várom a többi választ.
A mostani munkahelyemen (compliance) én vagyok a legnagyobb ász Excelből ezzel a tudással, ezért a statisztikákat is én csinálom. Pivot kell.
Az előző helyemen pl. elég volt az fkeres és a pivot MAGABIZTOS használata. Mondjuk teszem hozzá olyan is volt a cég riportingja...
Ahol most vagyok ott ez gyk. gyerekjáték, haladó VBA nélkül 2. fordulós interjú sincs.
És ha reálisan nézzük, akkor az fkeres / PIVOT az egy nagyon nagyon alapszintű excel tudás. Viszont innen nagyon gyorsan lehet nagyot lépni előre pár további alap függvény magabiztos használatával, mint az index/match, if, sumif/sumifs, right, left, stb.. függvényekkel. Főként, ha képes vagy arra, hogy képletbe ágyazz képletet. Ezek is elég alapszintűek de ha ezeket mind tudod már elég sokat lehet fejlődni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!