Hogy válthatom le a semmihez sem értő ügyintézőmet a munkaügyi hivatalban?
Tavaly októberben beregisztráltam, azt mondta, 2 hónapig fizetik helyettem a tb-t. Január közepe felé jött a papír, hogy nincs tb-m, és tartozásom is van. Az induló tanfolyamokról, meg összességében semmiről sem tudott korrekr tájékoztatást adni. "Nem tudom"-al mindig mindent elintézett. Amikor legutoljára ott voltam, elektronikus kapcsolattartást igényeltem. Annyit mondott, hogy 3 hónap múlva írjak az ő központjuk email címére, olyanokat, hogy hová adtam be az önéletrajzomat, stb. Szerencsére a testvérem megmutatta, hogy hogyan is kell lejelentkezni elektronikusan. Ha az ügyintézőmön múlik, törölnek a rendszerből. Pedig most vagyok beregisztrálva 1 éve, és igényelhetem az aktívkorúak ellátását. Ami kárt okozott, az 12x 23500 forint, ami ha rajta múlik, meg is történik. Szóval ezek alapján kérek szépen segítséget a megfelelő válaszlépésre. Az érdekelni, mihez van jogom, kinek panaszkodhatok? Legszívesebben egyenesen a főnökhöz mennék be, de amíg nincsen elegendő információm, addig úgyis leráznának erre meg arra hivatkozva.
Múltkor volt egy jelenet, egy másik ember ordított velük, amiért az ott dolgozók hibájából törölték.
Az a baj, hogy ők biztosan kitudnak velem cseszni, nem?
Pl. ha fellépek ellenük, nem fogják állandóan küldözgetni a legrosszabb munkákat, és a meghívókat (amire ha nem megyek el, szintén törölnek)?
Írsz egy kérelmet, hogy szeretnél másik ügyintézőt, leírod a panaszaidat és megküldöd a munkaügyi központnak, lehetőleg be a központjukba.
Aztán majd eldől, hogy mi lesz.
Egyébként a TB-ről nem a munkaügyi központban kell érdeklődni, hanem a NAV-nál, illetve a Járási Hivatalban, ugyanis ezt ők intézik és nem a munkaügyi központ.
Meg az aktív korúak ellátását sem a munkaügyi központ intézi, hanem szintén a Járási Hivatal.
Szóval nem azt nézd, hogy mit mondanak a munkaügyiben, hanem a területileg illetékes szerveknél érdeklődj.
Nem tudom, hogy hogyan lettél munkanélküli. Úgy, hogy előtte abszolút nem volt munkahelyed, mert akkor egyébként 1 évig jár a TB rászorultsági alapon, 1 év múlva pedig felülvizsgálják, ha semmi nem változott, akkor kapod tovább. Nyilván ha minden feltételnek megfelelsz.
Az aktív korúak ellátását pedig ha nem Gyes-ről, gyedről, vagy valamilyen szociális ellátásról mész oda jelentkezni, pl. rokkant nyugdíj megszűnése után, vagy álláskeresési járadék megszűnése után, akkor 1 év regisztráltság után kapod, tehát ha tavaly október óta vagy regisztrálva, akkor azt még csak mostantól kaphatnád.
A 23.500 Ft-ot pedig megint csak nem tudom, hogy honnan vetted. Ugyanis 22.800 Ft-ról beszélünk.
A munkaügyi akkor fizeti a TBdet, ha pénzbeli ellátást kapsz tőlük. Nem hinném, hogy az ügyintéző mást mondott volna (esetleg félreértetted)
"Január közepe felé jött a papír, hogy nincs tb-m, és tartozásom is van."
Első körben a NAV a jogosultságod tisztázására szólít fel, nem előírja (írásod alapján visszamenőlegesen) a TB fizetési kötelezettséged.
A munkaügyiben induló tanfolyamokat külsős cégek szervezik, korrekt tájékoztatást ők tudnak adni a tanfolyam indítása előtti tájékoztatókor.
Az elektronikus kapcsolattartást nehogy már az ügyintéző mutogassa neked, hogy hogyan kell csinálni. Főleg, hogy te kérted, gondolhatta, hogy minimálisan tisztában vagy a folyamatával. Amúgy meg nem egy egetrengető dolog magad megcsinálni.
Ha töröltek volna a rendszerből, nem az ügyintéződ miatt lett volna, hanem a saját balf...ságod miatt: a kiskönyvedben benne van a dátum, amikor jelentkezned kell(et volna), ha nem tudod megoldani elektronikusan, akkor bemégy és jelentkezel személyesen.
"Ami kárt okozott, az 12x 23500 forint, ami ha rajta múlik, meg is történik."
Egyrészt, ha nem történt meg, akkor nem okozott kárt. Másrészt, nem okozott volna akkor sem kárt, ha törölnek a rendszerből, mert nem az ő hibája lett volna, hogy nem tudsz elektronikusan jelentkezni annak ellenére sem, hogy te kérted az elektronikus kapcsolattartást.
Panaszkodhatsz a közvetlen felettesének, aki a kirendeltség vezetője, vagy a megyei munkaügyibe is bemehetsz panaszkodni, írhatsz nekik, de sehol nem fogsz számodra megfelelő eredményt elérni (max áttesznek másik ügyintézőhöz, de ennek is nagyon kicsi az esélye, ráadásul nála nem indulsz tiszta lappal, te leszel "a hőbörgő ügyfél")
"Múltkor volt egy jelenet, egy másik ember ordított velük, amiért az ott dolgozók hibájából törölték."
Itt meg aztán végképp nem tudod, hogy mi történt, miért törölték az illetőt. Lehet nem jelentkezett időben, nem ment el a kötelező tájékoztatóra/interjúra. Ha a munkaügyis dolgozó hibájából törölték, akkor visszavonják a törlést (ordibálás nélkül is)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!