Üzletláncok pénztárosai mennyit kasszíroznak 1 nap a elütött tételeken?
Szinte mindenki tapasztalta már, hogy többet számolnak mint a jelölt ár, vagy pl a sört pálinka kóddal számolják és a becsült végösszeg sokkal több lesz a fizetéskor.
De akár csak ha 5 tétel esetén 8 tételt számolnak és napi több száz vásárló esetében nem kis összeg pluszt lehet "keresni".
A Tescoban, Auchanban gyakori volt, hogy nem az az arat fizettuk, ami ki volt irva. Anyukam mindig visszakeri a penzt az ugyfelszolgalaton, meg 15 Forintot is.
A Tescoban Londonban is jartam mar igy.
Az angol Sainsburys pedig az ebedajanlatot, ha tul gyorsan kattintok scanneles utan a fizetesre nem veszi le az ajanlattal a kedvezmenyt. Igy regen biztos hogy volt hogy tobbet fizettem, multkor viszont biztosan tudom, de siettem es nem kertem vissza a penzt. :( -£1 kb. :/
Lidlben egyszer a penztaros 2500 helyett 250.000-et irt be, hogy fizettem neki, aztan csak pislogott. Mondom nyugodtaf visszaadhatod a penzt. Teljesen meg volt egy pillanatra zavarodva de nem adott vissza 240K-t xD jo napom lett volna.
A pénztáros fizetést kap. Ha hiány van a kasszában, akkor viszont anyagi felelőssége van.
Kártyá fizetésnél nem lehet eltérés elvileg, kp-snál elbénázhat valamit, pl. rosszul ad vissza a vevő javára, akkor sajnos be kell fizetnie a különbözetet.
Ez régen volt inkább jellemző, amikor még nem vonalkódos áruleolvasás volt, hanem a pénztáros minden egyes összeget saját kézzel ütött be, de azért százezreket akkor sem kerestek ezzel. De akkor még nem volt Tesco Interspar stb. sem. Manapság nagyon ritkán előfordul h 1-1 termék vonalkódja rossz, de ez ritka és a blokkon úgyis látszik, az ügyfélszolgálaton korrigálják egyből, nekem mikor egyszer reklamáltam még 100 Ft-os kupont is adtak mellé és egy 1 oldalas bocsánatkérő szöveget, pedig párszáz Ft eltérés volt csak, nem ezrek.
Max kisebb boltokban tudnák megcsinálni h át akarnak verni, de az sem nagyon éri meg nekik mert egyből kiderül és elvesztik a vásárlóikat.
Nekem a helyi húsboltban próbálták azt megcsinálni kétszer is h az előző vásárló vásárlási összegét nem zárták le hanem ahhoz ütötték be tovább azt amiket én vettem és ha veszel mondjuk 8 féle húsárut akkor lehet fel se tűnik h egy ezressel több van a számlán. Ott a blokkon meg ugye nincsenek rajta külön-külön az áru leírása csak az összegek. Résen kell lenni. Mindkét alkalommal szabadkoztak meg minden de én inkább azt tudom elképzelni h direkt volt. Illetve pékség vagy ilyen helyeken sokszor nem is adnak blokkot, persze ott nem tudnak sokat kaszálni az ilyen kis vásárlásokon.
Szerintem az összes üzletláncban vonalkódos rendszer működik. Azon elég nehéz bármit is "elütni". Az viszont előfordulhat, hogy a rendszerben eleve hibás ár szerepel a termékhez, vagy kirakva hibás ár van. Ha hibás ár van kirakva a polcon, akkor viszont reklamálhatsz, és a polcon feltüntetett áron kell adniuk az árut.
"Szinte mindenki tapasztalta már, hogy többet számolnak mint a jelölt ár, vagy pl a sört pálinka kóddal számolják és a becsült végösszeg sokkal több lesz a fizetéskor. "
Ezek közül egyikkel sem találkoztam még. Olyannal igen, hogy más volt a kirakott ár, mint amivel a gép számolt.
A 9-10. válaszolónak üzenem, akkor olvassa el az utánuk levő válaszokat.
A mai modern vonalkódos rendszerben kódolva van a hibalehetőség, plusz ha a pénztáros nem annyi darabszámot számol, mint amennyit kellene, vagy amit irt más, hogy az előző vásárló összegéhez számolja a saját vásárlást vagy ami tényleg előfordult, hogy rossz kódot üt be egy zsugorba csomagolt árúhoz és sokkal több az ára vagy ami velem előfordul gyakran, ingáznom kell főleg a spar, lidlbe, az elütött, hibásan számolt tételek miatt. Legutóbb vettem 6db tejet és 65db tétellel számoltak, de mivel több dolgot is vettem, nem reklamáltam azonnal, pedig egyértelmű volt, hogy jócskán többet fizettem. Ilyen esetek szerintem sok van, főleg aki több mindent vesz és nem nézi meg jól számoltak e, simán kereshetnek naponta sztem 100ezre tételeket.
"A mai modern vonalkódos rendszerben kódolva van a hibalehetőség"
Még mindig kevesebb vele a hibalehetőség, mint amikor az Ököritófülpös-alsói vegyesboltban a Marika fejből ütögeti be az árakat...
" velem előfordul gyakran, ingáznom kell főleg a spar, lidlbe, az elütött, hibásan számolt tételek miatt"
Én is viszonylag gyakran járok mindkét üzletbe, de elég ritkán volt problémám. Sőt volt már olyan is, hogy én jártam (volna) jobban.
"végül visszakaptam a pénzem, de a bosszúság ami ezzel jár nem kellemes."
Azért nézd a másik oldalról is a dolgot: ha minden vásárlónak, aki jelentkezik, hogy hiba történt, csak úgy kivizsgálás nélkül visszaadnák a pénzt, akkor elég hamar veszteségessé válnának. Szóval azért nem árt egyesével kivizsgálni minden esetet. Attól meg nyilván mindenki kicsit ideges lesz, ha plusz munkát adnak neki, pláne ha az benne van, hogy ő hibázott.
Mondjuk a 6 helyett 65db-os tételnél nem feltétlen a kamerafelvétel szükséges, elég ránézni a beérkező, eladott és a raktáron lévő mennyiségre az adott áruból, és hamar kiderül, ha nagy az eltérés.
Igen Kérdező de pl a te eseted tuti h elütés. Biztos h a lidl és egyéb nagy láncok nem arra motiválják a dolgozókat h direkt üssenek be 60 tejjel többet. Ráadásul a pénztáros ebből nem lát többlet bevételt hisz ő a rendes fizetését kapja, nem azt ami a kasszán befolyik. Illetve ha valaki készpénzzel fizet ott esetleg lehet trükközni a visszaadással h kevesebbet ad vissza stb, de sztem az olyanokat kirúgják akik túl sokszor bepróbálkoznak.
Hibák persze mindig vannak és lesznek is vonalkódokkal, de akkor lehet reklamálni.
Nekem amúgy egyszer volt olyan is h jól jártam, vettem egy kis méretű utazó bőröndöt kb 1500 Ft-ért a tesco-ban, mert valami táska címszóval volt bekódolva, és még mondtam is a pénztárosnak h ez tuti ennyibe kerül? Ő meg mondta h hát ha a kód szerint ennyi akkor ennyi. De később láttam h a mellette lévő kistáskák kerültek ennyibe, szóval az is megeshet h a vásárló jár jobban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!