Az elkövetkező 10-15 évben várhatóan melyik foglalkozás jövedelmezne jobban Magyarországon: a kamionsofőr vagy a mozdonyvezető?
Ezek pont azok a szakmák amiket előbb utóbb átvesznek az embertől a robotok.
Szerintem 10 év már nincs is ezekben, szóval én biztos nem terveznék egyikkel sem hosszú távra.
5 év távlatban a kamionsofőrt ajánlanám. Könnyebb elkezdeni, jobb a pénz és kevesebb a stressz.
Mozdonyvezetőnek nehéz bejutni.Elég ritkán indul képzés,és kb 8-10X túljelentkezés van,ráadásul az eü vizsgálat is rendkívül szigorú.A bérezéssel kapcsolatban valóban máig élnek ezek a legendák a mozdonyvezetők brutális keresetéről,a valóság azért egészen más.Kezdőként(mivel a MÁV-nál bértábla van)kb 130-140 nettó ami a zsebbe fog kerülni.
Kamionozásnál belföldön lófütyit sem fogsz keresni,nemzetközizésben meg gyakorlatilag abból áll az életed.
Ahogy mondták, mozdonyvezetőnek nehéz bejutni, s nem is hinném, hogy annyit lehetne keresni mint kamionosként.
A kamionsofőr meg hiányszakma egész Európában, ki lehet fogni egy viszonylag emészthető munkarendet, 3 hét 1 hét, 4 hét 1 hét, és főleg külföldi cégnél a három hétre már 500 ezer elérhető. Jó, nyolctól ötig meló sosem lesz.
Az autonóm kamionok pedig odébb vannak még.Én olyan Mercivel járok ami a mai csúcs, sávelhagyásra figyelmeztet, magától fékez ha túl közel mész az előtted lévőhöz, tartja a követési távot magától.
Rengeteg a vakriasztás, egy bokrot, éjjel árnyékot járműnek néz és vinnyog. Meg mikor elég erősen fékez, ha közel mész a másikhoz, egy erős skandináv télben érdekes lesz, ha ráadja a full motorféket, abból nagy baj lehet. Ettől még marha messze van, hogy sofőr nélkül menjen, tartósan és megbízhatóan, tudom, hogy van sok biztató kísérleti jármű, de én még nem aludnék nyugodtan bennük amíg a robotpilóta navigál.
Hallgass a 3-asra.
Látod, már metróvezető se kell, automatizálnak minden rendszert.
Jelen pillantaban az összes magyarországi vasúti járművet teljes mértékben kézzel vezetik, minden, amit a jármű csinál, az a mozdonyvezető tudatos ténykedésének következménye. Arra, hogy itthon vezető nélkül közlekedjen nagyvasúti jármű az országos közforgalmú hálózaton az elkövetkezendő 50 évben, gyakorlatilag nincs esély.
A metró más, az egy újépítésű zárt pálya, ahol minden nap minden gyakorlatilag másodpercpontosan ugyanúgy történik. Köze nincs a nagyvasúthoz, max annyi, hogy mind a kettő 1435 mm nyomtávon halad.
De kár is széllel szemben... Amíg az átlagember annyit lát egy vonatból, hogy a sínen megy, és "vezetni se kell, nem?", addig hiábavaló civil embernek vasútról beszélni.
# 9
Civilként kérdezem:
ha minden mozdonyt és szerelvényt felszerelnénk pozíciót adó eszközzel, megfelelő szenzorokkal, akkor miért ne lehetne az összeset számítógéppel irányítani?
innen pedig már csak egy lépés az autonóm rendszer.
ha egy autó képes erre a forgalomban, miért ne lehetne képes erre egy vonat, jóval ingerszegényebb környezetben?
Nem tűnik egy rocket sience-nek a megvalósítás...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!