Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Az elkövetkező 10-15 évben...

Az elkövetkező 10-15 évben várhatóan melyik foglalkozás jövedelmezne jobban Magyarországon: a kamionsofőr vagy a mozdonyvezető?

Figyelt kérdés
És jelenleg mi a helyzet, melyik fizet jobban?

2016. aug. 30. 17:04
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
76%
A mozdonyvezető az este kiszáll a mozdonyból nagy általánosságban. A kamionsofőr nem, hacsak nem belföldön. Belföldön viszont nem lehet pénzt keresni. Pénzt csak nemzetköziben lehet keresni kamionsofőrként. Mozdonyvezetőként jól lehet keresni, nagyon.
2016. aug. 30. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
75%
Mozdonyvezető
2016. aug. 30. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
42%

Ezek pont azok a szakmák amiket előbb utóbb átvesznek az embertől a robotok.

Szerintem 10 év már nincs is ezekben, szóval én biztos nem terveznék egyikkel sem hosszú távra.


5 év távlatban a kamionsofőrt ajánlanám. Könnyebb elkezdeni, jobb a pénz és kevesebb a stressz.

2016. aug. 30. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
52%

Mozdonyvezetőnek nehéz bejutni.Elég ritkán indul képzés,és kb 8-10X túljelentkezés van,ráadásul az eü vizsgálat is rendkívül szigorú.A bérezéssel kapcsolatban valóban máig élnek ezek a legendák a mozdonyvezetők brutális keresetéről,a valóság azért egészen más.Kezdőként(mivel a MÁV-nál bértábla van)kb 130-140 nettó ami a zsebbe fog kerülni.

Kamionozásnál belföldön lófütyit sem fogsz keresni,nemzetközizésben meg gyakorlatilag abból áll az életed.

2016. aug. 31. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
75%

Ahogy mondták, mozdonyvezetőnek nehéz bejutni, s nem is hinném, hogy annyit lehetne keresni mint kamionosként.


A kamionsofőr meg hiányszakma egész Európában, ki lehet fogni egy viszonylag emészthető munkarendet, 3 hét 1 hét, 4 hét 1 hét, és főleg külföldi cégnél a három hétre már 500 ezer elérhető. Jó, nyolctól ötig meló sosem lesz.


Az autonóm kamionok pedig odébb vannak még.Én olyan Mercivel járok ami a mai csúcs, sávelhagyásra figyelmeztet, magától fékez ha túl közel mész az előtted lévőhöz, tartja a követési távot magától.


Rengeteg a vakriasztás, egy bokrot, éjjel árnyékot járműnek néz és vinnyog. Meg mikor elég erősen fékez, ha közel mész a másikhoz, egy erős skandináv télben érdekes lesz, ha ráadja a full motorféket, abból nagy baj lehet. Ettől még marha messze van, hogy sofőr nélkül menjen, tartósan és megbízhatóan, tudom, hogy van sok biztató kísérleti jármű, de én még nem aludnék nyugodtan bennük amíg a robotpilóta navigál.

2016. aug. 31. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
16%

Hallgass a 3-asra.


Látod, már metróvezető se kell, automatizálnak minden rendszert.

2016. aug. 31. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
100%
Kedves kérdező! Sajnos a közúti áruszállításhoz nem étek így kérdésedre nem tudok választ adni, de dönteni amúgy is neked kell. Annyit viszont tudok, hogy az előttem írók közül nem mindenki ért a vasúthoz. A vasúti jármű vezetője csak akkor mellőzhető ha a jármű olyan pályán halad ahol semmilyen külső behatás nem befolyásolhatja a jármű biztonságos közlekedését (ilyen a metró zárt alagútja) A nyílt pályán a vonat elé kidőlt fát a gép nem látja, az elsodrási határon belül tartózkodókat nem tudja figyelmeztetni a közeledő veszélyre, az esetleges műszaki hibákat nem tudja a helyszínen elhárítani, és még sorolhatnám. Az a veszély, hogy a nagyvasúton megszűnik a mozdonyvezető mint munkakör még olyan messze van, hogy azt megsaccolni se lehet, de talán soha nem is lesz.
2016. aug. 31. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:

#7


Tényleg nem azért, hogy kötözködjek veled:

[link]


[link]

2016. aug. 31. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
100%

Jelen pillantaban az összes magyarországi vasúti járművet teljes mértékben kézzel vezetik, minden, amit a jármű csinál, az a mozdonyvezető tudatos ténykedésének következménye. Arra, hogy itthon vezető nélkül közlekedjen nagyvasúti jármű az országos közforgalmú hálózaton az elkövetkezendő 50 évben, gyakorlatilag nincs esély.


A metró más, az egy újépítésű zárt pálya, ahol minden nap minden gyakorlatilag másodpercpontosan ugyanúgy történik. Köze nincs a nagyvasúthoz, max annyi, hogy mind a kettő 1435 mm nyomtávon halad.


De kár is széllel szemben... Amíg az átlagember annyit lát egy vonatból, hogy a sínen megy, és "vezetni se kell, nem?", addig hiábavaló civil embernek vasútról beszélni.

2016. aug. 31. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
26%

# 9

Civilként kérdezem:

ha minden mozdonyt és szerelvényt felszerelnénk pozíciót adó eszközzel, megfelelő szenzorokkal, akkor miért ne lehetne az összeset számítógéppel irányítani?


innen pedig már csak egy lépés az autonóm rendszer.


ha egy autó képes erre a forgalomban, miért ne lehetne képes erre egy vonat, jóval ingerszegényebb környezetben?


Nem tűnik egy rocket sience-nek a megvalósítás...

2016. aug. 31. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!