Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Ti mennyit kérnétek ezeken felül?

Ti mennyit kérnétek ezeken felül?

Figyelt kérdés

Saját személyautóval szállítanék rendszeresen(szinte minden hétköznap) 2 személyt, hosszabb távokra(akár napi 4-600 km is lehet). Fizetnék az üzemanyagot, ellátásomat ilyesmit, és ezen felül napidíjat is.

Ti mekkora napidíj fejében vállalnátok el, ha ugye vesszük azt, hogy az autó még kopik, és ha valami szervízköltség merül fel, azt már neked kell állnod?


2015. dec. 4. 13:34
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
82%
Próbáld kiszámolni a szervízköltséget, aztán számold ki, hogy mennyi időt töltesz a szállítgatással és számolj órabért.
2015. dec. 4. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
58%

én is órabérben gondolkoznék.

üzemanyag + kaja rendben, tehát egyszerű sofőr szolgáltatásról beszélünk.

szerintem kevésnek fogod tartani, de 1000 ft körüli órabér lenne reális.

ha ezt a munkát napi 8 órában csinálnád, akkor - ha nem adózol, azaz nettó 1000 ft-tal számolunk - napi 8 ezer lenne, ami heti 40 ezer, havi minimum 160 ezer. ez egy végzettséget nem igénylő munkáért sok pénz, ergo benne van az amortizáció díja is.

2015. dec. 4. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
64%

Ezt így tuti nem csinálnám. Az amortizáció egy igen komoly tényező egy autónál. Nyilván függ tőle milyen autód van, de ha napi 4-600 km-eket mentek akkor gondolom valami jobb, üzembiztos kocsiról beszélünk.


Egy átlag, nem túl régi (max. 10 éves) autónál pl. simán 35-40 ft kilóméterenként az amortizáció. Tehát 500 km esetén 20,000 ft... Napi 8e-t kapnál akkor nem, hogy béred nem lenne de még 12e-t rá is fizetnél naponta!


Én max így csinálnám:

üzemanyag + 35 ft/km + 1000 ft nettó órabér

2015. dec. 4. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
70%

ilyen mértékű amortizációt nem igazán szoktak számolni egy saját autónál, ha ilyenre hajlandó lenne a megbízó, akkor már profit is felkérhetne. úgy értem, hogy fuvarozó vállalkozót.

magánszemély esetében nem így működik szerintem az amortizáció. amikor a Tesco-ba mész a kocsiddal, akkor sem számolod fel senkinek. persze teljesen más dolog, de itt ezáltal munkát kap.

ha még tényleg az órabéren kívül kér ilyesmit, akkor meg már teljes a luxus, mivel enni is kap.

egy normál munkahely odaadja a béredet, de nem kapsz enni.

szóval ha ilyen dolgokat beleszámítasz, azért vedd figyelembe, hogy alapból kapsz olyan plusz dolgokat, amit máshol nem adnak.

tehát így, hogy órabér + üzemanyag + amortizáció + ellátás, hát nem tudom, ki az a hülye, aki ebbe belemegy.

ez már túl sok kívánság egy valószínüleg adómentes fekete jövedelem esetében.

2015. dec. 4. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
60%

Utolsó:


Mi az, hogy nem így működik? Aki 1000 ft költségbe veri magát 500 ft fizuért az .. hogy is mondjam, egy idióta. Másképp egyszerűen nem éri meg.



Ha a kérdező napi 500 km-t menne az kb. évi 120e km. Tehát 0-ra amortizál egy szalonautót 3 év alatt. Egy használtat meg lehet 1 év alatt. Ha ezt nem térítik meg neki akkor semmi értelme.

2015. dec. 4. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 A kérdező kommentje:

igen. kicsit én is így fogom fel, hogy valamilyen szinten másodlagosnak tartom az amortizációt, de számolok vele, hisz igaz, hogy jóval kisebb távra, de bevásárláskor is kopik, és akkor meg egy fillért sem keresek vele.

nekem egy olyan 7ezer Ft-os napidíjat ígértek, de szerintem akár 10-re is fel tudnám épp tornázni, szóval akkor szerinted ez egy viszonylag elfogadható pénz. nettó egyébként, nem bejelentett a dolog :)

ami miatt elgondolkoztam ezen, az az, hogy van egy érettségim, itt meg kevés munkalehetőség van, max egy gyárba tudnék elmenni 3 műszakba azonnal, vagy persze hónapokig keresgélek. nekem legjobban egyébként is a sofőrködés az, ami a legközelebb állna hozzám, szóval még ha az egész napom is rámegy arra, hogy ide-oda viszem őket, élvezném is, ellenben mondjuk a gyári nehéz fizikai munkával.


meg ami még pozitívum, hogy a napidíj az akkor is ennyi, ha az ország másik végébe megyek, meg akkor is ha mondjuk 50-60 km-re.

2015. dec. 4. 19:34
 7/19 anonim ***** válasza:
57%

gondolkoztam még ezen.

ha egy nagyon igazságos és korrekt világban élnénk, működhetne így. mert tényleg veszít az értékéből az autó, ha több százezer km lesz benne.


DE: egy munka nem így működik, főleg ha az illető esetleg munkanélküli, és jól jön neki a pénz.

mert ha így működne, akkor a gyári munkás is benyújthatná a számlát, hogy mennyibe kerül havonta a lakbér, a rezsi, a kaja, a ruha, a szórakozás, a gyerek osztálypénze, a gyógyszerek, a családi ajándékok, és így tovább. és kijönne, hogy a 80 ezres bér mindezt nem fedezi.

egy autó amortizációját ne fizettessük meg teljes egészében a megbízóval. egyrészt az emberünk jó eséllyel akkor is használná az autót, ha nem lenne ez a munkája. akkor pedig senki nem fizetné neki ezt a díjat. másrészt meg az autó akkor is amortizálódik és veszít az értékéből, ha garázsban áll. nem korrekt ezt így megfizettetni. mert a végén, ha tényleg ennyi mindent számol fel, majd hiába várja, hogy felhívják, simán találnak ennél olcsóbbat.

2015. dec. 4. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:

5-ös, akkor te nem érted az amortizáció foglamát.

az nem költség!!! a kérdezőnek nem keletkezik költsége az autóhasználatból.

a esetleges szervízdíjat pedig ebbe a bérbe belekalkuláltuk.

azóta már ő is írt, hogy napidíjról van szó. így nagyon is megéri neki. főleg, hogy munkanélküli.

ha 7 ezres napidíjat ajánlottak, és csak hétköznap kell menni, az akkor is 140-161 ezer ft-ot jelent havonta!

munkanélküliről beszélünk, aki maximum gyárba mehetne el fele ennyiért. akkor is használná a kocsit gondolom, akkor ki fizetné neki az amortizációt?

ha a városban lakik, akkor egy fillért nem kapna.

ha vidéken, akkor tudod, mennyit fizetnek???

csak a párom cégénél tudom: km-enként 9 ft-ot!

nem elírás: KILENC forintot.

és az egy bejelentett munka lenne, ami által gyűlik a nyugdíja, és van biztosítása.

te meg feketén a többszörösével számolsz.

de a lényeg, azt értsd meg: az amortizáció nem költség!

és több, mint valószínű, hogy nem egy új szalonautóról van szó, tekintve, hogy munkanélküliről beszélünk.

2015. dec. 4. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:
77%

feltűnt a legeslegnagyobb badarság: 35-40 ft KM-ENKÉNT az amortizáció??????????????

mi van?????????????????

honnan vetted ezt?

számoljunk már:


hetek, hónapok, évek alatt megyek vele 100.000 km-t, akkor az 100.000x40 = 4 millió ft!!!


ennyivel csökkenne az autó értéke 100.000 km-nél????????



200 ezernél 8 millió??????????????????

és ez csak a csökkenés!!!!

egy középkategóriás ÚJ autó eleve nem kerül ennyibe, hogy csökkenhetne?

200 ezer km-rel lazán el tudja adni még milliókért is, ha ő újként vett!

de már olyan 800-900 ezerért olyan patika autót vesz, amivel simán járhat naponta több száz km-t.

és még 1 millióba sem került, de szerinted el lehet veszíteni többet, mint amit ráköltött????

hát barátom, nagyon nagyot akartál mondani, de nagyon nem jött össze!

2015. dec. 4. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
és hogyan fogsz ezután adózni? meg hogyan fogsz számlát adni?
2015. dec. 4. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!