A cégeknél, útköltség támogatásnál miért nincs egyenlőség a tömegközlekedést és az autót használók között?
A cégek általában 9 forinttal fizetik a benzint,illetve a bérlet 86 százalékát térítik.
Nálunk,akik kocsival járnak dolgozni, azok kevesebbe kerülnek a cégnek.Ugyanis a benzint csak 9 forinttal fizetik kilométerenként.
Úgy gondolom, hogy egyenlőség kellene.
Tehát, a munkahely és a lakhely közötti bérlet ára például 13 ezer forint.
Akkor ezt a 13 ezer forintot adják az autóval közlekedőknek is benzinre.
Nálunk a tömegközlekedés műszaki színvonala nem olyan rossz, a buszok általában mordernek,klíma is van a legtöbben.
Viszont a menetrend nekem nem jó, korábban kellene kelnem és visszaúton is sokat kellene várnom a buszra, később érnék haza.
Úgy gondolom, hogy az államnak nem kellene diszkriminálnia az egyéni, autós közlekedést választó embereket.
Ugyanis, ezeket a törvényeket, amik az utazási hozzájárulást szabályozzák, az állam határozza meg, nem a cégek.
Igaz, nem sima beosztott vagyok, hanem már feljebb jutottam, de nálunk még a középvezetők sem kapnak céges autót meg extra benzinpénzt.
A nagyobb főnököknek viszont 100 százalékosan térítik a benzint.
Valami nagyon nem tiszta!
A 9 Ft. kilométerenként csak a "gépkocsikopás", az üzemanyagot külön kell fizetni, útnyilvántartás 3 NAV üzemanyagnorma + NAV üzemanyagár alapján/vagy számla alapján/.
Szóval te busz helyett autózol, mert az kényelmesebb neked, és nem fizetik.
Nekem az sem elég kényelmes, nekem S500-as merga kell saját sofőrrel. Azt miért nem fizetik?
Nem mindegy, hogy másfél órával később ér-e haza az ember.
Eltudok intézni dolgokat a városban, ha kocsival vagyok Pl:posta, okmányiroda, bank....stb
Busszal ez lehetetlen.
Emellett, több időm van pihenni is.
A munkahelyem egy ipari parkban van, ami nem a belvárosban található, hanem eléggé kint.
A belvárosból még helyi járatos busszal ki kell menni az ipari parkba.
Helyi járatos busz meg nem jár 15-20 percenként.
Helyi járatos bérletet meg még külön venni kellene.
Amúgy is, az autó a 21. században egyáltalán nem luxus, hanem alap dolog.
Nem az 50-es években vagyunk.
Olyan, mint a régen a parfüm,régen csak a jómódúak használták.Manapság viszont majdnem mindenki számára elérhető.
Ilyen az autó is, alap dolog.
Valóban nem mindegy, hogy 1.5 órával előbb ér e haza az ember, de a céget ez kb nem érdekli. (ha érdekelné, mert olyan fontos alkalmazott lennél, akinek a pihenése, és közérzete is a cég érdeke, akkor valószínűleg biztosítanának üzemanyag kártyát, céges autót, stb). A nagyobb főnöknek pont a fentiek miatt fizetik 100%-ban, valamint könnyen lehet, hogy neki ez a juttatások része, neked pedig nem sikerült olyan jó feltételeket kialkudnod, mind a főnöknek.
Innentől a tömegközlekedés vs autózás a Te kényelmedet szolgálja, és nem a cég érdekeit, az állam is ezt nézni első sorban. Neki azt kell támogatni, hogy be tudjál jutni a munkahelyedre, miért nem mindjárt azt vetjük fel, hogy nem mindegy, hogy kocsival 40 perc vagy helikopterrel 10, és a cég nem támogatja a helikoptert...
ui: egyébként erre mondta egyszer az egyik főnököm, amikor valaki nagyon ugrált, hogy ő bizony vidékről jár be, és a cég nem támogatja olyan szinten, mint a pestieket, akiknek bérlet járt, hogy lehet keresni helyben is munkát, nem kötelező a fél országot átautózni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!