Jelentkeztem furgonsofőr állásra. A vállalkozó elmondta hogyan kell csalni a papíroklal, pihenni szinte semmit nem lehet, túlfogyasztást levonja. Ez mindenhol így működik, minden ilyen cégnél?
De, balesetveszélyes. Szerinted miért van annyi baleset ahol elaludt kamionsofőr átment a szembesávba?
Én inkább keresnék másik munkahelyet.
ha bűncselekményt leplewzel le általában eltekintenek a szabálytlaanságtól. nyugodtan jelentsd fel. a probléma inkább abból van ha ilyenek miatt kell járkálnod ügyet intézni, meg szembesítenek az alperessel.
a magyar munkáltatók kb 70%a feketén dolgoztat
igen, ez sajnos ilyen itthon...persze nem 100%-ban, de nagyon ritka az olyan furgonos nemzetközis futárcég, aki nem lehúzós. kamionosokkal nem kell összekeverni, azokra azért nagy cégnél jobban oda van figyelve, de mivel furgonra nem kell se tachográf, se külön engedély B kategórián kívül, ezért aki dolgozni akar, meg fogja csinálni, még akkor is, ha a munkaadó mindenféle jogos vagy épp mondvacsinált járulékokat levon a béredből.
a túlfogyasztással is az a baj, hogy az ember még jogosnak is gondolná, nyilván nem fogja magát elengedni senki, és gazdaságtalanul vezetne, viszont a határ is nevetséges, legtöbbször kb. úgy lehetne csak betartani, ha egész úton 55-60-as tempóban mennél.
meg persze az útvonal is úgy működik némelyiknél, hogy vagy zsebből fizeted a matricát, vagy ingyenes útvonalat keresel, mert ő autópályadíjat sem hajlandó fizetni...a bérezésről már ne is beszéljünk, mert az sem 100%, hogy ki fog fizetni...én 2 hónapig dolgoztam egy vállalkozónál, a fáradtság emberfüggő szerintem, én például elvezettem szegedről münchen-ig egyetlen rövid megszakítással...utána meg 2 napot álltam ott, mert nem volt fuvar...és persze nem pazaroljuk az üzemanyagot üresen, nincs az, hogy 100 km-re lenne egy megbízás, és oda elautózok...2 nap múlva münchenből sikerült találni pestre egy fuvart...elhoztam, és pestről szegedre is intézett egy néhány dobozt...ekkor nem volt semmi gáz, kifizette nekem azt az 5 napot, mondta, hogy legyek készenlétben, mert majd szól. végül eltelt kb. 3 hét, akkor elküldött milánóba, onnan franciaország dél-keleti csücskébe, hegyeken átkelni is csodás volt...na végülis onnan megint vissza olaszba, ugyanaz a cég, fr-be ment a kész termék, fr-ből pedig az alkatrészek, amiket olaszban szerelnek...mind1. itt megint sikerül bekapni durván 5 nap szünetet...2. napra már az otthonról hozott kajám is elfogyott...kénytelen voltam venni...elég kellemetlen volt...4. nap vége felé jött az üzenet, hogy onnan, sürgősen el kéne vinni Ljubjanába valamit, de olyan szinten, hogy másnap délelőtt 10re már ott kellene lennie...fél12-re értem oda végül, de még így is durván fél2-ig várnom kellett a lerakással...mert ott senki nem mondott olyat, hogy már 10-re ott kellene, hogy legyek...végül utána Ljubjanában is vesztegeltem egy 4 napot...már akkor annyira elegem volt az egészből...végül sikerült egy fuvart szerezni 3 lerakással zalaegerszegen, baján meg szegeden...és olyan durván 12 nap után hazaértem...és mondhatni ez még a legkisebb gond, mert a lerakások-felrakások gond nélkül lementek, viszont ezután ami nagyon felidegelt, hogy még annyi pénzt sem kaptam ezért, mint az első fuvarért...és számoljuk bele, hogy itt még volt egy nagyobb bevásárlásom is kajából...lényegében annyi pénzből éhen lehetne halni...ezek után pedig ott is hagytam...szóval ez ilyen...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!