Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Mi az oka annak, hogy a...

Mi az oka annak, hogy a légiutas-kísérők havi több százezreket keresnek nettóban?

Figyelt kérdés

Ez egyáltalán nem egy lenéző vagy gúnyos hangvételű kérdés, mert az én terveim között is ott van elég erősen, hogy légiutas-kísérő leszek.

Csupán nem értem, hogy mi miatt keresnek majdnem annyit, mint esetleg a pilóták. Főleg, hogy a felvételi követelmény érettségi, nem pedig diploma.



2014. aug. 6. 19:17
1 2
 11/14 anonim válasza:

Nézd, ismerek egy A320-as pilótát, ő mondta a következőt, szó szerint idézem: "Szeretem a repülést, de a mai gépeken nem pilótának, hanem rendszergazdának érzem magam, gyakorlatilag mi csak ülünk és nézzük, ahogy a számítógép vezet" -és ebben tökéletesen igaza van, a mai gépek már képesek lennének teljesen emberi beavatkozás nélkül felszállni, eljutni a célig és leszállni, sőt ha nem megfelelő az időjárás azt is lehetne közölni a robotpilótával, és szépen keresne egy másik repteret.

A pilóták ma már csak felügyelik a gép repülését, az összes utasításuk még a "botkormány" is (ami ma már a legtöbb gépen egy joystick) a számítógépnek szól, ami "lefordítja" azt a gép kormányfelületeinek, hidraulikus rendszereinek. Igaz, a személyzet maga száll fel és ereszkedik le a célállomásnál, de a "kulimunkát", tehát a tényleges repülét ma már maga a gép végzi. Emiatt van a lazázás pilótáéknál, pl. a kapitány alszik, miközben a másodpilóta olvasgat.

Ma egy mezőgazdasági An-2-es Ancsa pilótája sokkal igazibb pilóta, mint a Boeing 737NG-ken meg A320-asokon repkedő kollégája.

2014. aug. 7. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 A kérdező kommentje:

Igen, ebben tényleg igazad van... :)

De egyébként a felszállást nem végezheti (és nem is tudja) robotpilóta végezni...az mindig "manuálisan" történik..

Egyébként az általad említett joystick csak az Airbus-okban található meg.. a Boeing-ekben a hagyományos botkormány van.

Egyébként az általad említett "lazázás" csak azután van, hogy a gép elérte a repülési magasságot... És azért a "checklistek" (ellenőrzőlisták) nem hiába vannak... gondolom tudod miről beszélek, benne vagy a témában... szóval ott manuálisan ellenőriznek le mindent, hogy megfelelően működik-e minden...és ilyen ellenőrzőlistából ha jól tudom 8 vagy több is van (before starting, before takeoff, after takeoff, before landing, final approach és a társai), amit minden út során végig kell csinálni kötelezően...

2014. aug. 7. 23:22
 13/14 anonim ***** válasza:
24%
Nem igazán értem, hogy elővenni egy papírt amin van (hasamraütök) 30 ellenőrizendő pont és ezen végigfutni, hogy asszonygya "zöld lámpa világít" -> pipa miért olyan nagy dolog.
2014. aug. 8. 07:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim válasza:
43%

"Nem egyedineset a történelemben, hogy a pilóta meghalt és egy utas letette a gépet rádiós utasítások alapján"


Te kutyaláda, egyetlen egy ilyen eset se történt utasszállító nagygéppel. Soha. A többi hülyeséged meg szóra se érdemes. Inkább szűkölve húzd be a pofidat valami sötét sarokba és olvasgass, mint itt osztod az észt a hülyeségeidről.

2019. aug. 17. 02:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!