Mi az oka annak, hogy a légiutas-kísérők havi több százezreket keresnek nettóban?
Ez egyáltalán nem egy lenéző vagy gúnyos hangvételű kérdés, mert az én terveim között is ott van elég erősen, hogy légiutas-kísérő leszek.
Csupán nem értem, hogy mi miatt keresnek majdnem annyit, mint esetleg a pilóták. Főleg, hogy a felvételi követelmény érettségi, nem pedig diploma.
Nézd, ismerek egy A320-as pilótát, ő mondta a következőt, szó szerint idézem: "Szeretem a repülést, de a mai gépeken nem pilótának, hanem rendszergazdának érzem magam, gyakorlatilag mi csak ülünk és nézzük, ahogy a számítógép vezet" -és ebben tökéletesen igaza van, a mai gépek már képesek lennének teljesen emberi beavatkozás nélkül felszállni, eljutni a célig és leszállni, sőt ha nem megfelelő az időjárás azt is lehetne közölni a robotpilótával, és szépen keresne egy másik repteret.
A pilóták ma már csak felügyelik a gép repülését, az összes utasításuk még a "botkormány" is (ami ma már a legtöbb gépen egy joystick) a számítógépnek szól, ami "lefordítja" azt a gép kormányfelületeinek, hidraulikus rendszereinek. Igaz, a személyzet maga száll fel és ereszkedik le a célállomásnál, de a "kulimunkát", tehát a tényleges repülét ma már maga a gép végzi. Emiatt van a lazázás pilótáéknál, pl. a kapitány alszik, miközben a másodpilóta olvasgat.
Ma egy mezőgazdasági An-2-es Ancsa pilótája sokkal igazibb pilóta, mint a Boeing 737NG-ken meg A320-asokon repkedő kollégája.
Igen, ebben tényleg igazad van... :)
De egyébként a felszállást nem végezheti (és nem is tudja) robotpilóta végezni...az mindig "manuálisan" történik..
Egyébként az általad említett joystick csak az Airbus-okban található meg.. a Boeing-ekben a hagyományos botkormány van.
Egyébként az általad említett "lazázás" csak azután van, hogy a gép elérte a repülési magasságot... És azért a "checklistek" (ellenőrzőlisták) nem hiába vannak... gondolom tudod miről beszélek, benne vagy a témában... szóval ott manuálisan ellenőriznek le mindent, hogy megfelelően működik-e minden...és ilyen ellenőrzőlistából ha jól tudom 8 vagy több is van (before starting, before takeoff, after takeoff, before landing, final approach és a társai), amit minden út során végig kell csinálni kötelezően...
"Nem egyedineset a történelemben, hogy a pilóta meghalt és egy utas letette a gépet rádiós utasítások alapján"
Te kutyaláda, egyetlen egy ilyen eset se történt utasszállító nagygéppel. Soha. A többi hülyeséged meg szóra se érdemes. Inkább szűkölve húzd be a pofidat valami sötét sarokba és olvasgass, mint itt osztod az észt a hülyeségeidről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!