Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Mi az oka annak, hogy a...

Mi az oka annak, hogy a légiutas-kísérők havi több százezreket keresnek nettóban?

Figyelt kérdés

Ez egyáltalán nem egy lenéző vagy gúnyos hangvételű kérdés, mert az én terveim között is ott van elég erősen, hogy légiutas-kísérő leszek.

Csupán nem értem, hogy mi miatt keresnek majdnem annyit, mint esetleg a pilóták. Főleg, hogy a felvételi követelmény érettségi, nem pedig diploma.



2014. aug. 6. 19:17
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
75%

Cégfüggő, cégen belül egy pilóta jóval többet keres mint egy légiutas-kísérő.

Ez amúgy azért van, mert elég megterhelő folyamatosan utazni, gyakran több időzónán át, összezárva egy rakat utassal.

2014. aug. 6. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
22%
Meg hát ugye az a leesés-veszély !!!
2014. aug. 6. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
28%
Egyszerűen a hosszú idő alatt kialakult presztizs alapján. A több százezer nettó is elég nagy szórást mutathat (függ attól is, hogy melyik légitársaságnál vagy, fapados, hagyományos, mióta.) Pilótáknál azért jóval kevesebbet keresnek, mindenesetre átlagosan többet, mint mondjuk egy összehasonlíthatatlanul nagyobb társadalmi hozzáadott értéket adó mondjuk orvos, mentős, tanár.
2014. aug. 6. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:

Csak bizonyos fizikumú és mentalitású embereket vesznek föl, ezért elég kevesen felelnek meg a követelményeknek, így viszonylag magas a fizetés. Régebben szerettem volna bekerülni, de egy 10 éve történt műtét miatt nem mentem át az alkalmasságin.


Pilóták sokkal többet keresnek, mint a légiutas kísérők.

2014. aug. 6. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat, akkor nagyjából jól gondoltam mi lehet az oka...

Csak, ahogy a #3-as is mondja, egy orvos nálunk kb negyedannyit keres, mint egy l-kísérő.... és hát ez elég furcsa őszintén szólva...

2014. aug. 6. 20:47
 6/14 anonim ***** válasza:
39%
Egy orvos 1/4ét keresi annak amit egy pilóta. Csak az előbbi, épp nem kockáztatja minden nap az életét.
2014. aug. 6. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
84%
Az EÜ dolgozók kelet európát leszámítva az egész világon az adott ország viszonyaihoz képest a legjobban fizetettek között vannak, érthető okokból.
2014. aug. 6. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim válasza:
39%

A 6-os válaszoló szerintem nem ért valamit, egy pilóta mivel kockáztatja az életét? Azzal, hogy beül egy székbe és nyomkod egy pár kart, meg kapcsolót? Mert akkor ennyi erővel egy BKV-s buszvezető is megérdemelné ugyanazt a fizut mint a repülő kollégája, elvégre akármilyen modern buszok szaladgálnak is, azokon még pl.nincs robotpilóta se!


Amúgy az orvos kockáztatja a saját életét, elvégre betegekkel foglalkozik, akik fertőzhetnek is akár, kockáztatja a családja életét is, elvégre hazavihet valamilyen kórságot, és kockáztatja a beteg életét is, szóval a munka veszélyessége sokszorosa annak, amit egy pilóta vállal. Nyilván ha az illető pilóta mondjuk háborús övezetben vezet fegyvertelen katonai szállítógépet, akkor nyilván ő is kicsivel veszélyesebb munkát végez, de még mindig kellemesebb pozícióban van, mint egy orvos.

2014. aug. 7. 01:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:

Nanana.... A #6-os válaszolóval én sem értek egyet teljes mértékben, de azért #8-as, te pedig azért átestél a ló túloldalára... " beül egy székbe és nyomkod egy pár kart, meg kapcsolót".... na hát ez azért nem éppen így van.... láttál már utasszállító pilótafülkét?? Na ott nem egy pár kapcsoló meg kar van... Szerintem ha ugyanazt a személyt beültetnénk egy buszba és utána egy repülőgépbe is, akkor nagyobb valószínűséggel vezetne el egy buszt hibamentesen, mint egy repülőt... És a robotpilóta sem úgy működik, ahogy azt te elképzeled... ott nem az van, hogy benyom egy gombot és megy magától a gép... minden paramétert be kell állítani, és a torony utasításai alapján folyton állítani kell, na meg persze ellenőrizni.

Abban viszont igazad van 8-as, hogy az orvos is kockáztatja az életét...

Az biztos, hogy mindkettő hivatásban dolgozó személy emberéletekért felel. És itt kapcsolódik a kérdésem a vasúthoz is, mert a légiutas-kísérők gyakorlatilag ugyan azt csinálják a levegőben, mint a MÁV-Start által alkalmazott jegyvizsgálók (kalauzok), mégis jóval többet keresnek náluk, pedig a jegyvizsgálók is ugyanúgy emberéletekért és utasbiztonságért felelnek...ugyanúgy egész nap (akár 16 órán keresztül is) utaznak Magyarország különböző pontjaira, és ők felelnek az egész vonatért, úgy ahogy van... és nekik is (mint a légikísérőknek is) érettségijük van alapjáraton...

2014. aug. 7. 03:41
 10/14 anonim ***** válasza:
13%
Nem egyedineset a történelemben, hogy a pilóta meghalt és egy utas letette a gépet rádiós utasítások alapján. Ilyen szívműtétről még nem hallottam. Félreértés ne essék, nem dehradáloma pilóták munkáját mert nem könnyű hiba nélkül elvezetni egy utasszállítót - de nem hasonlítható össze egy szakorvossal.
2014. aug. 7. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!